Skip to main content

Sinds een week of 7-8 (denk ik) heb ik een regelmatig (om de paar minuten) wegvallende verbinding. Zowel op mijn laptop, mijn ipad (en soms ook mobiel).

Ik heb een week of 3 geleden contact gehad met KPN en toen zijn de wifiversterkers gereset in de hoop dat ze een boost zouden krijgen en het probleem opgelost zou zijn. Helaas niet dus. Vandaag opnieuw gebeld. Modem doorgemeten en glasvezel van stroom afgehaald. Geen effect. Modem de afgelopen weken al tig keer uit en aangezet, een reset gedaan en vandaag ook een reset naar fabrieksinstellingen. Allemaal zonder resultaat.

Online meetings via teams vallen om de haverklap ‘stil’ en ook bij de laptops is dit het geval. Om de paar minuten loopt het vast en met enige regelmaat komt de melding “netwerk connection was lost….reconnecting”. Ik zit op een afstand van 4-8 meter van het modem en de wifiversterker dus dat kan m.i. niet het probleem zijn.

Het is in ieder geval om ‘gek van te worden’. Een normaal digitaal overleg is niet mogelijk en normaal werken (of surfen) ook niet omdat hij steeds stilvalt.

Ik heb een modem Kpn box 12b en twee ‘Experia wifi’ wifiversterkers.

Wie heeft de oplossing want langzamerhand is dit niet meer acceptabel.

Bvd voor reactie en oplossing.

Hi @H N, heb je het al eens geprobeerd met alleen het modem zonder versterkers en eventuele andere apparatuur? Dan kun je namelijk uitsluiten dat het in je eigen netwerk zit. Mochten de problemen blijven met alleen het modem aangesloten, zou ik een monteursafspraak maken via de klantenservice op 0800-0402. 


dag DaveA,

dat heb ik nog niet geprobeerd maar kan ik doen binnenkort. Wat bedoel je met ‘eventuele andere apparatuur’? En voor mijn eigen beeld en begrip: waarom zou het kunnen werken als je de wifi versterker niet gebruikt?

Hans 


Hi @H N, met eventuele andere apparatuur bedoel ik een switch of een draadloze verbindingset. Of iets anders wat je met een netwerk kabel verbind aan je modem.

 

Als je dat er allemaal afhaalt en je verbinding alsnog weg valt met puur je modem dan behoort dit onder kpn-domein. Dan zitten geen kosten aan een monteursbezoek, indien het in klant-domein zit normaal gezien wel. Ik zou het even zo proberen uit te sluiten. 


Oke, ik gebruik ook een switch inderdaad. Dus alle aansluitingen losmaken van het modem begrijp ik behalve de glasvezel? Ook de aansluiting van de wifi versterker naar de eerste verdieping (waar eigenlijk nooit sprake is van wegvallende verbinding...)?


Ja, ik zou gewoon even alles los maken wat in de gele poorten zit. Dan kun je het modem uitsluiten en vanuit daar verder kijken waar het aan ligt. Mochten de problemen met alleen het modem zich blijven voordoen zou ik even bellen met de klantenservice. Werkt dan alles perfect, dan ligt het aan een van de apparaten die aangesloten zijn.  Maar als je zegt dat je boven geen problemen ervaart en alleen onder zou het best aan een wifi versterker kunnen liggen. 


Ik heb alle stekkers eruit gehaald zoals hierboven beschreven maar....het netwerk dat ik normaal gebruik deed het niet meer (geen internet verbinding). In de lijst met netwerken stond 'verborgen netwerk'. Naam en wachtwoord ingetypt dat achter op het modem staat (andere netwerknaam dan ik normaal gebruik) maar geen verbinding mogelijk (zie foto). Kortom: test mislukt.

Wat doe ik niet goed? 

 


Heeft KPN nog een reactie? Bvd alvast.


Hoi @H N, welkom op onze community!

  • Als ik dit zo lees lijkt er toch ergens in de aansluiting iets niet helemaal lekker te zitten.
  • Welke experiabox heb je en welke wifiversterkers?
  • Hoe heb je alles op elkaar aangesloten zitten?

En misschien belangrijker nog, wat doen de lampjes op je experiabox op het moment dat de verbinding wegvalt? Als die rood of uit zijn is de kans groter dat er aan onze kant iets niet goed zit. 
Als je hierover graag direct contact wilt met de klantenservice kun je altijd het beste even bellen met 0800-0402


Ik heb een box 12b en twee experia wifi versterkers. Ik kan zo niet aangeven wat de lampjes doen op het modem want ik sta er niet constant met de neus bovenop 😊. Ik kan later een foto sturen van hoe e.e.a. is aangesloten.

Het gekke is dat er tot 8 weken geleden geen problemen waren en ik niets heb gedaan met de aansluitingen.…

Mvg


En hier een foto van de aansluitingen; zeg het maar svp...

 


DaveA of Thomas, wat is jullie reactie?


Hoi @H N, het kan hier op het forum altijd wat langer duren voor je reactie hebt.

Als alle lampjes gewoon groen blijven branden als de verbinding weg is moet de oorzaak eigenlijk wel ergens op jouw netwerk zitten.

Welke firmware heb je op je experiabox?
Hoe branden de lampjes op je experia wifi's?
Als ik goed tel heb je die switch trouwens helemaal niet nodig, je kunt ook beide experia wifi's direct op je experiabox aansluiten.


