Skip to main content
Bovenstaande problemen met de Experiabox V9 ervaar ik exact op dezelfde wijze sinds enige maanden...Er is niks veranderd aan mijn situatie en voorheen werkte alles prima!

Ik heb uiteindelijk een nieuwe Experiabox kunnen regelen, althans, dat dacht ik! Ik zou een nieuwe V10 of V10a krijgen. Maar in plaats daarvan kreeg ik een gereviseerde(!?) V9.

En de problemen blijven nog steeds bestaan, lijken eerder erger te zijn geworden!

Veranderen dmv wifi-tuner geeft overigens ook geen beter resultaat!



Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hoi @Patrick1965 . Wat vervelend dat een omruil niet voor verbetering heeft gezorgd. Ik begrijp dat er weer een v9 is gestuurd en dat de problemen hetzelfde zijn. De v9 heeft doorgaans een prima wifi vandaar dat ik nu twijfel of het iets met het modem te maken heeft. Kun je omschrijven wat je precies ervaart? Valt de verbinding helemaal weg? Gebeurt het op meerdere apparaten tegelijk? Hoeveel mensen maken tegelijkertijd gebruik van wifi ? Alle info is welkom!

Uiteraard help ik je hier verder mee en we vinden vast een passende oplossing!
Ten eerste is de ontvangststerkte sterk teruggelopen. Ik heb nu in ruimtes die wat verder weg liggen van het modem minder tot geen ontvangst, waar ik voorheen wel vol ontvangst had. En als ik verbinding heb op die plekken valt hij regelmatig uit.

Met name bij streaming en online gamen is ontvangst slecht tot zeer slecht. Ik had tot enkele maanden geleden geen enkele probleem hiermee, maar tegenwoordig is bijvoorbeeld online gamen een drama: vele haperingen en verlies van internetverbinding, waardoor je bij Netflix, of online gamen telkens “eruit wordt gegooid” of geen verbinding krijgt. Ook op plekken dichter bij het modem.

Ook het surfen op internet gaat geregeld stroef: Regelmatig duurt het lang voor een site wordt geladen.

De problemen doen zich op meerdere/alle apparaten voor (ook mijn dochters klagen steen en been). En ze doen zich ook voor als slechts een apparaat gebruikt wordt.

Vaak worden 3-4 apparaten tegelijkertijd gebruikt, maar dat was voorheen ook zo.

Nogmaals, ik heb al jaren internet van KPN en dit tot volle tevredenheid. Tot een maand of 2-3 (in mijn beleving)! Toen zijn zonder aanleiding de bovengenoemde problemen begonnen.

Ik heb, zoals al eerder gemeld, de WifiTuner gebruikt, maar dit lijkt totaal niet te werken...
Dank voor het snelle antwoord. Ik wil graag een paar metingen doen. Kun je jouw profiel aanvullen en mij een seintje geven? 🙂
Bij deze gedaan!



mvg

Patrick Israel
Dankjewel! Ik heb een aanpassing in het modem gedaan. Ik heb de frequentie waarop het draadloze signaal uitzend veranderd. Kun je aangeven of het hier beter van wordt? Zo niet, heb ik ook toestemming om het modem op afstand te resetten?
Ik heb zo 1-2-3 niet het idee dat het beter is geworden. Zo laadt o.a. deze pagina erg langzaam...

Van mij mag je mijn modem resetten! Blijft mijn wachtwoord dan wel geldig? Of moet ik die opnieuw instellen?
De kans is aanwezig dat je opnieuw een wachtwoord moet bedenken om in de webinterface te komen. Wifiwachtwoorden zouden ongemoeid moet blijven. Ik zal de reset nu uitvoeren.

Uiteraard ben ik weer benieuwd naar je bevindingen.
Online gamen lijkt nu iets beter te gaan?? Maar hapert nog wel flink. Ik zal komende tijd verder testen. En ook mijn kinderen vragen hoe het nu gaat 😄
ontvangst lijkt verbeterd (alle streepjes op mijn telefoon, bijna alle streepjes wat verder weg). Maar internet hapert nog steeds en is traag
Signaalsterkte is goed. Maar internet is zo traag als dikke str.nt! Zelfs mijn vrouw begint er nu over te klagen en die geeft er meestal niet zo veel om 🙄
Leuk je even gesproken te hebben, Patrick! Je geeft aan dat je een wifi versterker hebt aangeschaft en daar binnenkort mee gaat experimenteren. Ik hoop dat daarmee je wifi aanzienlijk gaat verbeteren. Zo niet, laat het weten en dan vinden we wel een andere oplossing 😉