Skip to main content

Het volgende probleem doet zich vóór.

Enkele maanden terug had ik enorm last van wegvallend WiFi. Na veel tips en adviezen was voor mij de oplossing om de Experia box te wijzigen van kanaal én de box een andere naam te geven. Tijdens dit wijzigen waren de ‘zwarte Experia WiFi kastjes’ losgekoppeld omdat deze toen ook voor meer problemen zorgde dan voor goede WiFi in het hele huis.

 

Nadat de naam en het kanaal van de Experia box gewijzigd waren had ik weer goede WiFi in huis. Echter blijkt nu dat als ik ook de zwarte Experia kastje weer aansluit, alles weer op de Experia box zelf weer terugspringt naar de vorige instellingen waardoor de WiFi in het hele huis weer een drama is. Ik krijg met geen mogelijkheid de Experia WiFi ‘geconnect’ aan ons nieuwe naam. Ik heb al meerdere keren gebeld met de klantenservice. Tot op heden ben ik niet verder gekomen dan dat ik de zwarte Experia kastjes aan de achterkant moest resetten. Echter heeft dit niet tot een oplossing geleid.

 

daarom mijn vraag hier op het forum: wie heeft er nog tips of ideeen om de Experia WiFi weer op orde te krijgen? Alvast bedankt.

Heeft u al eens rechstreeks op dat zwarte kastje ingelogd? --> http://192.168.2.150

Dan kunt u hem handmatig instellen zoals u wilt.

*Admin: bericht aangepast i.v.m. best answer.


Hoi Nick,

bedankt voor je meedenken.

Ik heb een vraag:

-moet de Experia WiFi zijn aangesloten op de experiabox om te kunnen inloggen? Want de Experia WiFi is nu dus niet aangesloten en als ik nu wil inloggen op de link die jij stuurde (op Safari op een MacBook) dan krijg ik de melding dat Safari de pagina niet kan openen.


Euhm... ja, aangesloten op de Experiabox. Lijkt me logisch toch? Daar heeft u ze toch voor? :wink:


Ow wacht ff. Ik heb een tikfout gemaakt. Het adres moet zijn: http://192.168.2.150

2 dus, geen 3.


Ik kan maar niet inloggen. Ik blijf de melding krijgen dat de pagina niet geopend kan worden. De Experia WiFi is in ieder geval weer aangesloten en draait weer op de ‘oude’ naam. Dus hopen dat alles goed blijft werken 🤞

 

bedankt voor het meedenken!!


Hi @Benard06, bedankt voor je bericht!

Fijn om te horen dat het nu enigszins is opgelost! Je kan op onze website ook nog een stappenplan vinden hoe je kan inloggen op de Experia WiFi. Het apparaat dient wel aangesloten te zijn inderdaad. Herstart of reset je de Experia Box, dan zal het weer teruggezet worden naar de fabrieksinstellingen. 

Heb je hier nog meer vragen? Dan hoor ik het graag!


Reageer