Skip to main content
Hoe kan ik roamingkosten voorkomen in:



Servië-Bosnië-Herzogowina-Montenegro-Kroatië- Kosovo?
Hallo @kosovo ,

door 'roaming' op je telefoon UIT oftewel NIET aangevinkt te laten.

Voor alle zekerheid kun je ook nog 'mobiele data' uitzetten.
Goedenavond @kosovo, welkom op het Forum en goed dat je jouw vraag hier stelt!



Ik zie dat Jan hierboven al twee opties heeft genoemd 🙂 Wil je trouwens wel kunnen blijven internetten, sms'en en bellen kan je ook kiezen voor een buitenlandbundel. Op onze website kan je controleren welke bundel je aan moet vragen voor welk land (kan verschillen, sommige landen zitten in de voordeellanden buiten EU bundel, sommige niet). Een fijn verblijf!
dag Susan,



Bedankt voor je antwoord.

In ons geval kunnen we "voordeellanden buiten EU " gebruiken.

In die bundel staat: van buitenland naar buitenland gaat niet van de bundel af.

Als ik in Kosovo ben en naar Nederland moet bellen, is dat dan: van buitenland naar buitenland?

Graag 'n antwoord.



vr. gr. Bert
@kosovo, ja dat wordt gezien als van buitenland naar buitenland bellen. Dus daar moet je mee oppassen! Heb je wel internet (of WiFi), bel dan via Whatsapp 😉
@kosovo, ja dat wordt gezien als van buitenland naar buitenland bellen. Dus daar moet je mee oppassen! Heb je wel internet (of WiFi), bel dan via Whatsapp ;)

Dus die extra bundel geldt wel voor het bellen vanuit Nederland naar Kosovo, wel voor het bellen vanuit Kosovo naar Kosovo, wel voor het bellen van Kosovo naar België en wel voor het in Kosovo gebeld worden vanuit Nederland, maar niet voor het bellen vanuit Kosovo naar Nederland?!
Dus die extra bundel geldt wel voor het bellen vanuit Nederland naar Kosovo, wel voor het bellen vanuit Kosovo naar Kosovo, wel voor het bellen van Kosovo naar België en wel voor het in Kosovo gebeld worden vanuit Nederland, maar niet voor het bellen vanuit Kosovo naar Nederland?!




Geldt niet voor het bellen van Kosovo naar België en niet van Kosovo naar Nederland. Dat is beide buitenland als je daar bent 😉 Vanuit Nederland kan je inderdaad wel naar Kosovo bellen vanuit deze bundel.
@Susan_, dat wat jullie hier schrijven is een leugen.





En ook het onderstaande zou wel wat duidelijker geformuleerd kunnen worden immers bellen in het buitenland valt nooit binnen die buitenland bundel, zeg dat dan ook gewoon.




@wjb, het internetten, bellen en sms'en in dat land zelf is een stuk goedkoper dan de tarieven daar.. Stel je gaat naar Kosovo, dan betaal je voor:


  • Internet: € 2,50 / MB
  • Bellen: € 1,00 / min
  • Gebeld worden: € 0,50 / min
  • Sms versturen: € 0,30 / sms
  • Sms ontvangen: gratis

Bij een 100MB/min/sms bundel betaal je maximaal € 0,10 per MB, minuut of sms.



@kosovo ik zie tot mijn spijt nu dat ik wel een fout heb gemaakt. Mijn oprechte excuses! Hieronder een duidelijker overzicht, die er sinds kort is:



Voordeellanden buiten EU bundel

Wat valt binnen de Extra Bundel?


  • Bellen naar NL, EU, het land waar je bent en andere landen uit de Voordeellanden buiten EU bundel
  • Bellen van NL naar een ander land uit de Voordeellanden buiten EU bundel
Wat valt buiten de Extra Bundel?


  • Bellen van het land waar je bent naar een land uit de Overige landen buiten EU bundel
  • Bellen vanuit een EU land naar een land buiten de EU
  • Bellen van NL naar een land uit de Overige landen buiten EU bundel



Onder het kopje 'Bellen en internetten met de voordeelbundels voor buiten de EU' op deze website, kan je precies zien hoe en wat voor de bundels.


Reageer