Skip to main content
Beantwoord

PTT verdeelkast verwijderen of verplaatsen mogelijk?

  • March 18, 2019
  • 16 reacties
  • 1150 keer bekeken

Hallo,
Er staat een PTT verdeelkast precies op de erfgrens tussen mijn achterburen en mijn schuur op voormalige gemeentegrond.
Ik wil daar een (nieuwe) schuur bouwen en daarom de kast laten verplaatsen.
Een andere overbuurman heeft dit een aantal jaren geleden ook aangevraagd en dat is toen gratis gedaan.
Weet iemand waar ik dit aan moet vragen?

Beste antwoord door Sjel

Gister zijn er twee mannen geweest die de kast 50 cm hebben verplaatst dus supersnel.
Blij mee ;-)👍🏻
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

16 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 18, 2019
Zo, dat moet dan wel een heel oud kastje zijn. De PTT is natuurlijk al heel lang geleden overgegaan in KPN. Dus KPN zou hier vast wel wat over kunnen roepen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en eventueel klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Zou iemand nog de sleutel hebben van dat hangslot?

Nadia
Wijsgeer
  • Oud Moderator
  • March 18, 2019
Hallo Sjel, je bent hier op het goede adres, ik kan voor je navragen wat de status is van deze (PTT-)kast. Welkom op het KPN forum! Dat is inderdaad een terechte vraag @Noordzee, ik hoop dat de collega -oud-PTT'er- die de sleutel bewaart nog niet met pensioen is. Anders moeten we hem/haar traceren. Dat zal vast goedkomen, daar heb ik zo mijn connecties voor ;)

@Sjel, zou jij het forumprofiel willen aanvullen met je gegevens? Dan kan ik voor je aan de slag 🙂

  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 18, 2019
Alvast bedankt voor je reactie
Adres ingevuld, ik ben benieuwd

  • March 18, 2019
Zo'n kast heb ik ook in de straat staan en is een soort 'veredelde kroonsteen' toen men nog niet van die lange kabels had werden ze in die kast aan elkaar geknoopt.
Ik weet dit ook pas sinds kort via een medeforumlid binnen dit forum:
https://forum.kpn.com/de-huiskamer-5/wie-herkent-deze-straatkast-van-ptt-469680

Nadia
Wijsgeer
  • Oud Moderator
  • March 20, 2019
Ik heb je verzoek doorgezet naar ons Infra Support Team @Sjel. Mijn collega's gaan eerst onderzoeken wat de mogelijkheden zijn. Ik kom hier bij je terug zodra ik een antwoord heb :)

  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 22, 2019
Ik heb je verzoek doorgezet naar ons Infra Support Team @Sjel. Mijn collega's gaan eerst onderzoeken wat de mogelijkheden zijn. Ik kom hier bij je terug zodra ik een antwoord heb :)

Heb je enig idee hoe lang dat gaat duren... ik wil nl graag aan de slag

Nadia
Wijsgeer
  • Oud Moderator
  • March 22, 2019
@Sjel, ik heb nog geen bericht ontvangen, ik heb mijn collega's gevraagd wat de status is van je verzoek/vraag. Hopend snel een bericht te ontvangen 🙂

Nadia
Wijsgeer
  • Oud Moderator
  • March 27, 2019
Hallo @Sjel hier een update van mij. De PTT-kast is in gebruik, er moet worden onderzocht of de kast kan worden verplaatst en wat de kosten daarvan zijn. Een monteur was gisteren op locatie, helaas heeft hij jou gemist. Hij heeft een briefje in de bus achtergelaten met zijn contactgegevens, je kunt 'm bellen voor een afspraak. Laat je hier weten wat uitkomst wordt? 🙂

Nadia
Wijsgeer
  • Oud Moderator
  • April 3, 2019
Hay @Sjel, als het goed is heb je met een infraspecialist vervolgafspraken gemaakt voor het verplaatsen van de KPN-kast. Kun je dat bevestigen?

  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 3, 2019
Hoi,

Ja afgelopen maandag is er iemand van KPN komen kijken en de kast gaat verplaatst worden.
Ik zal het laten weten als t gebeurt is.

Bedankt zover

Nadia
Wijsgeer
  • Oud Moderator
  • April 3, 2019
YW 😎 Ik hoor het graag!

  • Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • April 6, 2019
Gister zijn er twee mannen geweest die de kast 50 cm hebben verplaatst dus supersnel.
Blij mee ;-)👍🏻

Nadia
Wijsgeer
  • Oud Moderator
  • April 8, 2019
Dat is goed nieuws @Sjel. Heel fijn dat het zo snel gefixt is 🙂 Bedankt voor je berichtje. Nu kunnen de bouwwerkzaamheden aan de gang. Succes met het (ver)bouwen van de nieuwe schuur!

  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 5, 2020

Vorig jaar is de kast verplaatst.

Door omstandigheden zijn we nu pas begonnen aan de "verbouwing" en kom ik erachter dat de kabels die de kast ingaan met een grote lus door mijn grond waar ik beton wil storten liggen.
Ik heb ze nu aardig vrij gegraven maar vraag me af of ze misschien ingekort kunnen, direct van onder de kast in of dat ik moet proberen de lus kabels bij mijn buren in te graven.

 


  • April 5, 2020

De situatie cq erfscheiding niet kennende.

Er komt een beton vloer over kabels ?

Een buis om de kabels, PVC buis open zagen, er om heen doen en een ander stuk open gezaagde buis er weer om heen.

Die overlengte is toch wel ergens weg te werken. wel handig zo’n lus, als de kast verplaatst moet worden.


Nadia
Wijsgeer
  • Oud Moderator
  • April 8, 2020

Vorig jaar is de kast verplaatst.

Door omstandigheden zijn we nu pas begonnen aan de "verbouwing" en kom ik erachter dat de kabels die de kast ingaan met een grote lus door mijn grond waar ik beton wil storten liggen.

Hey @Sjel, welkom terug op het forum :) Je kunt niet alles voorzien uiteraard. Fijn dat de verbouwing nu alsnog door wordt gezet :muscle_tone2:

Ik heb ze nu aardig vrij gegraven maar vraag me af of ze misschien ingekort kunnen, direct van onder de kast in of dat ik moet proberen de lus kabels bij mijn buren in te graven.

Eens met Kees zijn reactie; 

[...] wel handig zo’n lus, als de kast verplaatst moet worden.

No brainer, dat zal je vast zelf ook hebben bedacht. Maar beter safe than sorry; Let er wel op dat de kabels altijd vrij toegankelijk moeten blijven. Voor het geval dat we erbij moeten :)