Skip to main content
Beantwoord

ptt kastje aan huis

• August 13, 2020
  • 6 reacties
  • 404 keer bekeken

Jabtahhill
Nieuwkomer

Mijn mailadres is ****

Heb bij mijn voordeur een oud PTT kastje en wil dit laten verwijderen of een bijdrage hiervoor krijgen . Wat zijn de mogelijkheden?

Admin: e-mailadres verwijderd i.v.m. privacy

Beste antwoord door Piet van der Vooren

Wat hier afgebeeld is is een STAPN 58 manipulatiekast. Mijn gezonde verstand zegt me dat dit gewoon nog een actieve kabelverdeler is. Ik acht de kans dat je daar iets aan kunt doen niet heel groot, helaas. 

@TBloemink het is wel raar dat de KPN in die tijd gewoon die STAPN 58 kastjes in de tuin van bewoners staan. :thinking::wink:

In de vroegere Telegraaf- en Telefoonwet was geregeld dat het plaatsen van dergelijke kasten, die immers van algemeen belang waren, moest worden toegestaan. Ook in de huidige Telecomwet staat een dergelijke bepaling.

Piet.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • August 13, 2020

Een bijdrage krijg je er niet voor, dat kun je wel vergeten.

TBloemink
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • August 13, 2020

Wat hier afgebeeld is is een STAPN 58 manipulatiekast. Mijn gezonde verstand zegt me dat dit gewoon nog een actieve kabelverdeler is. Ik acht de kans dat je daar iets aan kunt doen niet heel groot, helaas. 

Dennis Overbeek
Wijsgeer

@TBloemink het is wel raar dat de KPN in die tijd gewoon die STAPN 58 kastjes in de tuin van bewoners staan. :thinking::wink:

• August 14, 2020

Hallo @Dennis Schreve , @Jabtahhill  schrijft dat dat bij zijn/haar voordeur staat, dus de stoep er voor kan ook gemeentegrond zijn en dan kun je er ook niets tegen doen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 14, 2020

Deze kastjes zijn nog gewoon in gebruik. Verwijderen kan dus niet.

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

In de vroegere Telegraaf- en Telefoonwet was geregeld dat het plaatsen van dergelijke kasten, die immers van algemeen belang waren, moest worden toegestaan. Ook in de huidige Telecomwet staat een dergelijke bepaling.

Piet.