Skip to main content

Goedemorgen,

sinds gisteren de nieuwe KPN box 14 geplaatst. (firmware V14.C.23.13.02)

Om de 4GB te kunnen halen heb ik de oude RJ-45 cat 5 kabel tussen de glasvezel aansluiting en de modem vervangen voor een nieuwe Cat6a kabel.

De 1ste paar uur geen enkel probleem.

Even wifi installeren en klaar.

Echter sinds gisteravond met grote regelmaat (ongeveer 1 x per uur) last van het feit dat internet 30 - 60 seconden wegvalt. Soms blijft de tv wel werken , maar valt wifi weg en de verbinding van de computer (die bekabeld is aangesloten).

Soms vallen zowel de tv als wifi als de computer weg.

Vanmorgen exact hetzelfde. Alle stappen in de mijnkpn app doorlopen. Modem is herstart. Er zijn geen problemen gevonden. Echter nog geen 20 minuten daarna weer wegvallend wifi.

 

Wat doen de ledjes op het modem en glasvezelkastje als de verbinding uitvalt?


Op de modem blijven dezelfde lampjes branden. Daar veranderd niets aan..

Op de glasvezelkastje zal ik zo kijken als de verbinding weer wegvalt.

Niet aan gedacht. 


op het glasvezel kastje blijven de 2 lampjes gewoon branden.

Ik zal de kabel tussen de glasvezel en de modem even vervangen en opnieuw testen


Kan je iets meer vertellen over het netwerk na het modem? Wat is er zoal aangesloten op het modem?


2 x een tv kastje, 1 computer (bekabeld) , verder alles via wifi. (telefoons , ipads , lampen etc)

 


helaas. met de oude kabel exact hetzelfde.

Deze oude kabel heeft gewoon een jaar al gewerkt met glasvezel.

ik kan vanaf mijn pc wel de modem continue pingen en beide tv kastjes. 

Alleen ping naar 8.8.8.8 valt om de zoveel tijd (ongeveer elke uur)  weg voor 20 tot 45 seconden


Zoals je het verteld moet het echt in de Box 14 zitten. Heb ik niet, maar is ook voor KPN best nieuw. Probeer even te bellen met 0800-0402 (gratis) en vertel direct dat het om een Box 14 gaat en graag met een technisch deskundig persoon wilt kijken. Misschien kunnen jullie het samen even doorkijken. 


Ik heb idd met kpn gebeld. Ze vermoeden dat het idd een probleem van de modem is. Deze is opgestuurd en krijg ik morgen binnen. Hopelijk is het daarna opgelost. 

Ik laat het even weten


net de nieuwe modem KPN Box 14 opgehaald en geplaatst.

(LET OP : tegenwoordig is het bij de omwisseling verplicht om de oude modem meteen in te leveren.)

(Dit voorkomt rondslingerende oude modems etc. Dus goed geregeld KPN !)

 

Alle gegevens werden na het plaatsen opnieuw gesynchroniseerd , dus verder geen aparte instellingen nodig qua wifi etc. Ook de firmware is netjes de laatste.

Nu even wachten of de problemen zijn opgelost.

 


normaal was er om de 20 a 30 min een halve minuut to een minuut uitval. Na het vervangen van de modem nu al zo een 3 uur zonder verbindingsverlies. Het probleem lijkt dus opgelost met het vervangen van de modem.


Helaas, na zo een 5 uur probleemloos werken begon het weer. Nu is ongeveer elke uur de internet verbinding weg voor 20 - 40 seconden. Opnieuw bellen met KPN. Kijken of er een monteur langs kan komen. Ik heb 1 jaar glasvezel gehad op 1 GB. Nooit problemen. De laatste 6 maanden ook geen nieuwe devices aangesloten. Sinds overgang naar de 4GB dus helaas problemen. 


hele traject opnieuw.

glasvezel kastje herstart, modem gereset etc etc.

Nu komt maandagochtend de monteur. Vermoeden toch dat het in het glasvezelkastje zit.

 


Dan werkt jouw glasvezelkastje niet echt goed. 

Brand er groene alarm ledje op jouw glasvezelkastje? 

Branden er ook 2 groene ledjes van power en glasverbinding? 

Heb jij ook jouw glasvezelkastje ook 2 of 5 minuten stroomloos gemaakt en opnieuw laten opstarten? 

Zo te zien komt maandagochtend de monteur van KPN bij jou langs om de euvel van jou glasvezelaansluiting op te lossen. Let op: De monteur van KPN is helaas niet gratis. Want je moet aan de monteur van KPN 75 euro betalen. 

