Skip to main content

Goedenavond, ik heb een vraag over het verschil tussen bekabeld en wifi. Ik vind dit verschil erg groot. Is hier een oplossing voor? Onderstaand foto's van verschil. 

 

Goedemiddag @Marcoboosje en welkom hier op het KPN forum :)

Leuk om te zien dat je ons via deze weg hebt weten te vinden! Beide snelheden, zowel bekabeld als Wi-Fi, zijn meer dan voldoende om je PS4 online te gebruiken. Wanneer je draadloos gaat werken, verlies je nu eenmaal behoorlijk wat snelheid. Hoeveel is per situatie verschillend daar niet elke omgeving hetzelfde is. Omgevingsfactoren zoals de bouw van een woning, isolatie, spiegels, dimmers, magnetrons, andere Wi-Fi netwerken, deuren, muren, plafonds hebben veel invloed op de snelheid van je draadloze signaal. Waar staat je Experia Box en waar staat de PS4? Je zou nog eens aan de slag kunnen gaan met de KPN Wi-Fi Manager. Wellicht dat je hiermee nog een stukje winst kunt boeken. Maar nogmaals, in de praktijk een snelheid van 33 Mbit/s meer dan voldoende om optimaal gebruik te kunnen maken van de online functionaliteit van je PS4.


Dank u wel. Ik snap dat er allemaal factoren zijn. De experiabox staat beneden in de meterkast. De ps4 in de woonkamer. 

Had er iets meer van verwacht. Geen 400mbit natuurlijk maar dacht boven de 100mbit.

 

Maar precies wat u zegt het heeft natuurlijk ook met alle apparaten te maken die verbonden zijn. 


Graag gedaan 🙂 Via de Wi-Fi Manager kun je in aanmerking komen voor gratis KPN Experia Wi-Fi. Deze optie zal worden aangeboden wanneer je deze tool 2x volledig doorloopt en er een snelheid wordt gemeten die onder de 20 Mbit/s ligt. Dit type versterker dien je bekabeld aan te sluiten en zorgt in de regel voor nog een stuk verbetering. Voor je PS4 is dit niet meteen nodig omdat de draadloze snelheid meer dan voldoende is. Zelf heb ik jarenlang een lijn van 20 Mbit/s gehad en destijds had ik de PS4 ook verbonden via de Wi-Fi en bleef er gemiddeld 10 Mbit/s over. Zelfs met die snelheid heb ik nooit een probleem gehad met de online functionaliteit van de PS4. Mocht je nog verdere of aanvullende vragen hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag van je!


Bij spelletjes gaat het om de reactie snelheid, de ping, niet om de doorvoersnelheid.

Kabel is altijd beter.


Reageer