Skip to main content

Ik ben ongeveer 18 jaar klant bij kpn, in der loop der jaren allerlei diensten "gratis” gekregen vanwege problemen, klachten etc als service. Hierdoor bleef ik uiteindelijk bij KPN. Mijn standaard contract zonder extra diensten en pakketten was €72,-.

Nu kon ik mijn abonnement wijzigen en was het zelfde standaard contract met "superwifi” €47,50.

Wanneer ik alle diensten toevoeg die ik nu ook heb kwam ik op €109 terwijl ik nu €89 betaal!

Hier kon ik natuurlijk geen akkoord voor geven.

Als ik wil blijven mag ik dus mijn gekregen producten inleveren en ervoor gaan betalen? 

Komt ook nog bij dat ik eigenlijk naar aanleiding van mijn slechte wifi de wifi check ging doen van KPN.

Ik betaal voor 100 Mbit (dat is bedraad..) en kwam uit op 36 Mbit. Kon het direct verbeterd worden en kwam het uiteindelijk op 43 Mbit. Dit was wel goed volgens KPN, maar het kon beter zeiden ze. Er kon een monteur langskomen maar dan moest ik wel €50,- betalen. (achteraf bleek het aan mijn laptop te liggen)

Afijn, ik ging maar eens bellen of ze een betere aanbieding konden doen.

En dat was geen probleem, je bent immers al zo lang klant..

Ik kreeg nu de superwifi kpn hussle + de eerste 6 maanden 50% korting. Terwijl je normaal kon kiezen tussen gratis superwifi of 6 maanden 50% korting. Een goede deal dus! Maar goed onderhandelaar als ik denk te zijn wilde ik ook nog de 2 nieuwe interactieve tv ontvangers. Daar had ik over gelezen en was ik ook enthousiast over. Dit ging hij ook regelen.

Ik kreeg een aantal mails als bevestiging, de gratis producten moest ik inleveren en moest betalen voor de ontvangers en overige diensten die voorheen gratis waren. Ok dit was de bevestiging dat ik inderdaad de nieuwe ontvangers zou krijgen dacht ik.

De andere mail was een overzicht van de afspraken met bedragen.

€47,50 - €10 = €37,50 

Geen 50% dus zoals 1 van de deals die je kon krijgen voor alleen de kpn hussle.

Verder kreeg ik andere kortingen waardoor ik uiteindelijk de eerste 6 maanden €58,49 ging betalen.

Heel mooi vond ik.

Ik wachten op alle producten die ik zou krijgen, de ontvangers en superwifi kastjes. 2 weken later zou de monteur komen. 2 dagen voor hij komt had ik nog niks binnen, dus dacht ik stuur even een bericht hoe dit zit, of hij het meeneemt ofzo?

Wisten ze nergens van dat ik iets zou krijgen en stond het ook nergens..

Na urenlang chatten kwam het erop neer dat wat ik zei gelogen was en ik pech had.

Hoe moet ik hier nu mee omgaan?

 

Admin: dubbele topic verwijderd, titel aangepast ter verduidelijking

U heeft dit verhaal al een keer verteld. 


Klopt, maar er zaten wat foutjes in (waarschijnlijk nog :grin: ) die ik wilde verbeteren. De knop "bewerken” zat er niet.. heel vreemd. Vandaar. Maar thanks dat je zo oplettend bent.


Of kan dat ergens anders @Joep1965 

 


Na het plaatsen van een bericht kan je het nog een uur lang bewerken, daarna is die mogelijkheid er niet meer 😃


Aha, thanks. Weet ik dat ook weer:relaxed:


Je vraag was hoe nu hier mee om te gaan. Die medewerker die dat allemaal heeft beloofd heeft natuurlijk te veel beloofd. Wellicht bezweken omdat jij de druk opvoerde. Iets zegt me dat je graag stevig onderhandeld over kortingen:wink:. Zelf heb ik niks met kortingen. Uren chatten is aan mij niet besteed dan werk ik liever. Dat levert meer op dan welke korting dan ook. Ik zou het lekker laten rusten en je energie voor iets anders gebruiken.


