Skip to main content

Doordat mijn wifi verbinding niet overal even sterk was of helemaal geen verbinding (getest met de wifi manager) heb ik twee Superwifi's aangeschaft. Prima en supersnelle verbindingen, geen probleem. Nu heb ik sinds ik deze superwifi's regelmatig een foutmelding op de TV (Foutcode STB-NMC-400 Verbinding met zender verbroken), nergens is er verbinding, mobiel, laptop etc. Na een paar minuten heb ik weer verbinding, dit gebeurt nu dagelijks enkele keren. Regelmatig opnieuw opgestart, ook kabels losgekoppeld etc. Dit wordt vervelend, ligt het misschien aan de Experiabox 10A?

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @Astrid_MIS, welkom op ons forum!

Het is opvallend dat je gehele verbinding steeds wegvalt, dat lijkt dus ook de reden te zijn dat je foutcode STB-NMC-400 te zien krijgt. Als ik het goed begrijp speelt dit sinds je je SuperWifi aangesloten hebt. Wat gebeurt er op dat moment met de lampjes op je Experia Box en SuperWifi's? Kan je daarnaast ook vertellen hoe je apparatuur thuis aangesloten is: hoe zijn je superwifi's en tv-ontvanger(s) aangesloten? En blijft de storing weg als je je SuperWifi tijdelijk loskoppelt, of gebeurt het dan nog steeds?


Hallo Alexandra, mijn excuus voor dit late antwoord. Het probleem heb ik opgelost door 1 Superwifi uit te zetten, deze staat te dicht bij het TV kastje (binnen 5 mtr.). TV is ook via WiFi, denk dat er een looping steeds plaatsvind, de foutmelding is er tot heden niet meer voorgekomen, ook laptops, pc, mobiel gewoon WiFi zonder problemen. Wel raar eigenlijk. Bedankt voor jullie support.


Hallo Alexandra, mijn excuus voor dit late antwoord. Het probleem heb ik opgelost door 1 Superwifi uit te zetten, deze staat te dicht bij het TV kastje (binnen 5 mtr.). TV is ook via WiFi, denk dat er een looping steeds plaatsvind, de foutmelding is er tot heden niet meer voorgekomen, ook laptops, pc, mobiel gewoon WiFi zonder problemen. Wel raar eigenlijk. Bedankt voor jullie support.

Geen probleem, dat kan gebeuren! 

Fijn om te horen dat het intussen goed werkt. Ik vermoed dat je de tv-ontvanger met een Draadloze Verbindingsset aangesloten hebt? De tv-ontvanger werkt niet via wifi, maar kan wel op die manier via je stroomnetwerk aangesloten worden. Als de tv-ontvanger bijvoorbeeld aangesloten wordt op een SuperWifi kan dit ook voor problemen in de verbinding zorgen. Mocht je toch iets opmerken, laat het gerust weten en beschrijf dan zo uitgebreid mogelijk hoe alles aangesloten is. Op die manier kunnen we je het beste helpen, je weet ons hier te vinden :)