Skip to main content
Beantwoord

Problemen met wifi en inloggen na Experiabox V10 update

• January 15, 2025
  • 18 reacties
  • 1171 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Na de update op 07/08-01-2025 van de Experia V10 hebben wij problemen met wifi op onze telefoons. Inloggen op o.a. de bank app en DigiD app lukt niet. De apps blijven hangen. Als we wifi op de telefoons uitzetten en weer aanzetten dan starten de apps wel op. Bij een volgende inlog weer hetzelfde. Dit is zo bij de bank app, DigiD app en alle andere apps waar we moeten inloggen met de DigiD app. Voor de update werkte alles normaal. Wat kan hier de reden van zijn en wat kan ik hieraan doen.

Beste antwoord door BenBrugman

Hallo allemaal,
Ik ben er inmiddels achter dat de  Devolo Magic 2 Lan 1-1 en Magic Wifi Next adapters het probleem niet zijn. Ik heb op mijn pc en laptops namelijk geen probleem met Wifi, dus alleen op onze telefoons. Ik heb op de telefoons de instelling Hotspot 2.0 uitgezet en het probleem is er niet meer. 
​@ErikPeeters ik hoop dat je net als ​@Engelzwart geholpen kan worden door de KPN service desk.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

18 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • January 17, 2025

Hi ​@BenBrugman en welkom bij de KPN Community! Niet handig dat die apps niet werken dus goed dat je je vraag hier stelt. 

In een ander topic van iemand met hetzelfde probleem was het resetten van je Experia Box V10 en het herstarten van je glasvezelpunt (als je glasvezel hebt) uiteindelijk de oplossing. 

Zou je dat eens willen proberen?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 17, 2025

Ha ​@Sanne van KPN, bedankt voor je reactie.

Ik heb inmiddels ook contact gehad met de klantenservice en we hebben van alles geprobeerd (ook het resetten van de Experia Box V10). Niets heeft geholpen.

Achter het modem heb ik een Devolo Magic 2 Lan 1-1 met op de 1e en 2 etage 2 Magic Wifi Next adapters. De Devolo Magic 2 Lan 1-1 heb ik losgekoppeld van het modem en toen deed het probleem met de Wifi zich niet voor. Ook kan ik de Magic 2 niet updaten. Dus vermoedelijk de Magic 2 LAN de problemen. Ik ga hiervoor contact opnemen met Devolo.

Nogmaals dank voor je reactie

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • January 19, 2025

Fijn dat je contact heb gehad! Jammer dat er geen oplossing was, dus ik ben benieuwd of je na het contact met Devolo alles weer aan de praat krijgt.
Laat je het weten? 

• Nieuwkomer
  • January 30, 2025

Ik heb nagenoeg de zelfde config als BenBrugman  vwb de Devolo adapters, heeft Ben al een oplossing via Devolo weten te scooren?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 30, 2025

Hallo ​@Engelzwart 

In verband met drukte (cursussen) heb ik nog geen tijd gevonden om contact op te nemen met Devolo. Ik heb dus nog geen oplossing. 

Als ik een oplossing heb (na contact met Devolo) geef ik dit via dit topic  door.

Met vriendelijke groeten,

Ben Brugman

• Deelnemer
  • February 6, 2025

Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een Devolo Magic 1 Power ethernet adapter en bijpassende Magic 1 WiFi. Op zowel router als Devolo Wifi is netwerk met hetzelfde SSID geconfigureerd. Diverse toepassingen lijken wel te werken  via dit Wifi maar ook diverse niet. Zodra ik iets aanpas in Wifi van de Experia V10 lijkt alles te werken via ditzelfde SSID maar na enige tijd komen problemen terug. Ik heb inmiddels in de Experia een extra 2.4G Wifi netwerk aangemaakt met een ander SSID natuurlijk. Als ik daarmee verbind met mijn telefoon ervaar ik totaal geen probleem. Dit dient nu als workaround voor mij maar ik wil natuurlijk wel van dat probleem af dat ook in mijn ervaring is ontstaan door de update die KPN vond te moeten uitvoeren.

Ben benieuwd naar een passende oplossing die in mijn ogen eigenlijk van KPN zou moeten komen.

• Nieuwkomer
  • February 6, 2025

Ik heb met (dank aan) de KPN servicedesk de devolo Wifi 2 adapters stuk voor stuk opnieuw gekoppeld aan de Wifi Lan adapter. Wel was daarbij mijn oude (bijgeleverde kpn) wachtwoord weer terug gezet. Na terug zetten juiste wachtwoord werkte alles weer naar behoren.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • February 6, 2025

Hallo allemaal,
Ik ben er inmiddels achter dat de  Devolo Magic 2 Lan 1-1 en Magic Wifi Next adapters het probleem niet zijn. Ik heb op mijn pc en laptops namelijk geen probleem met Wifi, dus alleen op onze telefoons. Ik heb op de telefoons de instelling Hotspot 2.0 uitgezet en het probleem is er niet meer. 
​@ErikPeeters ik hoop dat je net als ​@Engelzwart geholpen kan worden door de KPN service desk.

