Skip to main content

Hi!

Ca. 1,5 week geleden zijn wij overgestapt van koper naar glasvezel. Het internet zelf werkt geweldig, maar er zijn wel wat problemen in MijnKPN sinds de overstap. Ten eerste kan ik de Wifimanager niet openen (“Er ging iets mis… probeer het later nog een keer”) en als ik probeer in MijnKPN het IP-adres op te vragen, krijg ik de melding “We kunnen uw modem niet bereiken. Controleer of uw modem aan staat en/of probeer het later opnieuw.”.

Het lijkt eigenlijk exact het probleem als op dit topic:

 

Om ook maar de vragen die in dat topic gesteld zijn te beantwoorden: We hebben de Experia Box V12 modem. Deze is rechtstreeks aangesloten op de glasvezelkast d.m.v. de door KPN geleverde kabel. Er is geen VPN actief. Ik heb het IPv4-adres in de opmerkingen van ons profiel geplaatst.

 

Hoe kan dit worden opgelost?

De wifi-manager gebruik ik niet, daar heb ik geen ervaring mee. Niet nodig, mijn wifi werkt goed.
Het probleem met het opvragen van het ip-adres in MijnKPN heb ik ook enige tijd gehad na mijn migratie van koper naar glas. Na een week of twee ging het ‘vanzelf’ over, toen werkte dat ook weer. Kennelijk is er enige tijd nodig voordat alle KPN systemen de wijziging van het ip-adres hebben verwerkt. Je krijgt namelijk een nieuw ip-adres bij migratie koper → glas.


De wifi-manager gebruik ik niet, daar heb ik geen ervaring mee. Niet nodig, mijn wifi werkt goed.
Het probleem met het opvragen van het ip-adres in MijnKPN heb ik ook enige tijd gehad na mijn migratie van koper naar glas. Na een week of twee ging het ‘vanzelf’ over, toen werkte dat ook weer. Kennelijk is er enige tijd nodig voordat alle KPN systemen de wijziging van het ip-adres hebben verwerkt. Je krijgt namelijk een nieuw ip-adres bij migratie koper → glas.

 

Dag Ruud, dank voor je reactie. Wellicht heeft het er mee te maken dat koper nog niet volledig uitgeschakeld is waardoor hij dubbele abonnementen (en dus een dubbel IP) registreert. Dat ik een nieuw IP zou krijgen bij de overstap naar glas was me inderdaad al bekend. 

Ik zag in de genoemde topic dat er een ticket voor was aangemaakt, ik zou alleen niet weten waar ik me daarvoor moet melden 😉. Vandaar mijn vraag hier op het forum, wellicht dat een KPN-medewerker me naar de juiste afdeling kan verwijzen.


Hi @P46, welkom hier. 

Wat zie je als je Mijn KPN opent? Toevallig 2 abonnementen? Zou je in de app je abonnement willen verwijderen en opnieuw willen toevoegen? Klik daar op producten, selecteer je abonnement, klik dan weer op abonnement en onderaan op "Dit abonnement verbergen”. 

Lukt alles na het opnieuw toevoegen wel? 


Hi Alex! Ik zag maar 1 abonnement vwb het thuis-internet. Ik heb je stappen gevolgd maar dat veranderde an sich niks.

 

Overigens is het probleem inmiddels verholpen. Het lijkt erop dat klopt wat @RBxx schreef, na 2 weken lost het zichzelf op. Ik vermoed dat het gewoon kwam omdat de koperverbinding nog actief was en er dus eigenlijk twee internetverbindingen naar onze woning liepen, maar dat die koperverbinding er nu af is. Eerst werkte het internet namelijk nog steeds als ik de koperkabel in de modem deed, inmiddels doet hij het dan niet meer. 

 

Dus topic kan wmb ook gesloten worden 🙂. Dank voor het meedenken.


Herkenbaar @P46 en het bevestigt mijn vermoedens en ervaringen.