Skip to main content

Hoi we hebben de laatste maanden steeds vaker last van dat de wifi wegvalt en nu doet ook de tv boven het niet meer, de wifi is ook veel minder sterk als eerst. Eerst hadden we zonder problemen op de 1ste verdieping gewoon internet op de tv samen met de DVS. En nu doet de tv helemaal niks meer, en krijg ik hem ook niet aan de praat. De modem al gereset, helpt niet, DVS opnieuw laten verbinden, maar smart tv boven krijg ik niet werkende. 

Daarnaast hebben we de xbox aangesloten en die word af en toe gewoon van internet afgegooid terwijl hij het vorig jaar prima deed. En nu sinds december.. steeds moeilijk opnieuw verbinden enzo. 

Ik heb geprobeerd via de wifimanager er wat mee te doen, maar die zegt dat de verbinding goed is..

Ik vraag mij af of ik nog iets anders kan doen om deze problemen op te lossen. 

 

Goedemorgen @susan1982, dat klinkt niet zoals het hoort, goed dat je een seintje geeft!

Ik raad je allereerst aan om de Experia Box een volledige reset volgens stap twee te geven. Deze zorgt ervoor dat het modem zich opnieuw instelt en opnieuw verbinding maakt (en geeft aan je apparaten). Dat helpt goed bij veel verschillende issues. Het is verstandig om daarna de WiFi manager te doorlopen om de WiFi verbinding zo optimaal mogelijk in te stellen. 

Laat je weten hoe het daarna met je verbinding gaat? Als je intussen al een oplossing gevonden hebt hoor ik het natuurlijk ook graag.


Hoi ik heb inmiddels een harde reset gedaan dmv met reset knopje op de modem. Toen allesweer opgestart en ook de tv box weer laten resetten. Na lang wachten doet alles het nu weer. Hopelijk blijft het zo alhoewel internet wel langzamer is boven 


@susan1982 Helemaal goed. Het kan na een volledige reset inderdaad even duren voordat alles weer werkt. Voor de verbinding boven, ik vermoed dat je daar WiFi gebruikt. Doorloop voor de zekerheid onze WiFi manager om de verbinding optimaal in te stellen. Ik ga er vanuit dat 't weer goed werkt na de reset 🙂 Mocht je toch iets opmerken, dan weet je me hier te vinden.