Skip to main content

op 2 maart jl experiabox 10 (niet de 10a) geïnstalleerd, 4g modem en superwifi aangesloten

MacBook Pro, Apple iPad en iPhone hebben zijn zonder problemen met het internet verbonden en hebben een Bandwidth van 50 Mbit zoals door KPN beloofd

echter: 4 Samsung mobiele telefoons en 2 HP laptops maken wel verbinding met het netwerk maar niet met het internet…

Alles geprobeerd, modem reset, off power, ethernet kabels verwijderd, super wifi uit het stopcontact netwerkinstellingen op mobiel gewist en opnieuw aangemeld, mobiel opnieuw opgestart en dat  in elke mogelijke volgorde… Maar geen internet verbinding

zonder aantoonbare reden maakte 1 Samsung telefoon plotseling wel verbinding met het internet. Andere 3 mobieltjes en 2 HP laptops nog steeds niet.

werkende Samsung mobiel verbindt met IP adres 192.168.2.x en heeft wel internet

niet werkende Samsung telefoons verbinden met 192.168.0.x en hebben geen internet 

Via Ethernet kabel maken HP laptops wel verbinding met het netwerk en internet…

Wat is er aan de hand en hoe krijg ik de 3 Samsung mobieltjes en de HP laptops aangesloten op het internet?

 

Weet je zeker dat de draadloze verbinding met de experia box is? 192.168.0.x lijkt gewoon een ander apparaat te zijn dan je experia box waar de rest van de apparaten wel internet verbinding maken.


Alle apparaten maken verbinding met dezelfde netwerk SSID

Dus zowel de 3 Samsung mobiles en 2 HP laptops zonder internet als de Apple apparaten en 1 Samsung mobile die wel internet hebben, zijn dus allemaal verbonden met dezelfde netwerk SSID.

De apparaten zonder internet hebben 192.168.0.* als IP adres

De apparaten met internet hebben 192.168.2.* als IP adres

De HP laptops geven na de check “probleem oplossen” van de verbinding de melding “de DNS server reageert niet”….

Hoe kan 1 experiabox 2 verschillende DNS server IP’s afgeven? En hoe los ik dit probleem op?

 

 

 

 


Alle apparaten maken verbinding met dezelfde netwerk SSID

Heb je ook in de Experiabox ingelogd en gekeken of je inderdaad alle apparaten ziet? Wat als je verbonden bent met een apparaat met hetzelfde SSID?

 

Hoe kan 1 experiabox 2 verschillende DNS server IP’s afgeven? En hoe los ik dit probleem op?

Je kan in je Experiabox ook proberen om zelf IP adressen toe te kennen


Dag @wonderland3369. Van harte welkom hier. Ik lees dat er enkele apparaten zijn die geen verbinding maken met internet. @DylanSan helpt je al op weg, zie ik. :slight_smile:  Dat IP-adres 192.168.0.x lijkt de problemen te veroorzaken, maar ik heb op dit moment geen idee waarom dat gebeurt. Heb je de apparaten al eens aan en uit gezet en je modem en SuperWifi punten gereset? Daarnaast zou je inderdaad, zoals @DylanSan aangeeft, je apparaten een vast IP-adres kunnen toewijzen in je Experia Box. Wat is er verder aangesloten op je Experia Box? 


Hallo @wonderland3369. Ik zie dat ik geen reactie meer van je heb gekregen. Ik hoop van harte dat dit betekent dat het probleem is opgelost. Mocht dit niet het geval zijn, dan lees ik het graag.


Reageer