Skip to main content

Ik heb een product aangeschaft welke alleen maar kan werken op WIFI 2.4Ghz en NIET op 5Ghz.

Nu zie ik elke keer voorbij komen dar KPN geen ondersteuning bied aan camera's en lampen etc. Ik wil toch graag de boel geactiveerd hebben. En aangezien ik een product van KPN afneem en zij mij de apparatuur verstrekken ben ik reuze benieuwd.

Mijn modem is een V10 met 2 bedraden KPN WIFI punten. 

Ik heb nu al 2 jaar verschillende producten welke ook alleen maar op 2.4Ghz werken en gewoon zijn geconnect met mijn WIFI.

Ik snap er niks van en het antwoord van KPN is als eerste RESET alles maar. Dat gedaan en GVD alles opnieuw in moeten stellen naar mijn oude naam en inlog.

Is er wel iemand die mij kan helpen.

 

Als het goed is is de wifi van de modem V10 uit omdat je wifipunten van KPN gebruikt @Deventertop 

Welke wifipunten gebruik je, de zwarte vierkante, de zwarte ronde of de witte ronde?

 


@

Als het goed is is de wifi van de modem V10 uit omdat je wifipunten van KPN gebruikt @Deventertop 

Welke wifipunten gebruik je, de zwarte vierkante, de zwarte ronde of de witte ronde?

 

De zwarte vierkante 


Als je ook de nieuwste softwareversie hebt, 1.00.41

https://forum.kpn.com/product-updates/experia-wifi-update-naar-v1-00-41-590322/index3.html

zou daar bij de wifiinstellingen de functie ‘extra wifi’ in moeten zitten, daar kun je de 2,4-band apart activeren, een eigen naam en wachtwoord geven en daar jou spullen op aansluiten @Deventertop 


Hallo @Deventertop ,

Hier staat de instructie hoe je dit voor elkaar kunt krijgen:

 


Heeft geen nut @Noordzee , want @Deventertop gebruikt de Wifi experia wifipunten en dan is de wifi op de modem uit.

 


Inmiddels alles gelukt. Na inloggen op het externe wifi punt een extra 2.4ghz verbinding aangemaakt. 

Nu werkt alles en aanmelden apparatuur binnen 3 minuten. 

Zo simpel is het. Alleen jammer dat het zo moet. Als je een leek bent ga je er dus niet uitkomen.Â