Skip to main content

Ik ben ongeveer 18 jaar klant bij kpn, in der loop der jaren allerlei diensten "gratis” gekregen vanwege problemen, klachten etc als service. Hierdoor bleef ik uiteindelijk bij KPN. Mijn standaard contract zonder extra diensten en pakketten was €72,-.

Nu kon ik mijn abonnement wijzigen en was het zelfde standaard contract met "superwifi” €47,50.

Wanneer ik alle diensten toevoeg die ik nu ook heb kwam ik op €109 terwijl ik nu €89 betaal!

Hier kon ik natuurlijk geen akkoord voor geven.

Als ik wil blijven mag ik dus mijn gekregen producten inleveren en ervoor gaan betalen? 

Komt ook nog bij dat ik eigenlijk naar aanleiding van mijn slechte wifi de wifi check ging doen van KPN.

Ik betaal voor 100 Mbit (dat is bedraad..) en kwam uit op 36 Mbit. Kon het direct verbeterd worden en kwam het uiteindelijk op 43 Mbit. Dit was wel goed volgens KPN, maar het kon beter zeiden ze. Er kon een monteur langskomen maar dan moest ik wel €50,- betalen. (achteraf bleek het aan mijn laptop te liggen)

Afijn, ik ging maar eens bellen of ze een betere aanbieding konden doen.

En dat was geen probleem, je bent immers al zo lang klant..

Ik kreeg nu de superwifi kpn hussle + de eerste 6 maanden 50% korting. Terwijl je normaal kon kiezen tussen gratis superwifi of 6 maanden 50% korting. Een goede deal dus! Maar goed onderhandelaar als ik denk te zijn wilde ik ook nog de 2 nieuwe interactieve tv ontvangers. Daar had ik over gelezen en was ik ook enthousiast over. Dit ging hij ook regelen.

Ik kreeg een aantal mails als bevestiging, de gratis producten moest ik inleveren en moest betalen voor de ontvangers en overige diensten die voorheen gratis waren. Ok dit was de bevestiging dat ik inderdaad de nieuwe ontvangers zou krijgen dacht ik.

De andere mail was een overzicht van de afspraken met bedragen.

€47,50 - €10 = €37,50 

Geen 50% dus zoals 1 van de deals die je kon krijgen voor alleen de kpn hussle.

Verder kreeg ik andere kortingen waardoor ik uiteindelijk de eerste 6 maanden €58,49 ging betalen.

Heel mooi vond ik.

Ik wachten op alle producten die ik zou krijgen, de ontvangers en superwifi kastjes. 2 weken later zou de monteur komen. 2 dagen voor hij komt had ik nog niks binnen, dus dacht ik stuur even een bericht hoe dit zit, of hij het meeneemt ofzo?

Wisten ze nergens van dat ik iets zou krijgen en stond het ook nergens..

Na urenlang chatten kwam het erop neer dat wat ik zei gelogen was en ik pech had.

Hoe moet ik hier nu mee omgaan?

 

Admin: dubbele topic verwijderd, titel aangepast ter verduidelijking

Ik zou als de razende raphazen de heleboel annuleren. Of wacht op een moderator die voor jou helderheid in deze chaos kan scheppen.

Zoals als ik het lees en begrijp heb je nu een ander contract, één waar je mischien niet eens blij mee bent, mogelijk is de hardware onderweg. Hoewel dat nu een week later toch in huis zou mogen zijn. En los daarvan er zijn jou dingen onterecht toegezegd en niet uitgevoerd.


Ik denk dat @Mr.Rotterdam pech heeft. Als het eenmaal omgezet is naar Hussel kan dit NIET meer ongedaan worden gemaakt. Ondanks de 14 dagen bedenktijd...

Dat zou mooi zijn, dat je bedenktijd heb maar er geen gebruik van kan maken.


Jawel, je kunt er wel gebruik van maken. Maar als je dat doet, dan heb je vervolgens geen internet meer. Alsof je een nieuwe auto koopt. Na 10 dagen tegen de dealer zegt: hij bevalt me niet, ik wil de koop ongedaan maken. Dat is goed zegt de dealer dan, maar uw oude auto kunt u niet terug krijgen, want die heb ik al aan een ander verkocht. En dus zit je dan zonder auto...