Je vraag was hoe nu hier mee om te gaan. Die medewerker die dat allemaal heeft beloofd heeft natuurlijk te veel beloofd. Wellicht bezweken omdat jij de druk opvoerde. Iets zegt me dat je graag stevig onderhandeld over kortingen:wink:. Zelf heb ik niks met kortingen. Uren chatten is aan mij niet besteed dan werk ik liever. Dat levert meer op dan welke korting dan ook. Ik zou het lekker laten rusten en je energie voor iets anders gebruiken.

Nee, aan dit antwoord heeft de topic starter veel...


@Mr.Rotterdam Heb je het telefonisch besproken of via chat? Enige vorm van bewijs zou je namelijk iets sterker maken. De klantenservice staat bekend om hun verkooppraatjes die niet kloppen. Wellicht dat een moderator iets voor je kan betekenen maar als je geen bewijs hebt wordt het lastig.


Nou @Edwin_Merks kom er maar in met jouw advies!


O je was er al haha


U bent bestaande klant, dus u krijgt helemaal geen gratis SuperWifi's en ook geen 6 maanden korting. Dat is alleen voor nieuwe klanten. KPN medewerkers die u dit beloven, die zitten gewoon fout. Veruit de meeste KPN medewerkers zouden zo dergelijke aanbieding niet eens in het systeem in kunnen voeren. U kun zelf ook wel bedenken dat zo'n dergelijke aanbieding te mooi is oom waar te zijn. En het meer zou kosten dan dat het de KPN op zou leveren.


U bent bestaande klant, dus u krijgt helemaal geen gratis SuperWifi's en ook geen 6 maanden korting. Dat is alleen voor nieuwe klanten. KPN medewerkers die u dit beloven, die zitten gewoon fout. Veruit de meeste KPN medewerkers zouden zo dergelijke aanbieding niet eens in het systeem in kunnen voeren. U kun zelf ook wel bedenken dat zo'n dergelijke aanbieding te mooi is oom waar te zijn. En het meer zou kosten dan dat het de KPN op zou leveren.


Je hebt helemaal gelijk. Maar het is toch gewoon van de zotte dat er keer op keer meldingen op dit forum voorbij komen dat klanten (bewust) zijn voorgelogen? Daar zou KPN eens iets aan moeten doen.


In de verkoop is de kortingsvraag altijd een vervelend moment. Vroeger gaf je wat korting en iedereen was tevreden. Dat is nu wel anders. Sommige blijven zeuren tot het onredelijke toe. En dan bezwijk je weleens om van het gezeur af te zijn. Niet goed maar ik begrijp het wel. 


In de verkoop is de kortingsvraag altijd een vervelend moment. Vroeger gaf je wat korting en iedereen was tevreden. Dat is nu wel anders. Sommige blijven zeuren tot het onredelijke toe. En dan bezwijk je weleens om van het gezeur af te zijn. Niet goed maar ik begrijp het wel. 

Toch heeft KPN nog steeds de afdeling retentie om overstappende klanten met tijdelijke kortingen te houden. Woordelijke beloften en geschreven beloften zijn bindend zeker afkomstig van de vertegenwoordiger van een rechtspersoon.

Kortom als een medewerker aan de telefoon mondeling zaken beloofd horen deze ongewijzigd bevestigd en uitgevoerd te worden. Dit werkt twee kanten op als wij zo duizelig zijn van de mooie verkoop praatjes zit je voor je het weet ook voor 12 tot 24 maanden vast alleen omdat je een keer ja hebt gezegd waar je nee moest zeggen.

 

Ps @Mr.Rotterdam het is of 50% van het bedrag voor enkel internet. Of geen korting en de Superwifi althans als je via de website besteld.

Als deze bestelling is door gevoerd moet dit in het systeem staan. Gezien waar het om gaat telefonisch is besproken is dit ongetwijfeld vastgelegd, en kan je dit gesprek gewoon opvragen om terug te luisteren. Ook als het anders is vast gelegd heb je recht op inzage. 

Mogelijk is er enkel iets terug te vinden over de twee ontvangers omdat de andere aanbiedingen ongetwijfeld de melding niet mogelijk hebben getoond op het scherm zoals Nick al noemt. Er zullen ongetwijfeld medewerkers zijn vooral bij klantbehoud die net iets meer kunnen bieden.

