Skip to main content
Antwoord

Regelmatig zijn apparaten wel verbonden met KPN modem, maar is er geen toegang tot internet

• February 14, 2025
  • 23 reacties
  • 635 keer bekeken

Sinds ruim 2 maanden hebben we problemen met het internet. Wifi geeft aan verbonden zonder internet. Hierdoor hebben we geen tv en internet.

We moeten dagelijks om de 2 a 3 uur het modem resetten om weer internet en tv te hebben.

We hebben al van alles geprobeerd. Wie heeft de juiste oplossing?

Beste antwoord door wjb

Dat hebben ook al een paar keer gedaan, dan werkt het inderdaad weer.

Dan is voor mij de oorzaak nu wel duidelijk.

Bel morgen tussen 08.00u en 17.00u klantenservice op 0800-0402 en verzoek ze om jouw NTU/ONT te vervangen omdat jouw verbinding regelmatig wegvalt en het herstarten van de NTU/ONT ervoor zorgt dat de verbinding direct weer op komt.. Ze kunnen als het goed is ook zien dat de verbinding regelmatig verbroken wordt.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

23 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 14, 2025

Dat is niet zoals het moet ​@Gerda72 . Gebruik je dit soort appartuur?

• Auteur
  • Topper
  • February 14, 2025

Ja die gebruiken we inderdaad 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 14, 2025

Daar was ik al bang voor😉. Waarvoor gebruik je ze?

• Auteur
  • Topper
  • February 14, 2025

Om tv te kijken, die gebruiken we al jaren 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 14, 2025

Toch zien we de laatste tijd dat ze hele vreemde storingen geven en waarschijnlijk komt dat door het overvolle electriciteitsnetwerk. Om te testen zou je ze een dag kunnen verwijderen om te kijken of het probleem dan opgelost is.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 14, 2025

​@Joep1965 

Sorry, maar deze gebruik ik ook en heeft er niks mee te maken, want ik heb overal prima bereik. 

Ik denk dat ze het modem moet laten omruilen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 14, 2025

​@Gerda72 

Probeer dit eens:

Zet de wifi uit en weer aan, verwijder het netwerk en voeg het opnieuw toe, start je apparaat opnieuw op, herstart de router, of reset de router naar fabrieksinstellingen.

Als deze stappen niet helpen, zijn er veelvoorkomende oorzaken zoals storing bij de provider, of een defecte router.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 14, 2025

​@Gerda72 volg eerst mijn advies maar op. Die draadloze verbindingsets is een verouderde techniek en zeer storingsgevoelig. Het is niet voor niet dat kpn gestopt is met de verkoop van draadloze verbindingsets. Het is altijd een houtje touwtje oplossing geweest want het electriciteitsnetwerk is helemaal niet geschikt voor dataverkeer!

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 14, 2025

​@Joep1965 

Sorry, maar deze gebruik ik ook en heeft er niks mee te maken, want ik heb overal prima bereik. 

Ik denk dat ze het modem moet laten omruilen.

Je bereik kan wel goed zijn maar als er geen pakketjes data overheen gaan dan heb je wel verbinding maar geen internet.

• Auteur
  • Topper
  • February 14, 2025

Ik ga het straks allemaal uittesten, ben nu niet thuis

• February 14, 2025

Sinds ruim 2 maanden hebben we problemen met het internet. Wifi geeft aan verbonden zonder internet. Hierdoor hebben we geen tv en internet.

Dan valt de verbinding met de buitenwereld weg.
De wifi zend/ontvanger zit (mag in aannemen) bedraad aangesloten, niet via die elektriciteitsnet doosjes,

Is er glasvezel ? Of over koper ?
Is er iets te zien aan de lampjes op de kastje(s) ?

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 14, 2025

​@Joep1965 Zoals ik al zei, ik heb nog nooit problemen gehad en het werkt nog steeds.

We hebben allemaal onze ideeën hierover. Dus dat ​@Gerda72 eerst jouw advies moet opvolgen slaat werkelijk nergens op! Iedereen probeert elkaar te helpen. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 14, 2025

We zien erg veel problemen met de draadloze verbindingssets dus vandaar dat ik aanraad om daar mee te beginnen. Die storingen bij een provider en of kapotte router is nog helemaal niet aan de orde. Die kans is zelfs klein.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 14, 2025

​@Joep1965 

Ik heb een jaar geleden maanden lang een discussie gehad over mijn modem. Volgens KPN niet kapot, volgens mij dus wel. Ik ben maanden bezig geweest.