Jawel, je kunt er wel gebruik van maken. Maar als je dat doet, dan heb je vervolgens geen internet meer. Alsof je een nieuwe auto koopt. Na 10 dagen tegen de dealer zegt: hij bevalt me niet, ik wil de koop ongedaan maken. Dat is goed zegt de dealer dan, maar uw oude auto kunt u niet terug krijgen, want die heb ik al aan een ander verkocht. En dus zit je dan zonder auto...

Dus ik kan nu wel bij een andere provider een abonnement afsluiten. Was bang dat ik met dubbele kosten komt te zitten.


Jawel, je kunt er wel gebruik van maken. Maar als je dat doet, dan heb je vervolgens geen internet meer. Alsof je een nieuwe auto koopt. Na 10 dagen tegen de dealer zegt: hij bevalt me niet, ik wil de koop ongedaan maken. Dat is goed zegt de dealer dan, maar uw oude auto kunt u niet terug krijgen, want die heb ik al aan een ander verkocht. En dus zit je dan zonder auto...

Dus ik kan nu wel bij een andere provider een abonnement afsluiten. Was bang dat ik met dubbele kosten komt te zitten.

Ja. Wel eerst bij KPN annuleren. En je er van verzekeren dat het ook echt geannuleerd word. Zorg dat je een bevestiging van die annulering zwart op wit hebt.


Jawel, je kunt er wel gebruik van maken. Maar als je dat doet, dan heb je vervolgens geen internet meer. Alsof je een nieuwe auto koopt. Na 10 dagen tegen de dealer zegt: hij bevalt me niet, ik wil de koop ongedaan maken. Dat is goed zegt de dealer dan, maar uw oude auto kunt u niet terug krijgen, want die heb ik al aan een ander verkocht. En dus zit je dan zonder auto...

Nee, het moet dan terug naar hoe het was niet het Hussel aanbod eenvoudig terug naar Compleet. Het vergelijk met de auto gaat deels op. De auto (lees modem en aansluiting) is er nog er komt nu een andere motor in. Past de nieuwe motor niet moet de originele weer terug is deze verkocht zal er een vergelijkbaar exemplaar moeten komen.


Jawel, je kunt er wel gebruik van maken. Maar als je dat doet, dan heb je vervolgens geen internet meer. Alsof je een nieuwe auto koopt. Na 10 dagen tegen de dealer zegt: hij bevalt me niet, ik wil de koop ongedaan maken. Dat is goed zegt de dealer dan, maar uw oude auto kunt u niet terug krijgen, want die heb ik al aan een ander verkocht. En dus zit je dan zonder auto...

Nee, het moet dan terug naar hoe het was niet het Hussel aanbod eenvoudig terug naar Compleet. Het vergelijk met de auto gaat deels op. De auto (lees modem en aansluiting) is er nog er komt nu een andere motor in. Past de nieuwe motor niet moet de originele weer terug is deze verkocht zal er een vergelijkbaar exemplaar moeten komen.

Lijkt mij een betere vergelijking inderdaad.

Ik heb het geannuleerd. En ga mijn 50.500 volgers op instagram.com/Rottergram adviseren hetzelfde te doen. Zijn gewoon Koninklijke Maffia Praktijken.


De auto (lees modem en aansluiting) is er nog er komt nu een andere motor in. Past de nieuwe motor niet moet de originele weer terug is deze verkocht zal er een vergelijkbaar exemplaar moeten komen.

Dat is hoe het volgens u zou moeten gaan. Ik beschreef hoe het in werkelijkheid gaat :smile:


De auto (lees modem en aansluiting) is er nog er komt nu een andere motor in. Past de nieuwe motor niet moet de originele weer terug is deze verkocht zal er een vergelijkbaar exemplaar moeten komen.

Dat is hoe het volgens u zou moeten gaan. Ik beschreef hoe het in werkelijkheid gaat :smile:

Klopt helemaal mee eens, toch dit is niet hoe het volgens mij moet gaan dit zijn vastgelegde regels! Uiteraard gelden hierbij ook de annulerings voorwaarden zoals in de voorwaarden van KPN vastgelegd.

https://www.kpn.com/service/administratie/bestelling/annuleren-of-wijzigen.htm

Of mogelijk meer van toepassing deze link.

https://www.kpn.com/algemeen/bestelvoorwaarden.htm

Bestelvoorwaarden pakketten en diensten

Als u op deze website een pakket bestelt en op 'Bestellen' klikt, dan is uw bestelling nog niet definitief, maar wordt uw bestelling als aanvraag beschouwd.

