Skip to main content

Hallo. Sinds maandag 29-03-2021 gaat het lampje voor Services op de V10 met regelmaat op rood. Internet werkt dan vervolgens niet. Herstart van het modem lost dat wel op maar het komt evengoed weer terug. Is dit een bekend probleem? 

 

Hoe kan dit opgelost worden.

Het zou kunnen dat er iets mis is tussen het modem en de centrale. Het kan ook veroorzaakt worden door iets achter het modem.  Bijvoorbeeld het gebruik van draadloze verbindingsets of een aderbreuk in een kabel of een connector die sluiting maakt.  Heb je al getest zonder aangesloten randapparatuur?


Hoi @Ploegrm. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat jouw verbinding regelmatig wegvalt. Ik zie dat @Joep1965 al heeft gereageerd op jouw vraag. Zou je daar een antwoord op willen geven en daarnaast jouw gegevens achter willen laten in het KPN Forum profiel? Dan kan ik jouw verbinding vanuit hier eensdoormeten. Laat je een berichtje achter in dit topic nadat je dit hebt gedaan? Ik hoor graag van je!


Ik heb alle wifi Stopcontact adapters afgeschakeld maar dat hielp niet. Vervolgens met de kpn tool uiteindelijk het modem gereset naar fabrieksinstellingen. Dat gaat nu al bijna een dag goed dus ik wacht even af.


Goed om te lezen dat het nu al bijna een dag goed gaat. Als jouw verbinding weer vaker wegvalt, dan hoor ik dat graag!


Helaas is de verbinding vanavond weer uitgevallen. 

@Vikash wat heb je nodig om het door te kunnen meten?

 

Misschien is het modem aan vervanging toe?


Inmiddels weer meerdere keren achter elkaar.


Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb jouw verbinding zojuist doorgemeten en kom op dit moment geen bijzonderheden tegen. Ik heb nieuwe kabels toegestuurd. Zou je de kabel tussen de ExperiaBox en het aansluitpunt willen vervangen? Als dit het probleem niet verhelpt dan wil ik je vragen om telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice (0800 0402) wanneer dit weer gebeurd. Dan kunnen mijn collega's jouw verbinding gelijk doormeten en een passende oplossing aanbieden. 


Probleem is niet verholpen met nieuwe kabels. Soms gaat het een tijdje goed. Terugzetten fabrieksinstellingen lost het meestal weer langduriger op dan opnieuw opstarten. Mijn sterke vermoeden is nog steeds dat het modem niet deugt. @Vikash misschien kun je mij ook een nieuwe sturen net als bij rotjeknorretje.....

 


Wat vervelend dat het probleem nog steeds niet is verholpen. Ik heb jouw verbinding nog eens doorgemeten en ons systeem geeft nu aan dat er een slechte verbinding naar jouw woning is geconstateerd. Dit kwam in de voorgaande meting niet naar voren. Daarom lijkt het mij verstandiger om hiervoor een monteur langs te sturen. Ik heb een afspraak voor jou ingepland op 15 april tussen 10 en 12 uur. Als dit niet goed uitkomt dan horen we dat graag. 


Ik zie dat onze monteur inmiddels al bij je thuis is is langs geweest. Heeft hij het probleem kunnen verhelpen? 


Wat vervelend dat het probleem nog steeds niet is verholpen. Ik heb jouw verbinding nog eens doorgemeten en ons systeem geeft nu aan dat er een slechte verbinding naar jouw woning is geconstateerd. Dit kwam in de voorgaande meting niet naar voren. Daarom lijkt het mij verstandiger om hiervoor een monteur langs te sturen. Ik heb een afspraak voor jou ingepland op 15 april tussen 10 en 12 uur. Als dit niet goed uitkomt dan horen we dat graag. 

Muuraansluiting is vervangen en graafwerkzaamheden in de buurt zijn ook klaar. Nu al week geen storing dus 1 van de 2 heeft het opgelost.


Goed om te lezen dat het probleem is verholpen. Als je onze hulp nog eens nodig hebt dan weet je ons te vinden. :blush: