Skip to main content

Kan ik mijn glasvezel verbinding weer terug omzetten naar internet via de telefoonkabel?

Sinds ik nu een paar maanden glasvezel heb is mijn verbinding volgens de wifi manager sneller maar een stuk instabieler. Om internet pagina's of apps als buienradar, nos of zelfs de mijnkpn app te laden moet in vaak eerst een a twee minuten wachten, maar als een pagina of app eindelijk eenmaal werkt is glasvezel inderdaad sneller. Dit is ook zo bij mijn tv ontvanger via bedraad internet direct aangesloten op mijn modem. Daarnaast worden sinds ik glasvezel heb wifi verbindingen vanaf smartphones, laptops en smart apparatuur regelmatig verbroken en zit je een tijdje zonder internet totdat je hem weer zelf met de kpn wifi verbonden hebt. Ik heb nu mijn wifi gesplitst naar 5ghz + 2,4 en een losse 2,4 waar ik alleen smart apparaten op aan sluiten en daarbij lijkt het iets minder vaak voor te komen maar verhelpt het probleem niet. Iemand tips?

Bedankt allemaal voor de tips!

Uiteindelijk heb ik al mijn drie Experia Wifi punten (waar de storing in leek te zitten) vervangen door twee SuperWifi 2 punten en deze gewoon via de al aanwezige kabels aangesloten en werkt mijn Wifi nu reeds een week stabiel. 


Reageer