Skip to main content

Beste lezer,

 

In ons zomerhuisje achter onze woning steekt nog een PTT kabel uit de vloer, langs de muur bij de deur.

Wij maken geen gebruik van KPN en deze kabel wordt al ruim 10 niet gebruikt volgens mij.

Kan ik deze kabel verwijderen? Of is dit belangrijk om te houden?

zie de foto’s.

 

alvast bedankt!

Hoi @Ahoy Marloes . Welkom op het forum.

Het ontsiert de boel behoorlijk maar zo te zien is het wel een officieel Is/ra van KPN.  Zo ja, dan is het eigendom van KPN. 

Heb je ook een adres van dit zomerhuisje? Dan kan ik kijken of deze in onze netwerk administratie zit. Kun je het adres in je profiel zetten en hier een seintje geven als je dat gedaan hebt? 

 


Hoi @Erwin_ 

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb de gegevens aangevuld. 
 

let op: mijn eigen huisnummer is 10. Het zomerhuisje waar de desbetreffende kabel zich bevindt werd vroeger altijd aangeduid als 10Z.

 

Groet,

marloes


Hoi @Ahoy Marloes . Het vakantiehuisje is bestelbaar en daarmee heeft deze is/ra nog een functie. Mocht je ooit tot verkoop overgaan kan dat dus voor de nieuwe bewoners vervelende consequenties hebben.

Het is/ra  is eigendom van KPN.   Mijn advies is om de is/ra weg te werken maar laat hem wel intact zodat daar geen gedoe van komt.

 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je momenteel voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


Hoi @Erwin_ ,

Bedankt voor je reacties. Zoals ik het nu begrijp is deze kabel dus een aparte aansluiting van KPN voor het zomerhuis?
 

stel we zouden daar in de toekomst bijv. een aparte eigen telefoon- of internetaansluiting willen hebben dan zou dat kunnen? Met een eigen telefoonnummer etc.? 

nu is er televisie en internet in de zomerwoning via onze eigen aansluiting in het grote huis aan de voorkant. 
 

Ben even benieuwd of mijn aanname klopt.

alvast bedankt.

 

Groet,

marloes


Hallo @Ahoy Marloes , via onderstaande link kun je dat controleren door de juiste postcode, huisnummer en eventueel toevoeging in te geven:

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/


@Ahoy Marloes : Volgens mij sta je in de boeken met toevoeging ZH. Komt jou dat bekend voor of dit is dat een ander adres in de buurt?

Als dat de toevoeging is, klopt jouw aanname en is er dus een apart abonnement in het vakantiehuisje mogelijk.


Hoi @Erwin_ ,

Bedankt voor je reactie. Dan begrijp ik nu hoe het zit. Ons eigen huisnummer is 10.

Het zomerhuis is inderdaad bekend onder nummer 10 ZH.

 

we zullen de kabel laten zitten.

nogmaals bedankt voor de snelle en duidelijke reacties. Mijn vraag is nu helemaal afgehandeld.

 

groet Marloes