Skip to main content

Ik ervaar ook problemen met thuiswerken, heb zelfs nog een ouder modem: V8, gister via chat contact gehad met KPN. Gevraagd of ik een nieuw modem zou kunnen krijgen waarbij ik beter kan thuiswerken. Werd aangegeven dat als de diensten zoals telefoon/TV/internet het doen er geen modem wordt geruild. Wel wat vreemd van KPN, ik ben al jarenlang klant en obsolete apparatuur blijft dan je beloning voor lang lidmaatschap. Zal mij inlezen op internet want geloof dat je ook andere modems kunt gebruiken en dan heb je misschien minder problemen dan met de Expired Experia V8.

PS. Heb bij de MediaMarkt al meerdere malen bedankt voor de cadeaubon die je krijgt als je overstapt naar concullega aanbieder, misschien daar ook maar eens in verdiepen om te zien of dat modem beter is. Als dat niet zo is kan ik weer terug overstappen naar KPN en dan uiteraard wel weer nieuw modem ;-) 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Zie dat dit een oud topic is maar de V9 gaat maar tot MAX 75mbit let hier op!!!

 

@Testkees

via https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm kan je als het goed is de box omruilen anders even klanten service bellen.

Ze zijn verplicht om vanaf V8 of ouder een nieuw modem op te sturen.

Maar de v9 vervangen wij ook altijd aangezien deze gelimiteerd is tot 75mbit.

 

consument: 0800-0402

Zakelijk: 0800-0403


Beste Maikel, nee KPN ruilt het oude spul niet om, weet niet waar je die info vandaan hebt. Chat met KPN gaf dat al aan (en die site welke ik ook via die chat van KPN  had doorgekregen) had ik ik ook bezocht en gaf aan:

Controle afgerond

Uit onze meting blijkt dat je Experia Box en de tv-ontvanger(s) geschikt is.

Tip: met behulp van het serienummer kun je eenvoudig achterhalen in welke kamer(s) je de onderstaande tv-ontvanger(s) hebt staan. Het serienummer staat vermeld op de onderkant van je tv-ontvanger.

Het maken van een omruilafspraak is niet nodig.


Beste Maikel, nee KPN ruilt het oude spul niet om, weet niet waar je die info vandaan hebt. Chat met KPN gaf dat al aan (en die site welke ik ook via die chat van KPN  had doorgekregen) had ik ik ook bezocht en gaf aan:

Controle afgerond

Uit onze meting blijkt dat je Experia Box en de tv-ontvanger(s) geschikt is.

Tip: met behulp van het serienummer kun je eenvoudig achterhalen in welke kamer(s) je de onderstaande tv-ontvanger(s) hebt staan. Het serienummer staat vermeld op de onderkant van je tv-ontvanger.

Het maken van een omruilafspraak is niet nodig.

Werk zelf bij de monteur & support en dat doen ze wel.

 

Gewoon even klanten service bellen.


Via die link is het inderdaad niet mogenlijk om een experiabox om te ruilen. Maar welke problemen ervaart u?


Ik krijg de hele dag foutmeldingen dat er netwerkschijven niet kunnen worden gekoppeld, (het thuiswerken wil dus wel maar die meldingen zijn zeer irritant), mijn werkgever heeft een oplossing die door die ICT afdeling is ontwikkeld omdat het een vaker voorkomend probleem is bij Xperia, echter die instructie/menustructuur is gebaseerd op de menustructuur van een V10, (die je ziet als je inlogt op je box) en dus niet toepasbaar op een V8 omdat die een heel ander menu heeft en opties mist. 


Om thuis te werken zou het heel niet nodig moeten zijn om ook maar iets zelf in je Experiabox te moeten in te stellen. Dat dit wel nodig is klinkt als een hack / workaround die mogenlijk zeer onveilig is. Die ICT afdeling heeft zn zaakjes gewoon niet goed voor elkaar als je het mij vraagt.

KPN ruilt normaal zomaar geen modem om wat niet kapot is. Als de v8 echt een probleem is, dan is er sinds kort de optie om te kiezen voor een fritzbox. 

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/fritz-box-bij-kpn-490648


Update: om het verhaal af te maken. Vanmiddag aangemeld bij Ziggo, hele KPN Totaal pakket wordt omgezet en volgens mij heb ik dan betere beeldkwaliteit op mijn 4K TV en ook sneller internet, of de thuiswerk problemen dan ook over zijn moet ik maar even afwachten.


Ha @Testkees, welkom! Wat jammer om te lezen dat ik net te laat bij het topic aan kom! In de regel ruilen we inderdaad alleen de V8 om bij een defect. Als je V8 niet defect is, zou het thuiswerken ook gewoon moeten werken. Als je wilt dat ik toch nog eens met je mee kijk, vul dan gerust je forumprofiel aan met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer. Mocht je nu de overstap naar Ziggo door willen zetten, dan even goede vrienden. :-) 

 

@Maikel233 De V7 en ouder ruilen we om. V8 ruilen we echt alleen om bij defect. Dat kunnen we ook niet zomaar aanvragen met de systemen die gebruikt worden.