Skip to main content

Ik ben sinds juni 2021 glasvezelklant bij KPN met internet 200 Mbps en vast bellen, zeer tevreden met de stabiliteit en snelheid.

Echter merk ik dat Fourstack aangeeft Acces is not allowed from you region en dekkingskaart van T-mobile opent wel maar de kaart krijg ik niet te zien, daar staat Forbidden 403 | Microsoft-Azure-Application-Gateway/v2.

Het probleem is er al sinds dag 1 dat ik klant ben geworden.

Op verschillende websites die mijn IP adres locatie laten zien zie ik een locatie in Nederland maar https://www.ip-adres.nl/ geeft aan Sint-Laureins, België.

Ik heb verder nog geen uitgebreid onderzoek gedaan naar andere websites die het misschien ook niet doen maar ik wil dit graag opgelost hebben zodat ik er geen verdere last van heb. Op andere apparaten speelt het probleem ook maar als ik overschakel op 4G dan heb ik nergens meer last van.

Ik heb een hele simpele setup, ONT > Box 12. Hieraan is een mediaspeler bekabeld aangesloten en wat WiFi cliënten zoals telefoons, tablets, een printer, een smarttv en een laptop.

Op de Box 12 heb ik enkel de WiFi wachtwoord aangepast en de wachtwoord voor de web interface, verder nergens aan gezeten.

Graag hulp 😀

 

Dat Fourstack die melding geeft is niet zo vreemd. U zal een ipv6 verbinding hebben. En Fourstack kan niet overweg met ipv6.

T-Mobile kan ik niks over zeggen.

Een locatie op basis van een ip adres is altijd enorme natte vinger werk. Bij mij zegt die Amsterdam. Dat klopt ook niet.

 


@Nick83 

Dus jij met IPv6 kan er ook niet op en andere mensen bij KPN kunnen er ook niet op?

En https://www.ip-adres.nl/ die België aangeeft?


Ik kan er via WiFi wel op omdat ik een 2de router achter de KPN Box heb waarop ipv6 niet ingeschakeld is.

Via 4G kan ik er niet op. 4G werkt namelijk ook via ipv6.

 


@Nick83 

Ik hoop niet dat dit bij meerdere websites zo is?


En https://www.ip-adres.nl/ die België aangeeft?

Aan uw naam te zien is dat bij u niet zo heel ver vandaan.


Klopt, ik woon in Terneuzen @Nick83 

15 minuten rijden tot de grens (auto).


Echter merk ik dat Fourstack aangeeft Acces is not allowed from you region en dekkingskaart van T-mobile opent wel maar de kaart krijg ik niet te zien, daar staat Forbidden 403 | Microsoft-Azure-Application-Gateway/v2.

Het probleem is er al sinds dag 1 dat ik klant ben geworden.

Op verschillende websites die mijn IP adres locatie laten zien zie ik een locatie in Nederland maar https://www.ip-adres.nl/ geeft aan Sint-Laureins, België.

 

Er zijn eigenlijk twee issues, als ik het zo lees, @Zeelandenaar. De eerste is dat jouw IP-adres in één specifieke IP database als Belgisch staat aangegeven. De tweede is dat er bepaalde websites zijn die je niet toelaten. Dat lijkt, als ik het zo lees, een gevolg van punt 1. 

Wat punt twee betreft, dat ligt op zichzelf buiten ons om. Websites kiezen zelf of zij restricties hebben op bezoekers. Vaak zijn dat inderdaad bezoekers met een buitenlands IP. Zij gebruiken daar dan een of meerdere IP databases voor. Het lijkt er dan op dat de websites die je nu noemt hier de database voor gebruiken waar jouw IP adres in staat als zijnde Belgisch. 

Wil je eens twee dingen voor me doen? De eerste is: je IP adres in je forumprofiel zetten (veld Persoonlijke Opmerking). En het tweede is: ken je iemand in jouw (geografische) omgeving die ook KPN heeft? Zo ja, wil je die eens laten testen of de websites wel te benaderen zijn? Dan kunnen we zien of het een algemener iets is, of iets dat waarschijnlijk specifiek is voor jouw IP.


Hallo @Erik_ 

Ik heb mijn publieke IP adres aan mijn profiel toegevoegd.

Mijn kennis woont 3 huizen naast mij (ook KPN). Via https://www.ip-adres.nl/ krijgt hij Laren, Nederland te zien.

Andere websites geven gewoon een willekeurige locatie in Nederland aan en sommige zelfs precies Terneuzen, alleen bovenstaande geeft Sint Laurein België aan.