 


In de verkoop is de kortingsvraag altijd een vervelend moment. Vroeger gaf je wat korting en iedereen was tevreden. Dat is nu wel anders. Sommige blijven zeuren tot het onredelijke toe. En dan bezwijk je weleens om van het gezeur af te zijn. Niet goed maar ik begrijp het wel. 

Toch heeft KPN nog steeds de afdeling retentie om overstappende klanten met tijdelijke kortingen te houden. Woordelijke beloften en geschreven beloften zijn bindend zeker afkomstig van de vertegenwoordiger van een rechtspersoon.

Kortom als een medewerker aan de telefoon mondeling zaken beloofd horen deze ongewijzigd bevestigd en uitgevoerd te worden. Dit werkt twee kanten op als wij zo duizelig zijn van de mooie verkoop praatjes zit je voor je het weet ook voor 12 tot 24 maanden vast alleen omdat je een keer ja hebt gezegd waar je nee moest zeggen.

 

Ps @Mr.Rotterdam het is of 50% van het bedrag voor enkel internet. Of geen korting en de Superwifi althans als je via de website besteld.

Als deze bestelling is door gevoerd moet dit in het systeem staan. Gezien waar het om gaat telefonisch is besproken is dit ongetwijfeld vastgelegd, en kan je dit gesprek gewoon opvragen om terug te luisteren. Ook als het anders is vast gelegd heb je recht op inzage. 

Mogelijk is er enkel iets terug te vinden over de twee ontvangers omdat de andere aanbiedingen ongetwijfeld de melding niet mogelijk hebben getoond op het scherm zoals Nick al noemt. Er zullen ongetwijfeld medewerkers zijn vooral bij klantbehoud die net iets meer kunnen bieden.

 

Ik kan alles begrijpen, voor mij is nee ook een antwoord. Als Rotterdammer hou ik van duidelijkheid, recht is recht en krom is krom. Het enige dat ik wilde was eigenlijk de superwifi en niet meer betalen dat wat ik deed. Op zich niet teveel gevraagd vind ik wanneer je al 18 jaar klant bent. Dus daar belde ik voor. Uit hem zelf deed hij de aanbieding dat ik deze zou krijgen. Ik zou alsnog duurder uit zijn en daarom gaf hij mij ook nog eens 50% korting de eerste 6 maanden. Was ik super tevreden mee, maar dacht kijk toch nog even wat er nog meer mogelijk was. Ik vroeg of ik de nieuwe tv ontvangers ook kon krijgen en dat kon eigenlijk niet zei die maar vooruit, omdat ik al zolang klant ben..


Ik kreeg deze mail wat voor mij een bevestiging leek dat ik nieuwe tv ontvangers kreeg. Blijkbaar een domme redenatie bleek achteraf. 

 


Erna kreeg ik deze, heel stom ook weer, achteraf lees ik nergens superwifi. Ging er gewoon vanuit dat dit zo was, immers daar belde ik voor en was bevestigd.

 


Ik krijg dus €34,98 korting. Waar hij 50% vandaan haalt kan ik niet volgen, maar wel super goed gedaan vond ik.


Dit lijkt meer op een blijf bij ons aanbod, dan waar je voor belde. Hij/zij had dit nooit mogen zeggen: 

Knip

....uit hem zelf deed hij de aanbieding dat ik deze zou krijgen. …

Knip

....vroeg of ik de nieuwe tv ontvangers ook kon krijgen en dat kon eigenlijk niet zei die maar vooruit, omdat ik al zolang klant ben..

Knip

Op zich niet slecht heb je ondertussen nu wel de vip 5202 ontvangen, dat zullen de bedoelde nieuwe ontvangers zijn. Heb je ook Mobiel bij KPN? Ik mis de €5,00 entertainment korting.

Er staat wel Totaal prijsoverzicht Internet en Mobiel, ik zie nergens het stukje mobiel terug of staat daar daar onder?

 

Nog een andere vraag in je startpost staat dit.