Hoi, moet ik dan met mijn laptop voor de meterkast gaan zitten en kijken als de verbinding even wegvalt wat de lampjes gaan doen? Dit klinkt wel wat omslachtig…

En hoe kom ik erachter welke firmware ik op de box heb? De lampjes op de box branden in principe allemaal groen alleen die van de wifi knippert af en toe.

Wat zou een oorzaak in netwerk kunnen zijn dan?


Als je inlogt op http://192.168.2.254/ staat onderaan welke softwareversie je hebt.
Waar heb je je experia wifi's in huis staan? Niet in de meterkast toch? Het is beter als er wat afstand tussen je wifiversterkers en je box12 zit.


Inloggen op die link lukt niet, ik moet dan een ww ingeven op account admin.

De wifi versterkers staan boven en in de meterkast zoals al eerder aangegeven. Dit is door één van jullie collegas zo geïnstalleerd dus ik ga ervan uit dat dit kan. En dat heeft ruim een jaar ook altijd gewerkt.

Er gaat geen rood lampje knipperen als de verbinding wegvalt.

Maar ik ben het langzamerhand wel een beetje zat nu. Ik blijf vragen krijgen en beantwoorden via dit kanaal maar wil dat het probleem wordt opgelost. Ik betaal maandelijks een fors bedrag aan abonnementsgeld en verwacht dan ook dat alles goed werkt (zoals het tot ruim 2 maanden geleden altijd deed). Graag dus de oplossing van jullie!!

H. Nijkamp


Beste mensen van de kpn, gaat het jullie nog lukken om een oplossing te bieden? Ik zie meerdere berichten met soortgelijke klachten die vaak ook zijn opgelost. Ik hoor het graag. Bvd en mvg, 


Als het goed is staat het wachtwoord op een sticker


Klopt, maar dat password werkt niet.


Klopt, maar dat password werkt niet.

dan raad ik je aan het betreffende apparaat te resetten


Ik heb het modem al tig keer gereset. Ik waardeer alle tips maar wil graag dat het probleem nu eens wordt opgelost! Wordt er echt moedeloos van langzamerhand.

@ kpn: HELP!!!


Ik heb het modem al tig keer gereset. Ik waardeer alle tips maar wil graag dat het probleem nu eens wordt opgelost! Wordt er echt moedeloos van langzamerhand.

@ kpn: HELP!!!

dat wachtwoord hoort te werken gewoon , bel anders kpn


Sorry @H N, ik was misschien niet helemaal duidelijk, ik bedoelde niet of je in kunt loggen op het modem via http://192.168.2.254/ maar welk versienummer je onderaan die pagina ziet staan.

Bij een specifieke softwareversie lukt het inloggen momenteel niet altijd:

Let op! Lukt inloggen niet van mijnmodem.kpn? Probeer het dan via http://192.168.2.254

Het kan zijn dat je browser eenmalig een beveiligingswaarschuwing heeft. Je kunt dan onder ‘Geavanceerd’ zonder problemen de risico's accepteren. Omdat je binnen jouw eigen netwerk zit, is dit veilig. Daarna word je doorgeleid naar http://mijnmodem.kpn.

Heb je ingesteld dat jouw browser standaard de cookies verwijderd? Dan zal je wel iedere keer de beveiligingswaarschuwing krijgen als je http://192.168.2.254 bezoekt.

 

Blijf je de beveiligingswaarschuwing krijgen of meldingen over een fout wachtwoord? Controleer dan de volgende dingen:

  • Check of je wachtwoord klopt. Sommige tekens lijken op elkaar bijvoorbeeld de letter o en het cijfer 0.
  • Controleer of je de URL met http:// gebruikt, dus zonder de s.
  • Verwijder oude cookies uit de browser en leeg de cache.
  • Gebruik geen VPN.
  • Gebruik de KPN DNS.

Lukt het dan alsnog niet? Probeer een andere browser (Chrome, Firefox, Edge, Opera etc.) of gebruik http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login

 

Wat betreft je superwifi punten, je schrijft dat je er eentje in de meterkast hebt? Met de box12 moet het eerste superwifi punt niet te dicht staan. Je kunt die het beste een stuk verderop zetten. Dit hoeft ook niet persé bekabeld (is wel beter voor de snelheid)

 

Als je hierover graag contact hebt met de klantenservice kun je zoals @MR_CHIP  al noemt even met ons bellen op 0800-0402


Bedoel je met versienummer en pagina hetgeen je hier ziet in de afbeelding: 

 


Yes, dat is wat we bedoelen inderdaad! Even wat concreter, zie jij de linkerkant of rechterkant als je naar de inlogpagina toe gaat?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En nog even dubbelcheck: je wifiversterkers zijn zwart en vierkant? Of zijn ze rond?

Ik snap dat je het vervelend vindt om onze vragen te beantwoorden, maar als wij niet goed duidelijk hebben hoe de vork precies in de steel steekt, weten we ook niet wat de oplossing zal zijn.

Als het je voorkeur heeft, kan je ook altijd even met onze gratis klantenservice bellen via 0800 - 0402, mijn telefonische collega kan dan ‘live’ met jou aan de lijn dingen testen en doormeten. Dan ben je na 1 telefoongesprek geholpen!


Hoi, telefonisch contact met de klantenservice is er al geweest maar heeft niet geleid tot een oplossing. Een van je collega'a heeft inmiddels ontdekt dat één van de wifi versterkers niet goed is dat daar het probleem lag. Lijkt inmiddels opgelost. 


Reageer