Hier is in mijn ogen sprake van een aanvraag middels een telefonisch contact.


De auto (lees modem en aansluiting) is er nog er komt nu een andere motor in. Past de nieuwe motor niet moet de originele weer terug is deze verkocht zal er een vergelijkbaar exemplaar moeten komen.

Dat is hoe het volgens u zou moeten gaan. Ik beschreef hoe het in werkelijkheid gaat :smile:

En ondanks dat toch nog steeds een fan?


Jawel, je kunt er wel gebruik van maken. Maar als je dat doet, dan heb je vervolgens geen internet meer. Alsof je een nieuwe auto koopt. Na 10 dagen tegen de dealer zegt: hij bevalt me niet, ik wil de koop ongedaan maken. Dat is goed zegt de dealer dan, maar uw oude auto kunt u niet terug krijgen, want die heb ik al aan een ander verkocht. En dus zit je dan zonder auto...

Nee, het moet dan terug naar hoe het was niet het Hussel aanbod eenvoudig terug naar Compleet. Het vergelijk met de auto gaat deels op. De auto (lees modem en aansluiting) is er nog er komt nu een andere motor in. Past de nieuwe motor niet moet de originele weer terug is deze verkocht zal er een vergelijkbaar exemplaar moeten komen.

Lijkt mij een betere vergelijking inderdaad.

Ik heb het geannuleerd. En ga mijn 50.500 volgers op instagram.com/Rottergram adviseren hetzelfde te doen. Zijn gewoon Koninklijke Maffia Praktijken.


Wat bedoel je met geannuleerd? Heb je alles opgezegd of is het je toch gelukt om terug naar het oude pakket te gaan?


Jawel, je kunt er wel gebruik van maken. Maar als je dat doet, dan heb je vervolgens geen internet meer. Alsof je een nieuwe auto koopt. Na 10 dagen tegen de dealer zegt: hij bevalt me niet, ik wil de koop ongedaan maken. Dat is goed zegt de dealer dan, maar uw oude auto kunt u niet terug krijgen, want die heb ik al aan een ander verkocht. En dus zit je dan zonder auto...

Nee, het moet dan terug naar hoe het was niet het Hussel aanbod eenvoudig terug naar Compleet. Het vergelijk met de auto gaat deels op. De auto (lees modem en aansluiting) is er nog er komt nu een andere motor in. Past de nieuwe motor niet moet de originele weer terug is deze verkocht zal er een vergelijkbaar exemplaar moeten komen.

Lijkt mij een betere vergelijking inderdaad.

Ik heb het geannuleerd. En ga mijn 50.500 volgers op instagram.com/Rottergram adviseren hetzelfde te doen. Zijn gewoon Koninklijke Maffia Praktijken.


Wat bedoel je met geannuleerd? Heb je alles opgezegd of is het je toch gelukt om terug naar het oude pakket te gaan?

Nee helemaal opgezegd. Dat oude pakket hoef ik ook niet meer op deze manier. 

En je ziet het niemand van @Kpn die moeite neemt om te reageren. Maar wel tijd hebben om mijn koptekst te veranderen. Oplichters vinden ze niet leuk staan..


@Mr.Rotterdam ik ben je in ieder geval gaan volgen: 50.501 :wink:


@Mr.Rotterdamik ben je in ieder geval gaan volgen: 50.501 :wink:

:pray_tone1:


Hah @Mr.Rotterdam , welkom op het KPN forum. Bedankt voor het wachten, het is momenteel erg druk op ons forum, vandaar dat een reactie wat langer duurde dan normaal. Hier ben ik dan :raising_hand_tone2:  
Wat een verhaal! Eén ding is zeker, er moet orde in deze chaos komen. Er lopen nogal wat zaken door elkaar. Laten we het stap voor stap uiteen zetten.