De dekkingskaart van T-mobile werkt wel op een andere mobiel dus ligt aan mijn telefoon.

Ik hoor graag of je wat kan achterhalen 😀


Edit eens in de zoveel tijd herstart mijn modem spontaan, vindt het opzich niet erg want de verbinding is na de herstart meteen weer online maar ik zat midden in een online meeting toen het gebeurde, wel vervelend maar is dit normaal?


Dank je, @Zeelandenaar, navraag over het IP adres staat uit, daar kom ik op terug zodra ik reactie heb.

Wat betreft het herstarten van je modem, dat hoort niet te gebeuren. Tenzij hij een update krijgt (wat ook dan 's nachts is), en dat is niet recentelijk gebeurd voor de Box 12. Hoe lang ervaar je dit al, en hoe lang zit er (ongeveer) tussen die herstarts?


Hallo @Erik_ 

Hier ligt sinds november 2020 glasvezel (GPON) en het speelt al sinds dag 1.

Het is heel regelmatig, in het begin herstarte hij dezelfde dag al na installatie, dan misschien 1-2 weken later en verder ook om de paar weken.

Mijn buurman zij dat dit kan komen door werkzaamheden in de omgeving als er een nieuwe deel klanten wordt aangesloten?


@Erik_

Ik vond deze ook nog, ik sta hier dus blacklisted, overige zijn allemaal OK.

1 Blacklist geeft een time-out aan, geen idee wat dat betekent.

 


Maar…. vermeldt je itv app (bv in je smartphone) ook dat je niet thuis bent terwijl je dat wel bent als alles op wifi zit?


@PeterG 

Ik heb geen tv dienst van KPN, ik ervaar echter geen problemen tijdens het internetten. Bovenstaande results kwam ik toevallig tegen en deelde ze hier.


We hebben het nagekeken @Zeelandenaar, en van ons uit staat het goed. Wij geven aan RIPE (de overkoepelende registratie organisatie) door wat onze IP-adressen zijn, en welke locatie daar bij hoort. Bij hen staat dit goed. Daarnaast zijn er andere, losse websites die RIPE data gebruiken om een geodatabase te maken. Als je dan een zoekopdracht doet op een IP adres, dan wordt vaak de informatie uit die verschillende databases gebruikt. Een goede site om snel meerdere geodatabases te checken is iplocation.net. Als je jouw IP adres daar invult, dan zie je ook dat alle databases die gecheckt worden, netjes Nederland teruggeven. 

Alleen gebruikt ip-adres.nl blijkbaar een andere database, of er heeft er zelf een, die gebruik maakt van informatie die niet (meer) up to date is. Hetzelfde geldt voor als je een website bezoekt die aangeeft dat jij je niet in Nederland bevindt. Die hebben of zelf een niet meer kloppende database, of gebruiken eentje die niet meer up to date is. Omdat de RIPE registratie wel klopt is dat in de basis niet iets waar wij wat aan kunnen doen. Meestal is het voldoende om dan zelf een mailtje te sturen naar desbetreffende website dat hun geolocatie voor IP niet klopt en dat je gewoon in Nederland bent.

Spamhaus listing staat hier los van. Dat is over het algemeen een standaardlisting waar je geen last van hebt tenzij je zelf een eigen mailserver wilt draaien

 

Dan dit:

Hier ligt sinds november 2020 glasvezel (GPON) en het speelt al sinds dag 1.

Het is heel regelmatig, in het begin herstarte hij dezelfde dag al na installatie, dan misschien 1-2 weken later en verder ook om de paar weken.

Mijn buurman zij dat dit kan komen door werkzaamheden in de omgeving als er een nieuwe deel klanten wordt aangesloten?

Dit hoort niet te gebeuren. Je modem kan herstarten als we een update uitvoeren, en soms als gevolg van werkzaamheden, maar niet met deze regelmaat. Ik zie niet direct iets geks als ik je verbinding nakijk. Wat je eens zou kunnen proberen is hem volledig resetten (ben je wel zelf ingestelde dingen kwijt) zodat hij even weer helemaal vers is. En dan kijken of het weer voorkomt. Als dat dan zo is, probeer of je kunt achterhalen of er in je thuisnetwerk rond die herstart ook iets anders gebeurt is dat er mee samen kan hangen. 


@Erik_ 

Ik zal het spontaan herstarten van de modem nog even aankijken of het nog zal gebeuren in de toekomst en kijken of daarna een reset helpt.


Prima, Zeelandenaar. Dan hoor ik het wel als het weer gebeurt :)