Wifi gebruiken we allemaal. En of je nu tv kijkt in de slaapkamer of studeert op zolder: goeie wifi wil je overal. Met de nieuwe opties in de MijnKPN app beheer je jouw wifinetwerk nog makkelijker en uitgebreider. Stel ouderlijk toezicht in voor je kind of maak gastwifi aan voor je bezoek. Nieuwsgierig? Hieronder lees je alles wat je wilt weten over deze nieuwe functies in de MijnKPN app.
Inhoud
Het best mogelijke thuisnetwerk
Met de MijnKPN app beheer je zelf jouw thuisnetwerk! Jij hebt de touwtjes in handen. De app toont een duidelijk overzicht van je netwerk. Zo zie je in één oogopslag welke apparaten er verbonden zijn. Ook krijg je slimme adviezen, zoals de beste plek voor je SuperWifi punten.
Weten welke snelheid je haalt? Doe een speedtest in de app. Je ziet meteen welke down- en uploadsnelheid je met jouw internetabonnement behaalt. Ook je KPN modem opnieuw opstarten, kan in de MijnKPN app. Daarnaast deel je gemakkelijk je wifi met wie je wil.
Waar kan ik mijn thuisnetwerk beheren?
Simpel. Open de MijnKPN app en klik op de tegel ‘Mijn wifinetwerk’.

Een netwerkcheck met slimme verbeteradviezen
Check met de app hoe goed je netwerk het doet. Jij zit aan de knoppen, wij ondersteunen je. We bieden slimme adviezen, als het beter kan. Dit doen we alleen als jij hiervoor toestemming geeft in de app. Zo zet je bijvoorbeeld jouw SuperWifi punten op de juiste plek, voor snelle en stabiele wifi.
Een overzicht van je netwerk
Onder Mijn wifinetwerk vind je een overzicht van je verbonden apparaten, doe je een snelheidstest, deel je de wifi en ga je naar verdere instellingen. Je krijgt ook tips, bijvoorbeeld wanneer je SuperWifi punten te dicht bij elkaar staan of wanneer er geen internetverbinding wordt gevonden.

Toestemming geven en intrekken
We doen alleen een check met jouw toestemming. Je krijgt:
- Automatische wifi-optimalisatie voor de beste verbinding
- Inzicht in stoorbronnen: apparaten die je wifi vertragen
- Een soepel werkend netwerk zonder belemmeringen
Het intrekken van toestemming kan ook via de app. Ga naar jouw profiel en stel je voorkeuren in onder ‘Privacy-voorkeuren'.
SuperWifi instellingen
Gebruik je SuperWifi punten? Dan kan je in de MijnKPN app:
- de naam wijzigen
- het LED lampje dimmen
- het punt opnieuw opstarten
- het punt ontkoppelen van het netwerk
Ook toont de app informatie over de SuperWifi punten. Je ziet:
- welke apparaten ermee verbonden zijn
- de softwareversie
- het MAC-adres
Controle en ouderlijk toezicht
Je internet zorgeloos delen en toch de controle over je netwerk houden? Dit regel je door het instellen van gastwifi.
De verbinding met je kind opzoeken, zonder een scherm? Dat regel je met ouderlijk toezicht. Lees hieronder verder om te zien hoe je gastwifi en ouderlijk toezicht instelt.
Gastwifi
Je wil je eigen netwerk beschermen, maar je gasten willen wel internetten? Stel dan gemakkelijk gastwifi in.
- Open de MijnKPN app
- Ga naar ‘Mijn wifinetwerk’
- Ga naar ‘Wifi instellingen’
- Klik op ‘Gastwifi’
- Veeg het schuifje naar rechts, deze wordt nu blauw
- Klik op toepassen.
Ga vervolgens terug naar de beheeromgeving. Rechtsboven vind je ‘Wifi delen’. Klik op Gastwifi. Jouw gasten scannen de QR code en ze zijn meteen verbonden met de gastwifi.
Ouderlijk toezicht
Toezicht houden op de schermtijd van je kind? Dit regel je ook in de MijnKPN app. Per apparaat stel je een weekschema of een tijdslimiet in via ‘Ouderlijk toezicht instellen’. Je ziet gemakkelijk hoeveel tijd er nog over is voor die dag.
Ook kan je hier de internettoegang van een apparaat tijdelijk helemaal blokkeren. Dit doe je door het gewenste apparaat te kiezen en het schuifje bij ‘Internet-toegang’ naar links te schuiven. Is deze grijs? Dan is er geen internettoegang meer.

Benieuwd naar wat je nog meer kunt? Op onze website lees je meer over alle functies van Mijn wifinetwerk.
Kan ik ook gebruik maken van deze nieuwe opties?
Al deze opties kan je gebruiken als jouw KPN modem over is naar de KPN Software. Heb je dit nog niet, dan ga je dit later alsnog krijgen. Je kunt dit gewoon afwachten. We zetten alle KPN modems automatisch over naar de KPN Software. Je krijgt een e-mail zodra jouw modem omgezet wordt.
Gebruik je een V9? Dat is een verouderd modem. Ruil deze gemakkelijk om voor een nieuw model met de knop hieronder.
Omruilen
Gemakkelijk alles regelen in één app
In de app vind je ook nog steeds:
- Je facturen voor vast en mobiel
- Extra opties voor je abonnement
- Inzicht in je dataverbruik
- Leuke extra's, voordelen en inspiratie
Veelgestelde vragen
Waarom zie ik geen aanbevelingen in de MijnKPN app?
Verberg inhoudToon inhoud
We laten aanbevelingen zien als je toestemming hiervoor geeft. Bij de eerste keer gebruik van deze functies, vragen we hierom. Heb je geen toestemming gegeven, maar wil je dit alsnog geven? Ga in de MijnKPN app naar jouw profiel en stel je voorkeuren in onder ‘Privacy-voorkeuren'.
Waar vind ik het wachtwoord van het modem?
- V10: op de V10 staat geen admin-wachtwoord. Heb je al een keer eerder ingelogd? Dan heb je toen een eigen wachtwoord ingesteld. Gebruik die om in te loggen.
Is dit de eerste keer dat je inlogt? Gebruik dan eenmalig het standaardwachtwoord. Log hiervoor eerst in op de webinterface van je V10 via 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn. Daar staat het standaardwachtwoord al ingevuld, of kun je deze vinden via de link op de inlogpagina. Log in met dat wachtwoord, hierna stel je een eigen wachtwoord in. Hiermee kun je in de app inloggen.
- V10a, Box 12, Box 14: gebruik het ‘Admin password’ op de achterkant van het modem. Je kunt ook de QR-scanner gebruiken.
Heb je zelf een wachtwoord ingesteld, maar weet je deze niet meer? Ga dan via 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn naar de webinterface van je modem. Klik op ‘Toegangswachtwoord vergeten?’ en volg de instructies.
Kan ik deze functies ook gebruiken met mijn FRITZ!Box?
Als je een FRITZ!Box gebruikt, kan je de nieuwe functies in de MijnKPN app niet gebruiken. Wel heeft de FRITZ!Box vergelijkbare functies die je buiten de MijnKPN app om kunt beheren.
Waarom zie ik deze functies nog niet in de MijnKPN app?
Zie je bovenstaande functies nog niet in de MijnKPN app? Dan heeft jouw modem nog niet de KPN Software. Meer informatie lees je hierboven onder ‘Kan ik ook gebruik maken van deze nieuwe opties?'.
Deel jouw ervaringen met ons!
Wat vind je van de nieuwe functies? Welke andere functies zou je ook graag nog zien? Laat het vooral hieronder weten!