Skip to main content
Beantwoord

Regelmatig de melding: wifi verbonden zonder internet. Hoe los ik dit op?

• August 4, 2026
  • 2 reacties
  • 48 keer bekeken

Ik krijg regelmatig wifi verbonden zonder internet. Afmelden en opnieuw verbinden lost het probleem op. Vooral vervelend als ik een formulier aan het invullen bent en dan alles kwijt raakt. Wat te doen om het probleem met de Experia box V10 de wereld uit te helpen?

Beste antwoord door Jaap68393078

De KPN Experiabox staat erom bekend dat deze soms moeite heeft met de privacy-instellingen van Apple-apparaten (zoals wisselende MAC-adressen), wat precies zorgt voor die melding "verbonden zonder internet".

Met de volgende stappen los je dit specifieke conflict tussen je Experiabox en je Apple-apparaten op:

Pas de wifi-instellingen aan op je iPhone en iPad

De belangrijkste stap is om de netwerkidentiteit van je Apple-apparaten stabiel te maken voor de

Experiabox:

• Ga naar Instellingen > Wifi en tik op de blauwe 'i' achter je KPN-netwerknaam.
  • Zet Privé-wifi-adres volledig UIT.
  • Zet Beperk IP-adrestracking volledig UIT.
  • Herhaal dit op zowel je iPhone als je iPad. Hierdoor herkent de Experiabox je apparaten altijd als hetzelfde apparaat, wat IP-conflicten voorkomt

2 reacties

• Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • August 5, 2026

De KPN Experiabox staat erom bekend dat deze soms moeite heeft met de privacy-instellingen van Apple-apparaten (zoals wisselende MAC-adressen), wat precies zorgt voor die melding "verbonden zonder internet".

Met de volgende stappen los je dit specifieke conflict tussen je Experiabox en je Apple-apparaten op:

Pas de wifi-instellingen aan op je iPhone en iPad

De belangrijkste stap is om de netwerkidentiteit van je Apple-apparaten stabiel te maken voor de

Experiabox:

• Ga naar Instellingen > Wifi en tik op de blauwe 'i' achter je KPN-netwerknaam.
  • Zet Privé-wifi-adres volledig UIT.
  • Zet Beperk IP-adrestracking volledig UIT.
  • Herhaal dit op zowel je iPhone als je iPad. Hierdoor herkent de Experiabox je apparaten altijd als hetzelfde apparaat, wat IP-conflicten voorkomt

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi ​@Jaap68393078, goed dat je dit meldt en nog fijner om te zien dat je de oplossing hebt gevonden. 
Goed om te weten dat dit met de V10 kan gebeuren, al heb ik dit niet vaak gezien. Ik gebruik zelf een iPhone met een V10A. 

Dankjewel voor de genomen moeite om dit hier ook terug te koppelen.