Ik moet zeggen, het aanbod is meer dan een fantastische aanbieding; 6 maanden 50 % korting + gratis Super WiFi én een gratis monteur om je WiFi te verbeteren. (Bijna) te mooi om waar te zijn.
Het is bij ons een goed gebruik dat iedere nieuwe klant eenmalig een welkomstcadeau ontvangt. Vaak is dat een aantal maanden korting óf hardware, zoals de KPN SuperWiFi. Nieuwe klanten mogen een keuze maken uit één van de twee welkomstgeschenken, maar vrijwel nooit beide. 

Maar waar ging het mis? De aanleiding van je contact ging om het verbeteren van WiFi. Daar helpen we graag bij. Je hebt gebeld om te vragen of we jou iets konden aanbieden. En vanaf daar is er enige discrepantie ontstaan. Op 29 januari heb je gesproken met Kelvin. Uit zijn notitie lees ik, dat er 6 maanden korting is aangeboden + een gratis monteur om je WiFi te verbeteren. De monteursafspraak stond voor 11 februari ingepland. Voor monteursafspraak en de nieuwe overeenkomst Hussel Internet is een orderbevestiging verstuurd naar het bij ons bekende mailadres. Hieronder een kopie van de order:

Maar het gaat nog even verder. Ik zie dat er op 10 februari (23:44 uur) is er via de KPN webshop een nieuwe KPN Hussel Internet besteld, met een KPN SuperWiFi (zonder korting). Omdat twee abonnementen op één adres ongebruikelijk is nemen we contact met je op. Eergisteren hebben we je gebeld om te vragen of het de bedoeling is dat je naast je bestaande abonnement nog een aansluiting wilt. Mijn collega Oskar (orderbehandelaar) heeft je gesproken, en in overleg met jou de nieuwe order geannuleerd.  

Wat is de stand van zaken nu? De nieuwe order is zoals besproken per direct opgezegd, het verlengaanbod (6 maanden korting + gratis monteur) is actief. Ik ben geen getuige geweest van het gesprek met Kelvin, en kan daarom zeker niet oordelen óf er iets (abusievelijk) is toegezegd wat achteraf niet waar konden maken. Wat ik wel zeker weet is dat er hier nogal wat miscommunicatie is ontstaan. En misschien zijn er wel enkele zaken door elkaar gehaald. Dat is erg zuur! Sorry daarvoor.  
Het verlengaanbod heb je in de mail als orderbevestiging ontvangen. Meer dan dat kunnen we helaas niet aanbieden, daar het al niet (meer) gebruikelijk is dat we korting geven aan bestaande klanten.


Hah @Mr.Rotterdam , welkom op het KPN forum. Bedankt voor het wachten, het is momenteel erg druk op ons forum, vandaar dat een reactie wat langer duurde dan normaal. Hier ben ik dan :raising_hand_tone2:  
Wat een verhaal! Eén ding is zeker, er moet orde in deze chaos komen. Er lopen nogal wat zaken door elkaar. Laten we het stap voor stap uiteen zetten.

Ik moet zeggen, het aanbod is meer dan een fantastische aanbieding; 6 maanden 50 % korting + gratis Super WiFi én een gratis monteur om je WiFi te verbeteren. (Bijna) te mooi om waar te zijn.
Het is bij ons een goed gebruik dat iedere nieuwe klant eenmalig een welkomstcadeau ontvangt. Vaak is dat een aantal maanden korting óf hardware, zoals de KPN SuperWiFi. Nieuwe klanten mogen een keuze maken uit één van de twee welkomstgeschenken, maar vrijwel nooit beide. 

Maar waar ging het mis? De aanleiding van je contact ging om het verbeteren van WiFi. Daar helpen we graag bij. Je hebt gebeld om te vragen of we jou iets konden aanbieden. En vanaf daar is er enige discrepantie ontstaan. Op 29 januari heb je gesproken met Kelvin. Uit zijn notitie lees ik, dat er 6 maanden korting is aangeboden + een gratis monteur om je WiFi te verbeteren. De monteursafspraak stond voor 11 februari ingepland. Voor monteursafspraak en de nieuwe overeenkomst Hussel Internet is een orderbevestiging verstuurd naar het bij ons bekende mailadres. Hieronder een kopie van de order:

Maar het gaat nog even verder. Ik zie dat er op 10 februari (23:44 uur) is er via de KPN webshop een nieuwe KPN Hussel Internet besteld, met een KPN SuperWiFi (zonder korting). Omdat twee abonnementen op één adres ongebruikelijk is nemen we contact met je op. Eergisteren hebben we je gebeld om te vragen of het de bedoeling is dat je naast je bestaande abonnement nog een aansluiting wilt. Mijn collega Oskar (orderbehandelaar) heeft je gesproken, en in overleg met jou de nieuwe order geannuleerd.  