• Deelnemer
  • February 6, 2025

​@BenBrugman ik denk ook dat Devolo het probleem niet is want zonder Devolo heb ik hetzelfde probleem met mijn Android telefoons (laptop enz. ook geen problemen net als jij). Hotspot gebruik ik niet. De instelling Hotspot 2.0 weet ik niet waar ik die zou moeten vinden.

Inmiddels gevonden en uitgezet. Nu lijkt het ook bij mij inderdaad opgelost. Helemaal TOP!

Hartstikke bedankt Ben! Hoe kwam je er op dat het daardoor kwam?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 6, 2025

​@ErikPeeters ik heb alle instellingen nagelopen en kwam deze tegen. Heb toen op inernet gekeken en zag ergens dat je automatisch verbonden werd met een netwerk als je een winkel binnenliep. Dat wil ikniet en daarom heb ik het uitgeschakeld.

• Deelnemer
  • February 7, 2025

Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een Devolo Magic 1 Power ethernet adapter en bijpassende Magic 1 WiFi. Op zowel router als Devolo Wifi is netwerk met hetzelfde SSID geconfigureerd. Diverse toepassingen lijken wel te werken  via dit Wifi maar ook diverse niet. Zodra ik iets aanpas in Wifi van de Experia V10 lijkt alles te werken via ditzelfde SSID maar na enige tijd komen problemen terug. Ik heb inmiddels in de Experia een extra 2.4G Wifi netwerk aangemaakt met een ander SSID natuurlijk. Als ik daarmee verbind met mijn telefoon ervaar ik totaal geen probleem. Dit dient nu als workaround voor mij maar ik wil natuurlijk wel van dat probleem af dat ook in mijn ervaring is ontstaan door de update die KPN vond te moeten uitvoeren.

Ben benieuwd naar een passende oplossing die in mijn ogen eigenlijk van KPN zou moeten komen.

Na uitschakelen hotspot 2.0 leek het over maar net als alle vorige keren werkt het dan maar even. Na enige tijd (binnen half uur) is het probleem weer terug met mijn Android telefoons. Alsnog vraag ik daarom KPN met de oplossing te komen. Probleem lijkt alleen bij de Android telefoons te bestaan. De KPN TV+ boxen (wat ook Android is dacht ik) hebben geen probleem.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • February 7, 2025

Hi ​@ErikPeeters! Als alle eerder genoemde tips uit dit topic bij jou niet voor een permanente oplossing zorgen, maak dan een belafspraak met ons.
Als je in het opmerkingenveld noteert wat je allemaal al geprobeerd hebt dan kan mijn collega het direct verder met je oppakken en hopelijk is dan snel achterhaald waar dit precies door komt en hoe het opgelost kan worden!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 9, 2025

Ha ​@ErikPeeters, ik ga er even vanuit dat je een belafspraak gaat maken met KPN. Zoals ik al eerder heb aangegeven heb ik momenteel weinig tijd i.v.m. cursussen. Ik ben uiteraard wel benieuwd of je er samen met de KPN uitkomt. Hoop dat je dat laat weten. Vast bedankt.

• Nieuwkomer
  • March 26, 2025

Ik lees hier dezelfde problemen die wij ervaren. Resetten, harde reset, modem vervangen. Daarmee was het prima. Totdat ik een bericht kreeg over een software update - nu begint de ellende opnieuw. V10 c.25.01.05 firmware.

Wat is er uit het contact met KPN gekomen ​@ErikPeeters? 

Mvg

Mkr

• Nieuwkomer
  • April 7, 2025

Ik ervaar ook dezelfde problemen, heeft KPN al een oplossing hiervoor?

• Deelnemer
  • April 7, 2025

KPN zegt: Devolo wordt niet door KPN geleverd en dus risico voor de klant. Zij verwijzen daarbij tevens naar algemene voorwaarden contract. Oftewel: zelf oplossen….

Zelf heb ik inmiddels dan toch maar set van 2 KPN extenders aangeschaft en werkt alles weer als vanouds, of zlfs nog beter want nu Wifi 6 (eerst had ik Wifi 4 en 5).

• Nieuwkomer
  • April 7, 2025

Ok, dus KPN veroorzaakt een probleem binnen een, tot de software update van maart, probleemloos werkend Home netwerk en komen niet met een hotfix om dit op te lossen maar mag je zelf gaan investeren in KPN artikelen? Dit terwijl er vele klanten zijn met deze problemen! Toont geen gevoel van verantwoordelijkheid nemen, oplossingsgericht en klantvriendelijk zijn aan!! Lekker dan :-( Ga ik eens goed over nadenken!

• Nieuwkomer
  • July 27, 2025

Heb exact hetzelfde issue gehad. Alles nagekeken ook mijn andere accesspoints. Het komt allemaal door de laatste update V10.C.25.01.05. Sinds die tijd, geregeld dat ik alleen met bepaalde apps niet kon inloggen. Sinds een week heb ik geen issues meer, omdat ik ipv6 heb uitgeschakeld.

Vind het wel bizar dat de nieuwe update zo lang op zich laat wachten. Was al een het twijfelen om nieuwe accesspoints en een fritzbox aan te schaffen.