Skip to main content

Hallo,

 

Zoals ik vaker hier op het forum lees hebben wij ook problemen met het 4g modem voor sneller internet Buitengebied. 

Toen met de installatie heeft alles een tijd goed gewerkt maar recentelijk bleek de snelheid van internet traag te zijn en na controle blijkt dat het 4G modem niets toevoegt aan de snelheid.

Technisch werkt het modem. Alle ledjes zijn blauw en ontvangststerkte is 2 (van 3). Modem is ook (zoals toen het wel werkte) direct verbonden met de Experiabox. Netwerk ledjes op de ethernetpoort zijn aan en knipperen maar af en toe,

4g modem is ook bereikbaar (http://192.168.2.252) ) via de webinterface en geeft status connected.

Er is wel enig verkeer zichtbaar op poort 1, maar dit is verwaarloosbaar:

 

Netwerkkabel aansluiten op poort 2 wordt ook netjes gevolgd en is terug te zien in de gui, maar werkt niet beter. Eea lijkt dus technisch op orde, maar het modem voegt niets toe. 

 

Kan dit probleem worden verholpen? 

 

 

Ha @SimonAM, welkom! Jammer om te lezen dat het niet optimaal werkt! Ik kijk graag met je mee. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer? Heb je de modems al eens gereset? En heb je het 4G-modem al eens op een andere plaats gezet? Zo hoog mogelijk, dichtbij het raam en in de richting van de mast. 


Hallo Marcia,

Profiel aangevuld. 

Had al meermalen het modem uit en aan gezet, maar dat hielp niet. Zojuist dan ook een reset uitgevoerd en dat blijkt inderdaad te helpen. Bij een reset altijd een beetje het gevoel dat je dingen kwijt kunt raken die nodig zijn, maar (behalve het wachtwoord wat opnieuw ingevuld kan worden) gaat dat inderdaad goed.

Het modem werkt nu weer als vanouds, probleem opgelost!

Thanks. 


Ik kan me voorstellen dat je daar wat huiverig voor bent, @SimonAM. Dat zou ik zelf ook zijn:sweat_smile: . Fijn dat het het gewenste effect heeft gehad.