Skip to main content

Hi,

Ik heb een probleem met het internet/wifi. De wifi doet het best prima op m’n telefoon. Maar op laptop bijzonder slecht. Ik heb een kleine ruimte van 25 vierkante meter. In deze tijden moet ik veel online doen voor school zoals veel andere in het gebouw. Nou kan ik niet altijd op zoom/teams deelnemen omdat de wifi telkens weg valt. Nou merk ik wel dat als het geen schooltijden zijn de wifi wel beter werkt.

Ik heb het ook geprobeerd met een internet kabel maar dan krijg ik het zelfde verhaal als bij de wifi. 
 

Is er misschien een mogelijkheid dat ik op een ander level/kanaal of iets dergelijks gezet kan worden?

(mijn download is nu 25 mbps en upload 30 mbps)

dankje!

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hi @Lilli Keessen, welkom op ons forum en goed dat je jouw vraag hier stelt. Het is inderdaad erg lastig als de wifi op de laptop zo slecht werkt. Als jouw telefoon wel een goede wifi heeft, dan lijkt het er op dat het probleem niet in de verbinding zit. Voor de zekerheid zou je de Wifi Manager kunnen doorlopen op jouw telefoon. Deze analyseert en verbetert jouw wifi verbinding. Mocht dit het probleem niet verhelpen, kun je dan vertellen welke laptop je hebt en welk besturingssysteem hier op staat? Ook ben ik benieuwd welke Experia Box je hebt. Met deze informatie krijg ik een duidelijker beeld van de situatie en kunnen we uitzoeken hoe we dit op kunnen lossen. :relaxed:  


Reageer