Skip to main content

de laatste tijd verlies ik regelmatig de internet verbinding. Dit gebeurd dan op 2 laptop's die gebruik maken van wifi. Ook smartphones verliezen dan de verbinding mits die op wifi zitten. Bij ons is wifi 2 aparte experia acces-points. (zwarte) een paar minuten later is de verbinding er weer. de TV heeft er geen last van. Ik heb beide AP's al een keer uit en weer aangezet maar dat heeft geen resultaat gehad. ALs ik dan vanuit de laptop de verbinding laat controleren dan krijg ik de melding “gateway niet bereikbaar” In ieder geval iets met dezelfde strekking. Dus misschien ligt het buiten mijn huis!!. Wie kan me er meer over vertellen.

Groeten.

Welke experiabox heb je en zijn de AP’s direct met een kabel aangesloten op de experiabox?


Hoi. ik heb een experiabox v9 oftewel model H368N.

En beide AP's zijn via een utp kabel aangesloten.

Gr 


Is de wifi op de v9 uitgeschakeld?


Hoi @Spiediie . Vervelend issue.

Soms is de oplossing om alles even grondig te resetten.

  • V9 loskoppelen en resetten ( reset gaatje 10 seconden)
  • Experia wifi's weer aansluiten en die ook resetten ( 10 seconden resetknopje indrukken)
  • Alle draadloze verbindingen op je verschillende apparaten verwijderen en opnieuw opzetten (belangrijke stap)

Laat je weten of dit voor verbetering zorgt?


ik heb vandaag alles uitgezet en weer herstart. Eens kijken of dat de oplossing is.

Bedankt voor de reacties


Ik hoop van wel. Zo niet, laat het weten.


Helaas was dat niet de oplossing. Het moet aan het draadloos netwerk liggen.

mijn laptop voor thuiswerken is vast aangesloten en daar heb ik er totaal geen last van.

Ik heb de instellingen bekeken en ik heb nu de Compatibiliteitsmodus ingeschakeld.

Mogelijk dat dat iets oplevert


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.