Wat is de stand van zaken nu? De nieuwe order is zoals besproken per direct opgezegd, het verlengaanbod (6 maanden korting + gratis monteur) is actief. Ik ben geen getuige geweest van het gesprek met Kelvin, en kan daarom zeker niet oordelen óf er iets (abusievelijk) is toegezegd wat achteraf niet waar konden maken. Wat ik wel zeker weet is dat er hier nogal wat miscommunicatie is ontstaan. En misschien zijn er wel enkele zaken door elkaar gehaald. Dat is erg zuur! Sorry daarvoor.  
Het verlengaanbod heb je in de mail als orderbevestiging ontvangen. Meer dan dat kunnen we helaas niet aanbieden, daar het al niet (meer) gebruikelijk is dat we korting geven aan bestaande klanten.

Hoi Nadia, dank voor je antwoord. Ik belde naar aanleiding van een wijziging in mijn abonnement die ik wilde doorvoeren. Ik wilde graag de superwifi en het veel voordeliger abonnement. Zonder extra's kwam die op €47,50 terwijl ik nu voor hetzelfde €72 betaal. Nou ja niet exact hetzelfde, geen superwifi had ik hiervoor. Wanneer ik de zelfde extra producten nam die ik nu ook heb kwam ik op €98,46 terwijl ik nu €89,99 betaal. Dat kwam dus omdat de gratis producten die ik in 18 jaar heb gekregen vervielen en er nu voor moest betalen. Klinkt wellicht heel raar, maar ik heb altijd geleerd "gegeven is gegeven”

Dat was de aanleiding waar ik voor belde. Voor het superwifi abonnement, waarmee ik in ieder geval niet meer voor wilde betalen als ik nu deed. Vanwege mijn simpele beredenering dat het nieuwe basis abonnement €24,50 goedkoper was dan mijn huidige en ik vindt dat gegeven gegeven blijft.

Ik heb mijn wijziging inmiddels geannuleerd. Wellicht kunt u alsnog iets voor mij betekenen. De superwifi hoef ik niet meer. Wanneer u mijn tv ontvangers (die nog wel goed zouden zijn) zou willen omruilen voor de nieuwe en de aanbieding blijft hanteren ben ik tevreden.

Hopelijk hoor ik het nog snel van u.


Hey Danny, graag gedaan. Nog even een dingetje voordat we verder gaan, ga me ajb geen u noemen. Je / jij is meer dan prima. Anders doe ik het terug :stuck_out_tongue_winking_eye:  

Ik wilde graag de superwifi en het veel voordeliger abonnement. Zonder extra's kwam die op €47,50 terwijl ik nu voor hetzelfde €72 betaal. t….] Dat kwam dus omdat de gratis producten die ik in 18 jaar heb gekregen vervielen en er nu voor moest betalen. ...]

Dat klopt, KPN Hussel Internet (€ 47,50) is een ‘kaal’ abonnement. Jij bepaalt wat je nodig hebt, en wat niet. Met de vrijheid om het elke maand aan te passen. Zo stel helemaal zelf je abonnement samen. + kun je entertainmentpakket toevoegen etc.  

Het verschil ten opzichte van Alles-in-1 (Standaard)is dat je een hoger maandbedrag betaalt (€ 72,-) met ‘gratis’ extra's zoals; Spotify en Opnemen pakket

Klinkt wellicht heel raar, maar ik heb altijd geleerd "gegeven is gegeven”

Dat klinkt niet raar. Ik snap je redenering. En dat klopt ook, als je de overeenkomst aanhoudt. Alleen, de overeenkomst is gewijzigd (vernieuwd) naar KPN Hussel Internet (+ korting en nieuw jaarcontract). Daarmee vervalt je Alles-in-1 abonnement, en ook de contractvoorwaarden die daarbij horen. 