Nu kon ik mijn abonnement wijzigen en was het zelfde standaard contract met "superwifi” €47,50.

Zag je dat in Mijn KPN of de pagina voor een nieuw abonnement?


Dit lijkt meer op een blijf bij ons aanbod, dan waar je voor belde. Hij/zij had dit nooit mogen zeggen: 

Knip

....uit hem zelf deed hij de aanbieding dat ik deze zou krijgen. …

Knip

....vroeg of ik de nieuwe tv ontvangers ook kon krijgen en dat kon eigenlijk niet zei die maar vooruit, omdat ik al zolang klant ben..

Knip

Op zich niet slecht heb je ondertussen nu wel de vip 5202 ontvangen, dat zullen de bedoelde nieuwe ontvangers zijn. Heb je ook Mobiel bij KPN? Ik mis de €5,00 entertainment korting.

Nee, daar gaat het andere andere om, die krijg ik dus niet, evenals superwifi niet.

Er staat wel Totaal prijsoverzicht Internet en Mobiel, ik zie nergens het stukje mobiel terug of staat daar daar onder?

Nou jij het zegt, was me nog niet opgevallen. Internet, TV, Bellen en Mobiel heb ik.

Nog een andere vraag in je startpost staat dit.

Nu kon ik mijn abonnement wijzigen en was het zelfde standaard contract met "superwifi” €47,50.

Zag je dat in Mijn KPN of de pagina voor een nieuw abonnement?

Via wijzigen in mijn KPN

 


Ik zou als de razende raphazen de heleboel annuleren. Of wacht op een moderator die voor jou helderheid in deze chaos kan scheppen.

Zoals als ik het lees en begrijp heb je nu een ander contract, één waar je mischien niet eens blij mee bent, mogelijk is de hardware onderweg. Hoewel dat nu een week later toch in huis zou mogen zijn. En los daarvan er zijn jou dingen onterecht toegezegd en niet uitgevoerd.


Ik zou als de razende raphazen de heleboel annuleren. Of wacht op een moderator die voor jou helderheid in deze chaos kan scheppen.

Zoals als ik het lees en begrijp heb je nu een ander contract, één waar je mischien niet eens blij mee bent, mogelijk is de hardware onderweg. Hoewel dat nu een week later toch in huis zou mogen zijn. En los daarvan er zijn jou dingen onterecht toegezegd en niet uitgevoerd.


Ik denk dat @Mr.Rotterdam pech heeft. Als het eenmaal omgezet is naar Hussel kan dit NIET meer ongedaan worden gemaakt. Ondanks de 14 dagen bedenktijd...


@Edwin_Merks Dat is waar en strikt genomen niet conform diverse regels.  Zelfs op dag 13 zou je nog terug moeten ook dat is vaak niet mogelijk. Met het excuus u zit te ver in het proces. 


@Edwin_Merks Dat is waar en strikt genomen niet conform diverse regels.  Zelfs op dag 13 zou je nog terug moeten ook dat is vaak niet mogelijk. Met het excuus u zit te ver in het proces. 


KPN zegt dat het technisch niet mogelijk is. Naar mijn mening de grootste kolder die er bestaat.


@Edwin_Merks Dat is waar en strikt genomen niet conform diverse regels.  Zelfs op dag 13 zou je nog terug moeten ook dat is vaak niet mogelijk. Met het excuus u zit te ver in het proces. 


KPN zegt dat het technisch niet mogelijk is. Naar mijn mening de grootste kolder die er bestaat.

Ik heb elders begrepen dat de eerste 14 dagen tijdens een overstap bijvoorbeeld juist vanwege het opzeg termijn niks gebeurd op het aanvragen van nummerbehoud na als dit nodig is.

In dit geval kom je naar ik verwacht op een ander bestel systeem aangezien bij Hussel TV ook een optie is. Dat zal lastiger zijn om terug te draaien. Net zo goed dat wij Telforters en jij als XS4ALL op jou bestel systeem blijft.

Maar goed ik ben benieuwd het zal vast goed aflopen. De moderatoren zijn goede puinruimers, die de onjuistheden van de telefoon medewerkers weer glad te strijken.