Vervolgens na zoveel discussies en monteur? Modem kapot! 

Sindsdien heb ik mijn eigen modem, niks meer van KPN.Het is niet gezond dat klanten maanden moeten strijden voor een nieuw modem.

Ik lees veel, ik bekijk altijd alle opties, ik probeer veel uit en zo leer ik ook, en daarom wist ik dat het modem wel kapot was! 

Waarom altijd die discussies? zeker na maanden? Leer ook eens een keer de klanten te vertrouwen.

wjb
Superuser
  • February 14, 2025

"Draadloze" verbindingssets kunnen inderdaad een bron van ellende zijn maar dat is sterk afhankelijk van de situatie terplekke. Zo kunnen sommige ledverlichtingen of stroomadapters dermate veel storing op het lichtnet veroorzaken dat de DVSsen volledig over hun nek gaan. Het is ook mogelijk dat jouw "draadloze" verbindingsset via het lichtnet verbinding maakt met de "draadloze" verbindingsset van de buren en dan zijn de rapen helemaal gaar, dan krijg je zeer vreemde situaties. Dit fenomeen (netwerkbrug) is vrij zeldzaam maar het wegvallen van Internet terwijl er wel een wifi verbinding is kan hier heel goed door veroorzaakt worden.

• Auteur
  • Topper
  • February 14, 2025

Dan valt de verbinding met de buitenwereld weg.
De wifi zend/ontvanger zit (mag in aannemen) bedraad aangesloten, niet via die elektriciteitsnet doosjes,

Is er glasvezel ? Of over koper ?
Is er iets te zien aan de lampjes op de kastje(s) ?

De wifi/zend ontvanger is bedraad.

We hebben glasvezel.

Alle lampjes zijn aan.

Heb ook al een aantal keren via de KPN app hun probleemtool gebruikt.

De ene keer ziet die het modem wel, de andere keer niet.

• Auteur
  • Topper
  • February 14, 2025

We zien erg veel problemen met de draadloze verbindingssets dus vandaar dat ik aanraad om daar mee te beginnen. Die storingen bij een provider en of kapotte router is nog helemaal niet aan de orde. Die kans is zelfs klein.

Ik heb nu de verbindingsset uit het stopcontact gehaald.

Ik kijk het even aan of het nu wel goed gaat

• Auteur
  • Topper
  • February 14, 2025

Ik heb nu weer verbinding zonder internet,  de verbindingsset zit niet in het stopcontact.  Dus daar ligt het niet aan

wjb
Superuser
  • February 14, 2025

Als jij op zo'n moment de NTU/ONT even een paar seconden van spanning afhaalt, werkt het daarna dan direct weer?

• Auteur
  • Topper
  • February 14, 2025

Als jij op zo'n moment de NTU/ONT even een paar seconden van spanning afhaalt, werkt het daarna dan direct weer?

Ik ben maar een leek, wat is de NTU/ONT?

Als ik alles weer opnieuw opstart dan werkt alles weer voor even

wjb
Superuser
  • February 14, 2025

Ik ben maar een leek, wat is de NTU/ONT?

Als ik alles weer opnieuw opstart dan werkt alles weer voor even

Het glasvezelmodem (wat 9verigens geen modem is).

Zet alleen die eens uit en weer aan. Werkt het dan ook direct weer?

• Auteur
  • Topper
  • February 14, 2025

wjb
Superuser
  • Antwoord
  • February 14, 2025

Dan is voor mij de oorzaak nu wel duidelijk.

Bel morgen tussen 08.00u en 17.00u klantenservice op 0800-0402 en verzoek ze om jouw NTU/ONT te vervangen omdat jouw verbinding regelmatig wegvalt en het herstarten van de NTU/ONT ervoor zorgt dat de verbinding direct weer op komt.. Ze kunnen als het goed is ook zien dat de verbinding regelmatig verbroken wordt.