Skip to main content

Sinds ik de V10a heb ontvangen ervaar ik problemen met de WiFi. Ik heb destijds allerlei stappen doorlopen, tot eindelijk bij de Klantenservice iemand me hielp door aan te geven dat ik de kanalen 2.4 en 5 diende te wijzigen en een aparte naam moest geven. Sindsdien had ik geen problemen. 
 

Echter sinds twee weken ervaar ik weer problemen met de Wifi. Als ik de V10a opnieuw uit/aanzet dan gebeurt het volgende. Mijn slimme meter komt even op de 2.4, maar wordt er daarna weer af gegooid. Mijn chromecast geraakt ook maar even op de 2.4. Andere apparaten kunnen in het begin op de 2.4 en 5, maar sommige kunnen een dag later geen verbinding meer maken. 
 

Ik heb van alles al geprobeerd, incl terugzetten fabrieksinstellingen. De klantenservice kan me niet verder helpen en wil een monteur sturen. Deze komen in deze tijd echter niet langs. Thuis werken maakt het lastig omdat ook mijn werklaptop regelmatig problemen heeft. 
 

Heeft iemand van jullie een oplossing? 
 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hallo @T-Jerry 

 Thuis werken maakt het lastig omdat ook mijn werklaptop regelmatig problemen heeft. 

Als je de laptop bekabeld aansluit op de modem moet je een stabiele verbinding kunnen hebben.

Ik ben nog niet genoeg thuis in de V10a, (heb ik zelf pas 2 dagen) om daar een passend antwoord op te geven.

Succes.

 


Bedankt voor je reactie. Geen optie echter om bekabeld aan te sluiten. Ik wil gewoon kunnen zitten waar ik wil met de werklaptop. 

de andere apparaten moeten ook gewoon op WiFi kunnen. Net weer herstart en dan zie je weer hetzelfde gebeuren. Lijkt alsof er maar een paar apparaten op de WiFi kunnen en de rest blokkeert/weigert. 


Hallo @T-Jerry , als je in wilt loggen met je laptop wat voor (fout)melding krijg je dan op je laptop?

Als je Windows10 op je laptop gebruikt kun je je netwerk eens resetten naar fabriekswaarden, helptook vaak goed.

 


Het ligt aan de V10a, daar ik soms wel op het netwerk kom als ik de V10a herstart en dan als 1 van de eerste probeer verbinding te maken met de laptop. Dan kunnen alleen weer andere apparaten niet op de WiFi. De slimme meter wordt overigens elke keer van de 2.4 gegooid.

 

2.4 > even connectie, daarna worden apparaten eraf gegooid.

5 > beperkt aantal verbindingen


Hallo @T-Jerry , heb je onderstaande tool al eens geprobeerd:

https://www.kpn.com/service/servicetools.htm


Ja, ook de fabrieksreset al geprobeerd. 
Het ligt ook niet aan de verbinding, maar aan iets in de V10a zelf. Als ik verbinding heb, dan heb ik gewoon snelle stabiele WiFi. 
 


Hallo @T-Jerry , wacht dan s.v.p. de reactie van een moderator af.

Succes.

 


Hey @T-Jerry ! Sorry voor de late reactie, het is nogal druk op het Forum waardoor ik een topic minder snel terug zie. JanD heeft je al geprobeerd verder te helpen, heel fijn! 

 

Ik ben ook direct met je mee gaan kijken. Wanneer ik hier in mijn systeem kijk zie ik een switch/router(?) aangesloten op jouw V10a. Op dat apparaat zijn vervolgens apparaten als een mobiel telefoon e.d. aangesloten. Wat voor apparaat heb je aangesloten op jouw Experia Box? Ik wil je ook vragen dit apparaat uit te zetten en los te koppelen van de Experia Box. Kun je daarna nog eens verbinden met de wifi, rechtstreeks met de Experia Box? Ik ben benieuwd hoe dat gaat!


Hoi Robyn, bedankt voor je reactie! Ik had gisteren in een ander topic gereageerd op iemand die hetzelfde probleem lijkt te hebben als ik. Daar werd gevraagd of hij toevallig een DVS heeft. Ik heb die ook. Daarom heb ik gisteren en vandaag wat geprobeerd met de DVS. Gisteren de dvs ontkoppeld en toen had ik geen enkel probleem (behalve op dat moment geen tv, omdat ik de dvs voor de tv gebruik). 
Vandaag ook nog geen enkel afgesloten connectie, dus ik ben overtuigd dat het aan de dvs ligt. Vandaag oa de dvs gereset en weer opnieuw connect en het probleem lijkt verholpen te zijn! 
 


@T-Jerry  Goed om te lezen dat het verbeterd is sinds je met de DVS bezig bent geweest! Hou het voor de zekerheid nog even in de gaten, als het terugkomt kunnen we met je meekijken. Ook als we nog iets anders voor je kunnen doen weer je ons te vinden :smile:


Reageer