Ik heb mijn wijziging inmiddels geannuleerd. Wellicht kunt u alsnog iets voor mij betekenen. De superwifi hoef ik niet meer. Wanneer u mijn tv ontvangers (die nog wel goed zouden zijn) zou willen omruilen voor de nieuwe en de aanbieding blijft hanteren ben ik tevreden.

Helaas, ons beleid is dat we werkend apparatuur niet omruilen. Dit heeft meerdere redenen, bedrijfseconomisch (kost geld) en we willen een beetje lief doen voor het milieu. Dus als het mogelijk en acceptabel is, zolang mogelijk apparaten in gebruik houden. Mag ik je vragen waarom je graag de nieuwste tv-ontvanger wilt? Mis je iets op je huidige Arris 2952?


Hey Danny, graag gedaan. Nog even een dingetje voordat we verder gaan, ga me ajb geen u noemen. Je / jij is meer dan prima. Anders doe ik het terug :stuck_out_tongue_winking_eye:  

Ik wilde graag de superwifi en het veel voordeliger abonnement. Zonder extra's kwam die op €47,50 terwijl ik nu voor hetzelfde €72 betaal. t….] Dat kwam dus omdat de gratis producten die ik in 18 jaar heb gekregen vervielen en er nu voor moest betalen. ...]

Dat klopt, KPN Hussel Internet (€ 47,50) is een ‘kaal’ abonnement. Jij bepaalt wat je nodig hebt, en wat niet. Met de vrijheid om het elke maand aan te passen. Zo stel helemaal zelf je abonnement samen. + kun je entertainmentpakket toevoegen etc.  

Het verschil ten opzichte van Alles-in-1 (Standaard)is dat je een hoger maandbedrag betaalt (€ 72,-) met ‘gratis’ extra's zoals; Spotify en Opnemen pakket

Klinkt wellicht heel raar, maar ik heb altijd geleerd "gegeven is gegeven”

Dat klinkt niet raar. Ik snap je redenering. En dat klopt ook, als je de overeenkomst aanhoudt. Alleen, de overeenkomst is gewijzigd (vernieuwd) naar KPN Hussel Internet (+ korting en nieuw jaarcontract). Daarmee vervalt je Alles-in-1 abonnement, en ook de contractvoorwaarden die daarbij horen. 

Ik heb mijn wijziging inmiddels geannuleerd. Wellicht kunt u alsnog iets voor mij betekenen. De superwifi hoef ik niet meer. Wanneer u mijn tv ontvangers (die nog wel goed zouden zijn) zou willen omruilen voor de nieuwe en de aanbieding blijft hanteren ben ik tevreden.

Helaas, ons beleid is dat we werkend apparatuur niet omruilen. Dit heeft meerdere redenen, bedrijfseconomisch (kost geld) en we willen een beetje lief doen voor het milieu. Dus als het mogelijk en acceptabel is, zolang mogelijk apparaten in gebruik houden. Mag ik je vragen waarom je graag de nieuwste tv-ontvanger wilt? Mis je iets op je huidige Arris 2952?

Ik snap wat jij zegt uiteraard ook. We hebben nu regelmatig problemen, of alles door de ontvanger komt weet ik niet. De opnames synchroniseren slecht tussen de ontvangers, om dit op te lossen moeten we ze regelmatig resetten. 1 kastje stottert regelmatig, soms voortdurend. Wanneer we hem hard resetten is het even weg. Maar snel gebeurd het weer, soms sporadisch, soms voortdurend, dan weer resetten. In de woonkamer moet ik het kastje bijvoorbeeld scheef zetten anders reageert de afstandbediening niet. Geen ramp hoor, maar wel afwijkend. 


[...] Maar snel gebeurd het weer, soms sporadisch, soms voortdurend, dan weer resetten. In de woonkamer moet ik het kastje bijvoorbeeld scheef zetten anders reageert de afstandbediening niet. Geen ramp hoor, maar wel afwijkend. 

Geen ramp, inderdaad afwijkend én bloedje irritant zeg! Daar gaan we wat aan doen. Wie is de boosdoener, serienummer: M*****TW7276 of M***TW2376?


