Skip to main content
Vraag

Radio valt weg en wifi onstabiel

• May 21, 2025
  • 11 reacties
  • 109 keer bekeken

smurf038
Slimmerik
Forum|alt.badge.img

Mooi is dat ben jaren klanten betaal dik € 90 elke dag vlat er op het radiosignaal meerdere keren geluid weg, wifi is wisselvallend soms vliegt de tel dan maar op 4g, medewerkers zeggen het probleem te kennen maar niet kunnen op te lossen, misschien gaat het tijd worden voor een andere provider.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 21, 2025

Als je met een kabel verbonden bent met jouw roiuter is het signaal dan wel stabiel en voldoende ?

smurf038
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 22, 2025

Het rare is dat op de tv geen probleem geeft alleen soms blokkerig beeld op National Geografic, bekabeld heb ik geen last , kpn medewerker erkent het probleem maar schijnbaar weten ze zelf niet goed wat te doen. mailing, nieuwsbriefen krijk ik nooi lees altijd via andere media wat er te komen staat maar met ruim €90 abo val je bij hun schijbaar altijd buiten zoals ik al eerder zei ga ik maar eens bij een andere provider kijken.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Je zegt op TV geen problemen te hebben, ​@smurf038, maar met radiosignaal wel. Hoe luister jij dan naar de radio?

En voor wat betreft het wegvallende wifi signaal: dit is behoorlijk lastig, zeker in een tijd waar we zo afhankelijk zijn van ons wifi. Nu is het alleen zo dat wifi lastig te garanderen is, omdat wifi erg afhankelijk is van omgevingsfactoren. Als jouw woning goed geïsoleerd is, zal dit invloed hebben op de verspreiding van het wifi signaal. Ook ander storingsbronnen, zoals een magnetron of babyfoon, hebben invloed op het wifi signaal. Omdat wij geen invloed hebben op deze omgevingsfactoren en storingsbronnen is het erg lastig om een goede wifi verbinding te garanderen. Wij snappen echter ook dat een goede wifi verbinding belangrijk is, daarom hebben we de Wifi Manager ontwikkeld. Dit is dé manier om het beste uit jouw wifi verbinding te halen. De Wifi Manager zal je vragen een aantal metingen op verschillende locaties uit te voeren. Hierna komt deze met een passende oplossing. Voor het beste resultaat doorloop je de Wifi Manager 2 keer.

smurf038
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 23, 2025

Ik luister via Arcadyan hmb 2260 en tv naar de radiozenders valt bijna dagelijks het signaal weg soms meerdere keren per dag soms 3x vlot achter elkaar dan lijk net of er iemand aan de tuner knop zit te draaien.

Heb dit enkele keren aan een medewerker door gegeven en die had al vaker van dit probleem gehoord is mij verteld en dat kpn zo geen oplossing voor had en daarom had ik om een andere mediabox gevraagd.

Mijn vrouw heeft daarbij regelmatig last van wifi signaal uitval op haar laptop zowel als op de telefoon en gaat dan naar 4g verbinding terwijl zo nog geen 2 meter van de modem afzit dit is door jullie en mij al meerdere keren gereset ook op afstand hebben we al meerdere keren de configuratie door gelopen en op aanwijzing van jullie medewerker enkele aanpassingen gedaan.

In huis is er niks aan apparatuur en inrichting veranderd.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 23, 2025

Die Arcadyan is al een héél oud beestje. Zeker al 12 jaar niet meer verstrekt. 

Ik denk dat een omruil het probleem oplost.

Je krijgt dan de Arris VIP5202. Die heeft geen analoge audio uitgang meer, alleen optisch. Een adapter van optisch digitaal naar analoog is bij kon te krijgen. 

Ook heeft ie geen cijfer display. Mede daardoor is ie zuiniger met elektriciteit. 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Als ik het goed begrijp, luister je naar de radiozender via de tv-ontvanger HMB2260. En je ervaart alleen problemen met deze tv-ontvanger als je naar de radiozenders luistert. Als je naar een tv-zender kijkt, dan is er niets aan de hand.

Deze tv-ontvanger kan alleen bekabeld aangesloten worden. Is dat bij jou ook het geval? Of maak je bijvoorbeeld gebruik van een Draadloze Verbindingsset (DVS)? Als je gebruikt maakt van een DVS, zou ik je willen vragen om het eens met een directe kabel van modem naar tv-ontvanger te proberen. Als je al een kabel gebruikt, wil ik je vragen deze kabel eens te vervangen. Het kan natuurlijk zijn dat een kabel kapot gaat.

Je geeft verder aan dat vooral jouw vrouw last heeft van een wegvallende verbinding. Hierdoor denk ik dat dit nog wel eens aan de apparatuur zou kunnen liggen. Kan je misschien vertellen wat voor laptop en telefoon zij heeft? Dan kan ik beter met je meedenken.

smurf038
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 29, 2025

Oke bedankt heb het probleem opgelost

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Fijn om te lezen dat het probleem is opgelost. Kan je misschien vertellen hoe je het opgelost hebt? Daar kunnen toekomstige bezoekers van de KPN Community misschien nog wat aan hebben!

smurf038
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 30, 2025

Ja dat kan, ik contract bij concullega aangegaan + het scheelt mij te veel ten opzichte van jullie.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 30, 2025

Dat is ook een oplossing, maar….

Die HMB2260, al dik 10 jaar oud en een flinke rammelkast aan het worden, had je zo kunnen omruilen voor de véél betere en jongere Arris VIP5202. Mijn moeder vond die overgang een verademing.

Wifi is waarschijnlijk opgelost als je in het modem IPv6 had uitgezet. Sommige oudere apparaten hebben moeite met onderscheid IPv4 en IPv6. En/of 2,4 en 5 Ghz wifi verschillende SSID's geven. Dan kan je die apparaten bewust alleen met 2,4 Ghz verbinden. En doorrrrrr.

Naar welke provider ben je overgestapt als ik vragen mag?

smurf038
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • May 30, 2025

PeterG, neem van mij aan heb meerdere keren telefonisch contact gehad ze konden verder niks voor mij doen, herkende de probleem wel ze waren ermee bezig, geduld zeiden ze.

heb zelf meerdere keren voor gesteld om het om te ruilen ook de modem, maar zelfs op een abo van ruim €90 euro kon dat niet.

dat is ook de reden waarom ik ben overgestapt alles bij elkaar, is nu klaar

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Wat jammer dat je hebt besloten om over te stappen naar een andere provider. 😔 Onze community had je graag geholpen bij het vinden van een andere oplossing. Maar we respecteren jouw keuze.