Skip to main content

Hallo,

 

Een aantal maanden geleden is er een groot onderhoud geweest in onze woonwijk aan het internet, sinds die tijd is onze verbinding behoorlijk slecht geworden. Hiervoor viel de modem ook af en toe wel eens weg op de draadloze verbinding, maar dit is nu alleen maar erger geworden. Dit geld zowel voor de televisie (bedraad reciever box, wifi verbinding tv-menu(LG)) als voor mijn desktop pc (kwalitatief goede wifi-dongel) en voor de telefoons in huis. Heb al regelmatig de modem moeten resetten (aan/uit) maar ook met een pinnetje een reset gedaan. Ik heb ook al contact gehad met de klantenservice en deze stappen nogmaals gedaan, maar het heeft weinig tot geen effect gehad. Buiten dit halen we bij verre na niet onze internet snelheid (200/200) maar zit ik vaak op een maximale download van 6mb/s (even als upload). Waarschijnlijk komt dit ook vanwege de 2.4ghz verbinding en niet de 5ghz die ik graag zal zien op de experiabox (wat v10 wel heeft en 9 niet). 

 

Ik vermoed dat we een probleem hebben met de experiabox en zal graag een verbeterde versie hiervan opgestuurd krijgen. 

 

Met vriendelijk groet,

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Dag @Hugo86 Als een Experia Box defect is vervangen we hem zeker. We moeten uiteraard wel weten dat het probleem ook daadwerkelijk in de Experia Box zit en niet ergens anders. Wat ik dus als eerste wil weten: speelt het probleem van een te langzame verbinding ook als je de computer bekabeld aansluit? Als het alleen om wifi gaat wil ik je aanraden om de wifi manager eens te doorlopen. Deze online tool meet je verbinding door en je krijgt advies op maat. 


Dank je wel @Bart_ voor de reactie, ondertussen is het geregeld en heb ik een Xperiabox10 hangen. 

Deze connect met mijn 5G dongel en heb ik snel internet.

 

Bedankt voor je reactie


Hallo @Hugo86 Goed om te horen dat het probleem is verholpen. Dank voor de terugkoppeling! 


Reageer