Skip to main content
Beantwoord

Profiel blijft op 8b

  • September 28, 2020
  • 12 reacties
  • 233 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. De wijkcentrale waar ik op aangesloten zit is vorige week geupgrade. Ik moet volgens fourstack 100mbit kunnen halen. Weet iemand hoe lang het duurt voordat het profiel in mijn Exp. Box v9 zich aanpast? Hij blijft op 8b staan namelijk.

 

Link Status Connected
Showtime Start 0 days: 0 hrs: 36 min: 47 sec
Modulation Type VDSL
Actual Rate (Up/Down) 5435/27849 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 5472/28194 kbps
Noise Margin (Up/Down) 6/6.4 dB
Line Attenuation (Up/Down) 8.9/21.8 dB
Output Power (Up/Down) 8/18.5 dBm
Data Path (Up/Down) Interleaved/Interleaved
Interleaving Delay (Up/Down) 0/0 ms
INP (Up/Down) 70/77 symbols
FEC (Up/Down) 22146/26
CRC (Up/Down) 0/0
Profile 8b

Beste antwoord door Rutger van KPN

@bbooms Ik heb je gegevens er bij gepakt en zie de wijziging inderdaad terugkomen. Zoals het nu lijkt staat deze gepland voor 07-10-2020, in de loop van die dag zou de wijziging voltooid moeten zijn.

Ik zou dus willen adviseren aan het eind van de dag de Experiabox 10 seconden van de stroom te halen en hierna weer aan willen zetten. Als je dan de snelheid controleert zou deze hoger moeten zijn. Kun je mij laten weten hoe dit verlopen is? 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • September 28, 2020

Dat u wijkcentrale geupgrade is betekent niet dat u verbinding automatisch omhoog gaat.

Ik zie aan de modem uitdraai dat u een VDSL verbinding heeft, die kunnen maximaal 50 Mb/s down aan (als je dichtbij genoeg de centrale zit).

 

Ik vermoed dan ook dat u eerst u verbinding moet verhogen alvorens u een ander type lijn krijgt die mogelijk meer aankan. Al kan er ook een andere situatie zijn.

 

kunt u misschien een screenshot van de fourstack (zonder adres gegevens) toevoegen?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 28, 2020

Hoi Zeonz,

Hoe bedoel je dat ik mijn verbinding moet verhogen?

 

 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • September 28, 2020

Duurder abonnement nemen...


mrGanesha
Slimmerik
  • September 28, 2020

Als de DSLAM bij de upgrade niet gereset is, kan het dacht ik tot een maand duren voordat een nieuwe DSLAM training wordt gestart. Bij deze line-training wordt het profiel ingesteld.
Wellicht kan een moderator of iemand van de klantenservice een reset voor je aanvragen, zodat dit sneller gebeurt.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 2, 2020

Abo is Hussel 100mbit. Weet iemand hoe lang het duurt voordat een modem 100mbit gaat aangeven ipv de nu 28mbit?


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • October 2, 2020

Klanten van kpn worden automatisch overgezet maar dat kan enkele weken duren. Een moderator kan dit wellicht voor je versnellen. die reageert hier vanzelf.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 2, 2020

Thx Joep. Ik hoop dat een KPNer iets kan doen voor me. Raar dat het weken moet duren terwijl ik wel betaal voor 100mbit.


  • Helper
  • October 2, 2020

Dat is vaker zo bij een upgrade naar VVDSL. Providers die op de wijkkast een aansluiting hebben krijgen dan zo de gelegenheid de modems van hun klanten te vervangen door modems die VDSL vectoring ondersteunen.

Het duurt ongeveer een paar weken tot een maand voordat vectoring aanstaat.


  • October 3, 2020

Thx Joep. Ik hoop dat een KPNer iets kan doen voor me. Raar dat het weken moet duren terwijl ik wel betaal voor 100mbit.

 

Je hebt het abonnement afgesloten voor een snelheid TOT 100Mb.

Gezien je haalbare snelheid van iets meer als 50Mb was dit voor die paar MB extra dan 50Mb een beetje duur voor wat je kreeg.

Maar dat wil nu niet zeggen dat je direct word overgezet naar een 100Mb lijn na de upgrade van de centrale, daar gaat tijd overheen als er geen urgentie aan word gegeven.


Rutger van KPN
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+15
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • October 3, 2020

@bbooms Ik heb je gegevens er bij gepakt en zie de wijziging inderdaad terugkomen. Zoals het nu lijkt staat deze gepland voor 07-10-2020, in de loop van die dag zou de wijziging voltooid moeten zijn.

Ik zou dus willen adviseren aan het eind van de dag de Experiabox 10 seconden van de stroom te halen en hierna weer aan willen zetten. Als je dan de snelheid controleert zou deze hoger moeten zijn. Kun je mij laten weten hoe dit verlopen is? 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 4, 2020

@Rutger_ Thx voor het nakijken. Ik had vrijdag al gebeld met KPN en toen werd verteld dat het die vrijdag al omgezet zou worden maar goed ik hou het in de gaten en zal je updaten over de omzetting.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 7, 2020

@Rutger_ We zijn inderdaad vanmorgen omgezet. Ik zit op een goede 111mbit volgens het modem. Thx iig!