[...] Maar snel gebeurd het weer, soms sporadisch, soms voortdurend, dan weer resetten. In de woonkamer moet ik het kastje bijvoorbeeld scheef zetten anders reageert de afstandbediening niet. Geen ramp hoor, maar wel afwijkend. 

Geen ramp, inderdaad afwijkend én bloedje irritant zeg! Daar gaan we wat aan doen. Wie is de boosdoener, serienummer: M*****TW7276 of M***TW2376?

Vooral de TW7276 die is uit 2014 zie ik. de andere is uit 2015


Tja... ontvangers omruilen klinkt leuk, maar kans is groot dat je gewoon hetzelfde type terug krijgt. Je krijgt als bestaande klant niet de nieuwe ontvangers met Bluetooth, die je nu wellicht heel graag zou willen. Die krijg je alleen als je het 4K abonnement erbij neemt voor 2,50 per maand.


Tja... ontvangers omruilen klinkt leuk, maar kans is groot dat je gewoon hetzelfde type terug krijgt. Je krijgt als bestaande klant niet de nieuwe ontvangers met Bluetooth, die je nu wellicht heel graag zou willen. Die krijg je alleen als je het 4K abonnement erbij neemt voor 2,50 per maand.


Op zich eigenlijk best vreemd. Bij XS4ALL (ook KPN) krijg je juist altijd de 4K ontvangers. En dat is dan inclusief de 4K zenders (zonder meerprijs). De “oude” zoals de HMB2260 leveren ze gewoon niet meer uit.


Tja... ontvangers omruilen klinkt leuk, maar kans is groot dat je gewoon hetzelfde type terug krijgt. Je krijgt als bestaande klant niet de nieuwe ontvangers met Bluetooth, die je nu wellicht heel graag zou willen. Die krijg je alleen als je het 4K abonnement erbij neemt voor 2,50 per maand.

Dat is precies de reden waarom het af en toe goed is om van provider te wisselen (met korting op de koop toe). Vorig jaar (met behoud van compleet voordeel en een korting) overgestapt naar Xs4all. We kregen netjes een nieuw modem en tv kastjes toegestuurd. Direct na installatie was het beeld op de tv echt veel en veel scherper. De monteur bevestigde dit verschil tussen de kastjes.


@Raim maar andersom kan ook. Ik zag daar pas nog een topic over. Precies daarom stap Ik juist niet over. Overigens ben ik van mening dat je de beeldinstelling van de tv altijd aan moet passen bij een ander aangesloten apparaat.


Tja... ontvangers omruilen klinkt leuk, maar kans is groot dat je gewoon hetzelfde type terug krijgt. Je krijgt als bestaande klant niet de nieuwe ontvangers met Bluetooth, die je nu wellicht heel graag zou willen. Die krijg je alleen als je het 4K abonnement erbij neemt voor 2,50 per maand.


Op zich eigenlijk best vreemd. Bij XS4ALL (ook KPN) krijg je juist altijd de 4K ontvangers. En dat is dan inclusief de 4K zenders (zonder meerprijs). De “oude” zoals de HMB2260 leveren ze gewoon niet meer uit.

Ja, een ietwat duurdere provider, daar ligt het service level gewoon ietwat hoger denk ik. Het verschil tussen Mercedes of een Volkswagen. 


Tja... ontvangers omruilen klinkt leuk, maar kans is groot dat je gewoon hetzelfde type terug krijgt. Je krijgt als bestaande klant niet de nieuwe ontvangers met Bluetooth, die je nu wellicht heel graag zou willen. Die krijg je alleen als je het 4K abonnement erbij neemt voor 2,50 per maand.


Op zich eigenlijk best vreemd. Bij XS4ALL (ook KPN) krijg je juist altijd de 4K ontvangers. En dat is dan inclusief de 4K zenders (zonder meerprijs). De “oude” zoals de HMB2260 leveren ze gewoon niet meer uit.

Ja, een ietwat duurdere provider, daar ligt het service level gewoon ietwat hoger denk ik. Het verschil tussen Mercedes of een Volkswagen. 

Toch ben ik bij Xs4all vanwege de korting bij een nieuw abonnement nu dit jaar goedkoper uit dan wanneer ik bij KPN was gebleven. En na dat jaar is er de mogelijkheid om verder te kijken wat we gaan doen. Maar waren we in ieder geval van onze oude apparatuur af.