Skip to main content

Beste meneer/mevrouw

 

ik ben 16 jaar, blijkbaar zitten er mensen op het internet die zo irritant die mij de hele tijd offline gooien,

Omdat ik vroeger veel games speelde en me IP adres zit daar tussen, ik heb 3,4 eindopdrachten die ik moet doen, ik doe de opleiding software Developer ICT ik heb daar sterke wifi voor nodig, als ik geen nieuw IP adres krijg kan het zijn dat ik door wifi problemen van me opleiding wordt gegooid daarnaast met me ouders gaat het ook niet goed in Iran zijn der veel dode gevallen, ze willen met hun familie praten, weten of het nog goed met hun gaat of in het ergste geval of ze nog leven, hierbij alstublieft mag ik een nieuw IP adres ik zal voortaan voor alles VPN gebruiken anders betalen we eigenlijk elke maand voor internet die het niet eens doet we kunnen geen eens TV kijken, en me opleiding is heel erg belangrijk voor me ik kan zelfs voor u bewijs materialen sturen dat ik die opleiding doe, en voor Iran kunt u het nieuws bekijken als u mij niet geloofd ik hoop goed nieuws, me ouders willen ook niet van provider wisselen ze zeggen dat Kpn de beste provider is en dat ze hier al heel lang klant zijn.

 

 

Met vriendelijke groet


H keysandokht

Oplossing: VPN! Ook goed voor je ouders als ze met familie spreken.


Ja, maar dat moet je dan wel doen voordat je eigen IP-adres bekend raakt bij die vervelende figuren. Nu is het te laat.


Hoi @hkyntln  en welkom op ons forum!
Dat is wel ontzettend vervelend inderdaad! Helaas heb ik hier vanuit KPN niet echt een oplossing voor. Een nieuw IP adres kan ik je helaas niet aan helpen.

De politie heeft hier ook een handige pagina over DDoS-aanval

Zie ook dit topic:

S.Tome

 


Hoi @hkyntln  en welkom op ons forum!
Dat is wel ontzettend vervelend inderdaad! Helaas heb ik hier vanuit KPN niet echt een oplossing voor. Een nieuw IP adres kan ik je helaas niet aan helpen.

<knip>

Heb ik het mis als ik stel dat providers de IP adressen uitgeven en dat het technisch gezien niet moeilijk is om @hkyntln een andere IP adres te geven ? 


@Berrie_Kaas Ik denk dat het administratief meer werk is dan technisch. Daarnaast, wat ga je doen met het oude IP-adres? Een nieuwe klant zal die niet willen hebben als daar steeds op ge DDOSd wordt.

Bovendien denk ik dat KPN niet wil dat ‘iedereen’ ‘zomaar’ een nieuw IP-adres kan aanvragen. Maar goed, dit zijn aannames.


@Berrie_KaasIk denk dat het administratief meer werk is dan technisch. Daarnaast, wat ga je doen met het oude IP-adres? Een nieuwe klant zal die niet willen hebben als daar steeds op ge DDOSd wordt.

Bovendien denk ik dat KPN niet wil dat ‘iedereen’ ‘zomaar’ een nieuw IP-adres kan aanvragen. Maar goed, dit zijn aannames.

Ook een aanname van mijn kant: net als bij een mobiel nummer kan een IP adres een jaartje in de vriezer en is daarna mogelijk ‘schoon’. Zeker weten, als een provider mee wil werken kan een abonnee een ander IP adres krijgen. 

Ps. ben ook Fritz!Box fan, de 5790  


@Berrie_KaasIk denk dat het administratief meer werk is dan technisch. Daarnaast, wat ga je doen met het oude IP-adres? Een nieuwe klant zal die niet willen hebben als daar steeds op ge DDOSd wordt.

Bovendien denk ik dat KPN niet wil dat ‘iedereen’ ‘zomaar’ een nieuw IP-adres kan aanvragen. Maar goed, dit zijn aannames.

Ook een aanname van mijn kant: net als bij een mobiel nummer kan een IP adres een jaartje in de vriezer en is daarna mogelijk ‘schoon’. Zeker weten, als een provider mee wil werken kan een abonnee een ander IP adres krijgen. 

Ps. ben ook Fritz! fan, de 5790  

ik zou niet weten waarom de provider hier support op dient te leveren 

eigen verantwoordelijkheid imho


@Berrie_KaasIk denk dat het administratief meer werk is dan technisch. Daarnaast, wat ga je doen met het oude IP-adres? Een nieuwe klant zal die niet willen hebben als daar steeds op ge DDOSd wordt.

Bovendien denk ik dat KPN niet wil dat ‘iedereen’ ‘zomaar’ een nieuw IP-adres kan aanvragen. Maar goed, dit zijn aannames.

Ook een aanname van mijn kant: net als bij een mobiel nummer kan een IP adres een jaartje in de vriezer en is daarna mogelijk ‘schoon’. Zeker weten, als een provider mee wil werken kan een abonnee een ander IP adres krijgen. 

Ps. ben ook Fritz! fan, de 5790  

ik zou niet weten waarom de provider hier support op dient te leveren 

eigen verantwoordelijkheid imho

Volgens mijn bescheiden mening ook, ik stel alleen dat als het om dringende redenen moet, dan kan het. Zonder twijfel. 


Heb je eerst malwarebytes geinstalleerd en volledige scan laten uitvoeren op jou laptop naar malware, virussen en rootkits? En heeft dat programma hoop kunnen vinden op jou laptop en veel kunnen verwijderen?

Als je dat gedaan heb dan doe je met malwarebytes weer alles opnieuw scannen totdat alles schoon is op je laptop. Vergeet niet om malwarebytes te gaan updaten en herstelpunten te maken op jouw laptop.

Deinstalleer al je games en programma's die je niet nodig heb van je laptop.

Update daarna windows met alle update's totdat windows helemaal up te date is. Verwijder ook jouw account van diverse gameservers waar jij voor laats games heb gespeeld. Maak ook jouw internet browsers helemaal schoon zoals het wissen van geschiedenis, cookies en andere rotzooi van je internetbrowsers. Installeer dan een zeer goeie antivirusscanner met een betaal abonnenment en neem ook een VPN tegen betaling. En zorg ervoor dat jouw virusscanner up to date is en laat de virusscanner elke week scannen op jouw laptop. En als je dat gedaan heb dan zul je geen last meer krijgen van DDos aanvallen.


[Heel verhaal]

En als je dat gedaan heb dan zul je geen last meer krijgen van DDos aanvallen.

Het is geen oplossing tegen DDOS-aanvallen als je die al hebt. Wel verstandig als je met een schoon IP verder gaat.

 


Overstappen naar Ziggo of een andere provider levert een ander IP adres op.


Overstappen naar Ziggo of een andere provider levert een ander IP adres op.

Maar is wel erg rigoreus. Denk bijvoorbeeld aan mails en lopende contracten. Vaak houdt een aanval wel na een paar dagen op. 


Ik heb meer dan 10 jaar geleden een eigen domein genomen om mijn mail provider onafhankelijk te maken.

Zou ik eigenlijk iedereen aanraden om op de een of andere manier geen provider afhankelijk mailadressen te gebruiken.


Ik heb meer dan 10 jaar geleden een eigen domein genomen om mijn mail provider onafhankelijk te maken.

Zou ik eigenlijk iedereen aanraden om op de een of andere manier geen provider afhankelijk mailadressen te gebruiken.

daarom gewoon lekker Gmail