Veel succes nog met jou internetverbinding 


glasvezelkastje idd ook herstart. paar minuten zonder stroom en daarna weer aanzetten.

Beide lampjes blijven gewoon groen branden.

ze konden zien dat ongeveer 20 - 30 keer per dag de modem herstart word.

Vandaar de monteur. Ze denken dat het glasvezel kastje of kabel niet lekker is.

Monteur kost alleen geld als je het probleem zelf had kunnen oplossen of als je het zelf veroorzaakt hebt.

Dat is hier niet het geval omdat een bestaande werkende verbinding  (1GB ) een jaar lang zonder problemen heeft gewerkt. Na de omschakeling naar 4GB zijn de problemen ontstaan. Er is verder niets gewijzigd. Maar we gaan het zien. Als het maar opgelost word 😉

 


Let op: De monteur van KPN is helaas niet gratis. Want je moet aan de monteur van KPN 75 euro betalen. 

Veel succes nog met jou internetverbinding 

Als de oorzaak van de storing aan de kant van de klant ligt. Dat lijkt me in dit geval stug. 


Let op: De monteur van KPN is helaas niet gratis. Want je moet aan de monteur van KPN 75 euro betalen. 

Vreemde reactie, verkeerde prijs, en totaal niet van toepassing. 

 

 

glasvezelkastje idd ook herstart. paar minuten zonder stroom en daarna weer aanzetten.

Beide lampjes blijven gewoon groen branden.

ze konden zien dat ongeveer 20 - 30 keer per dag de modem herstart word.

 

Je hebt een Genexis ONT glasvezelkastje klopt dat? Dit doet me denken aan een aantal situaties waarbij de rode WAN poort niet volledig uitvalt, maar 100 keer in 24uur kort uit en aan gaat. 

Connectie lampje blijft dan branden, want de glasverbinding zelf valt niet uit. 

Maar de vele verbrekingen zijn dan inderdaad uit te lezen.

 

Als die monteur er maandag een Nokia ONT op zet, zal het probleem zeer waarschijnlijk opgelost zijn.

 


Uiteindelijk in de centrale een kabel vervangen. Had op een gegeven moment helemaal geen verbinding meer. (het glasvezelkastje stond ook in storing. Rood knipperend lampje) Hierna even alles herstart en nu al een aantal uur zonder problemen weer internet / tv.

En omdat het de centrale was ook geen monteurs kosten 😁

 


Beste @dduikersloot ,

 

Wat bedoel je precies met kabel vervangen in de centrale? Ik loop hier tegen eenzelfde probleem aan sinds plaatsing van de v14 namelijk. 

 

Tevens maakt dat ding dus een hoge pieptoon, lijkt wel een soort coilwhine. 


Beste @dduikersloot ,

 

Wat bedoel je precies met kabel vervangen in de centrale? Ik loop hier tegen eenzelfde probleem aan sinds plaatsing van de v14 namelijk. 

 

Tevens maakt dat ding dus een hoge pieptoon, lijkt wel een soort coilwhine. 

Maak anders even een eigen topic aan. Dan kan een moderator dat op korte termijn oppakken.


Bij metingen bleek dat de aansluiting in de wijk centrale niet lekker was. Nadat deze was vervangen was mijn aansluiting wel goed. Ze hebben eerst de aansluiting van de wijkcentrale naar mijn huis doorgemeten. Deze was goed. Echter zodra de lijn werd aangesloten waren er problemen. 


Met veel belangstelling dit topic gelezen, klinkt als mijn probleem.

 

Net een maand KPN v14 in huis en ook hier valt elke 2 dagen WiFi even weg.

Na opnieuw opstarten werkt alles weer OK.

Modem staat in huiskamer naast glasvezelkastje, alles aangesloten met originele kabels.

KPN WiFi manager geeft geen foutmeldingen.

Zou er hier ook iets mis zijn in de wijkcentrale?

@Erwin_ : Hoe kunnen jullie helpen?


@Fonzzy Heb je het sinds de plaatsing van de v14 of daarvoor ook al? 
 

Dit is een nogal veel gehoorde issue op het moment met de v14. De exacte oorzaak is niet echt duidelijk. Welk type ONT heb je thuis hangen? 


…de problemen zijn ontstaan direct ma de plaatsing (een maand geleden), daarvoor geen problemen met WiFi gehad (zat bij Ziggo)

Type ONT geen idee, hangt er nu ca anderhalf jaar.