Skip to main content

Inmiddels enige jaren later, maar dezelfde vraag. Ik heb een nieuwe wifiversterker vlak bij de omvormer gezet, deze heeft 100% signaalsterkte, maar een andere naam dan de vorige.

Ik heb 100% zeker het goede password ingevoerd, maar ik krijg de volgende melding: connection to WiFi network failed, invalid encryption method or wrong passwords. Alle hierboven genoemde stappen doorlopen. Graag hulp! 

Kunt u die omvormer niet gewoon met een kabel aansluiten?


Hoi @Duds . Welkom op het forum.

Wat voor omvormer is dat? Kun je ook vertellen wat voor versterker je hebt?(zwart, wit of rond). Verder is de suggestie van @Nick83 het proberen waard.(mits jij die optie hebt)


Dank voor de suggesties zover, maar dat is nog niet de oplossing die ik zoek

De omvormer (Omink Solar) hangt in een hok op zolder en daar is geen kabel in de buurt.

De wifi versterker (zwart, en bekabeld) staat daar een aantal meter vandaan in een andere kamer, signaalsterkte 100%. Het lukt mij helemaal prima om via de gebruiksaanwijzing van de omvormer (inloggen op de omvormer, netwerk selecteren) het KPN wifi-netwerk te selecteren, alleen de vervolgstap - inloggen op het KPN wifi netwerk lukt niet omdat - zoals gezegd - het wachtwoord niet wordt herkend. Ik heb (voor de vorm) het KPN wachtwoord van mijn netwerk al veranderd (en weer terugveranderd) omdat dat 1 van de tips was, maar dat is dus niet de oplossing.

Eerder zat ik (via een time capsule, die overleden is) op een ander wifi-netwerk en had ik geen enkel probleem. Nu heb ik mijn ‘hoofd’netwerk dus met een wifiversterker door laten lopen naar de zolder, hetgeen helemaal prima werkt, alleen krijg ik de Omnik installatie niet verbonden. Op zich geen ramp van wereldformaat, maar ik vind het nu eenmaal leuk om via de app op mijn telefoon te kijken hoe het gaat met de teruglevering. 


Vreemd dat het niet werkt. Ik wil even een beeld krijgen van je netwerk. Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven?

(hoe heb jij trouwens dat wachtwoord aangepast? Via de online tool? Of de thuisapp? )

 

 


Dag Erwin. Profiel aangevuld. Wachtwoord gewijzigd (en weer terug gewijzigd) via 192.168.2.254

Wellicht is het mogelijk een belafspraak in te plannen zodat je me er doorheen kunt loodsen? 


Hoi @Duds . Kun jij deze tool doorlopen: https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/wijzigen/servicetool-wifi-naam-wachtwoord-wijzigen.htm

Ik hoop dat je hiermee voor eens en altijd één netwerknaam + één wachtwoord kunt aanmaken. Hierna zou ook jouw omvormer succesvol gekoppeld moeten kunnen worden. 


@Erwin KPN, ik krijg bovenstaande melding. Dat lukt dus niet. 


Ik heb de servicetool gedraaid vanaf mijn telefoon en vanaf de laptop. Beide dezelfde foutmelding. Het lijkt erop dat er een probleem is met het WiFi netwerk? Kan KPN in deze (corona-)tijd ondersteuning bieden? 


Misschien is het raadzaam om alles eens grondig te resetten. Maarrr.  als jouw enige doel is die omvormer online te krijgen is het maar de vraag of het doel de middelen heiligt.

Ik begrijp dat je nu op andere apparaten goede wifi hebt? Ik zou het jammer vinden als we dat verstoren.

 

Bij wifi instabiliteit met Experia wifi's in het spel luidt mijn algemene advies:

-koppel de experiabox helemaal los van andere apparaten en geeft die een harde reset ( reset gaatje)

-Zet de Experia Wifi versterker uit!

-wacht tot de experiabox weer in de lucht is.  De experiabox is nu het centrale wifi punt.

Lukt het koppelen met jouw omvormer nu wel? 


Log in op http://192.168.2.150 Hiermee logt u niet in op de Experiabox, maar rechtstreeks op de versterker.

En hierin kunt u dan het wifi netwerk aanpassen.

Heeft u meerdere versterkers? Kan het wezen dat de andere versterker(s) ook zichtbaar zijn voor die omvormer? Sommige simpele apparatuur raakt helemaal van het padje als ze meerdere een wifi netwerk zien wat door meerdere apparaten uitgezonden word.

U kunt eventueel een de compatibeliteitsmodus (zie mijn tweede schermafdruk) eens proberen.

Probeer anders eens de andere versterker(s) tijdenlijk uit te schakelen, zodat alleen die ene versterker vlakbij de omvormer actief is.


De omvormer (Omink Solar) hangt in een hok op zolder en daar is geen kabel in de buurt.

De wifi versterker (zwart, en bekabeld) staat daar een aantal meter vandaan in een andere kamer...

Dan boor je een gaatje in de wand. 


Misschien is het raadzaam om alles eens grondig te resetten. Maarrr.  als jouw enige doel is die omvormer online te krijgen is het maar de vraag of het doel de middelen heiligt.

Ik begrijp dat je nu op andere apparaten goede wifi hebt? Ik zou het jammer vinden als we dat verstoren.

 

Bij wifi instabiliteit met Experia wifi's in het spel luidt mijn algemene advies:

-koppel de experiabox helemaal los van andere apparaten en geeft die een harde reset ( reset gaatje)

-Zet de Experia Wifi versterker uit!

-wacht tot de experiabox weer in de lucht is.  De experiabox is nu het centrale wifi punt.

Lukt het koppelen met jouw omvormer nu wel? 

Dank voor de feedback. Ik zal dit proberen als ik niet dagelijks afhankelijk ben van wifi voor werk. Ik neem aan dat ik dan de originele netwerknaam en origineel wachtwoord zoals op de Experiabox staat moet gebruiken? 


Log in op http://192.168.2.150 Hiermee logt u niet in op de Experiabox, maar rechtstreeks op de versterker.

En hierin kunt u dan het wifi netwerk aanpassen.

Heeft u meerdere versterkers? Kan het wezen dat de andere versterker(s) ook zichtbaar zijn voor die omvormer? Sommige simpele apparatuur raakt helemaal van het padje als ze meerdere een wifi netwerk zien wat door meerdere apparaten uitgezonden word.

U kunt eventueel een de compatibeliteitsmodus (zie mijn tweede schermafdruk) eens proberen.

Probeer anders eens de andere versterker(s) tijdenlijk uit te schakelen, zodat alleen die ene versterker vlakbij de omvormer actief is.

Dank voor deze tip. Ik heb geen wachtwoord om direct in te loggen bij deze versterker, dus dat lukt mij niet. Welk wachtwoord hanteer ik daarvoor? 


Log in op http://192.168.2.150 Hiermee logt u niet in op de Experiabox, maar rechtstreeks op de versterker.

En hierin kunt u dan het wifi netwerk aanpassen.

Heeft u meerdere versterkers? Kan het wezen dat de andere versterker(s) ook zichtbaar zijn voor die omvormer? Sommige simpele apparatuur raakt helemaal van het padje als ze meerdere een wifi netwerk zien wat door meerdere apparaten uitgezonden word.

U kunt eventueel een de compatibeliteitsmodus (zie mijn tweede schermafdruk) eens proberen.

Probeer anders eens de andere versterker(s) tijdenlijk uit te schakelen, zodat alleen die ene versterker vlakbij de omvormer actief is.

Log in op http://192.168.2.150 Hiermee logt u niet in op de Experiabox, maar rechtstreeks op de versterker.

En hierin kunt u dan het wifi netwerk aanpassen.

Heeft u meerdere versterkers? Kan het wezen dat de andere versterker(s) ook zichtbaar zijn voor die omvormer? Sommige simpele apparatuur raakt helemaal van het padje als ze meerdere een wifi netwerk zien wat door meerdere apparaten uitgezonden word.

U kunt eventueel een de compatibeliteitsmodus (zie mijn tweede schermafdruk) eens proberen.

Probeer anders eens de andere versterker(s) tijdenlijk uit te schakelen, zodat alleen die ene versterker vlakbij de omvormer actief is.

Dank voor deze tip. Ik heb geen wachtwoord om direct in te loggen bij deze versterker, dus dat lukt mij niet. Welk wachtwoord hanteer ik daarvoor? 

Wachtwoord gevonden (onderop de WiFi versterker). Helaas geen soelaas. 

 


Ik blijf ondanks alles dezelfde foutmelding krijgen. De omvormer staat ingesteld op de naam van mijn oude netwerk en wil het nieuwe netwerk niet pakken, hoewel wachtwoord hetzelfde is. 


Hier kan ik lastig bij ondersteunen, helaas. Ik heb hier geen kaas van gegeten.

Misschien heeft @Nick83 nog een idee?


Wachtwoord gevonden (onderop de WiFi versterker). Helaas geen soelaas. 

 

Maar u komt wel ingelogd neem ik aan?


Dat "Wireless router MAC adres" moet veranderd worden. Want dat is dus denk ik het MAC adres van de oude router / wifi punt. En daar zoekt die naar. Kun je die omvormer niet helemaal resetten? Zodat die dus echt alles kwijt is?


Ik zie, als ik inlog op de wifi experiabox, 4 MAC adressen. Als ik inlog op de omvormer dan lijkt hij verbonden te zijn met de 3e optie (2,4 GHz Wi-Fi MAC-adres). Is dat de goede of moet ik wellicht een andere kiezen, bv. Apparaat MAC? BVD


Ik heb inmiddels de omvormer gereset. Op internet vond ik een manier om dat te doen zonder hem open te schroeven (zoals de handleiding zegt) en na reset kon ik verbinding maken met de (nieuwe) router/wifi-versterker. Probleem opgelost. Dank voor het meedenken 🙂. 


Ok :blush:


Goed nieuws! :-)  Fijn dat het nu werkt.Â