Skip to main content

Sinds een maandje zit ik bij KPN en vrijwel vanaf dag 1 is het Wi-Fi heel onregelmatig. Soms functioneert het modem uitstekend voor uren achter elkaar of zelfs de hele dag maar op andere dagen valt het signaal compleet weg met enige regelmaat. 

Denk aan Wifi dat het top doet (7-8ms, 100Mbs dwnld) groen lampje en plots een rood/knipperend blauw lampje (wisselt elkaar af) en geen enkele up/download beschikbaar, Laatst zat ik zelfs een halve dag zonder wi-fi, met modem leek constant op zoek te zijn naar een verbinding. Of ik nou draadloos op ben aangesloten of via ethernet, maakt geen drol uit, het hele modem ligt gewoon plat. Op de kpn site niks bekend over storingen bij mij in de buurt.

Heb het modem verschillende malen herstart, zelfs een keer gereset, lijkt niets te helpen. Zelf kan ik niks anders bedenken dan dat er regelmatig storingen zijn, alsof er een klein kind elke paar minuten de kabel er effe uittrekt, te bizar. Het is zo onregelmatig dat het een beetje voelt alsof ik in een derde wereld land woon of ergens in een dorp in Drenthe waar nooit iemand van heeft gehoord maar ik woon gewoon in Amsterdam Zuid.

Ik denk dat de gemiddelde keyboard warrior mij wel begrijpt als ik zeg dat er weinig dingen vermoeiender zijn dan in een constante cyclus te zitten van 5min wel verbinding en dan weer 3min niet, zeker als je een film wil kijken, gamen of andere dingen die een betrouwbare en constante verbinding vereisen. Ik heb in ieder geval al meerdere malen op het punt gestaan om het modem het raam uit te gooien.

Daarbij komt ook nog eens dat 4G in deze buurt nogal onbetrouwbaar is dus constant switchen qua verbinding is ook geen optie. 

 

Ik ben benieuwd of er iemand een idee heeft of er een ander probleem kan zijn en hoe dat opgelost kan worden. Want als er inderdaad storing is op de kabel in deze straat vermoedt ik dat ik kpn wel 100x kan bellen voordat er iets aan gaat gebeuren. 

Dit betreft de v10A btw. Bij voorbaat dank voor suggesties.

Hi Hugo. Ten eerste bedankt voor de duidelijke uitleg, dat scheelt een hoop. Wat jij omschrijft klinkt niet zozeer een probleem met de WiFi, maar meer een probleem met de gehele verbinding. En waar de oorzaak dan ligt is iets wat uitgezocht moet worden. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan ga ik de lijn doormeten. Wellicht zie ik dan gelijk de boosdoener (bijv. de Experia box), of wellicht dat een monteur noodzakelijk is.


Heb mijn profiel gegevens ingevuld. Zou erg prettig zijn om de lijn door te meten indien mogelijk. Mvg,

Hugo


Heb mijn profiel gegevens ingevuld. Zou erg prettig zijn om de lijn door te meten indien mogelijk. Mvg,

Hugo

Excuses voor de late reactie Hugo! Ik zie dat er inmiddels een monteur is langs geweest, klopt dat? Ik ben ook benieuwd of de problemen zijn opgelost.