Skip to main content

Ik heb nu reeds drie keer een afspraak gemaakt met dit waardeloze bedrijf om het kastje te vervangen. Voor niets vrij genomen, waar kan ik mijn onkosten declareren. En waarom krijg ik een nieuw kastje, stuur het nieuwe maar op dan hang ik het zelf wel op. KPN is tegenwoordig toch een doe het zelf bedrijf geworden. Ik begrijp niet dat u met dit bedrijf zaken doet het zal wel weer een kwestie van geld zijn.

Ik hoor graag van uw wat de oplossing is.

Dit is een Klanten helpen klanten forum.

Moderator kijkt ook mee en helpt ook.

 

Wat en wie is Roamler?

 

Wat is precies het probleem?

 

Heel veel dingen kan je zelf en daar geef ik persoonlijk ook de voorkeur aan. 


roamler is een glasvezel installatie bedrijf

https://forum.kpn.com/internet%2D9/bericht%2Dvan%2Droamler%2Dglasvezelkastje%2Dvervangen%2D613282


Hi @vogel kastje, je krijgt een nieuw glasvezelkastje omdat die wat je nu hebt gevoelig is voor storingen. Er is namelijk een bepaald kastje uit een bepaalde reeks met deze problemen. Deze zul je net hebben helaas. Deze is KPN samen met Roamler preventief aan het vervangen voor een andere die deze problemen niet heeft. Dit dus om te voorkomen dat het glasvezelkastje defect raakt en klanten zonder internet komen te zitten.

 

Het glasvezelkastje, ook wel ONT genoemd is gekoppeld aan een adres. Daarom moet je deze ook laten zitten indien je verhuist. Doordat deze geactiveerd moet worden kan deze niet verstuurd worden. Aangezien de tijd tussen activatie en het ontvangen met de post even kan duren zou je in deze tijd dus zonder internet zitten. Dat KPN ervoor kiest om dit door Roamler te laten doen zal met de capaciteit van monteurs binnen KPN te maken hebben.

 

Ik zou nogmaals contact opnemen met Roamler. Dit kan je doen via: 020-7219405. Roamler is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00. Een eventuele klacht zou ook via hun verlopen lijkt mij, aangezien zij de partij zijn die de afspraken niet nakomen. 


Hi en welkom in de KPN Community @vogel kastje!

@DaveA heeft het hierboven heel mooi uitgelegd. Bepaalde glasvezelkastjes worden inderdaad op voorhand vervangen om problemen met de verbinding te voorkomen. Meestal gaat het maken van de afspraak en vervangen van het glasvezelkastje heel gemakkelijk, zo ook bij mij thuis, maar ik lees dat 't bij jou helaas niet vanzelf gaat. Goed dat je het aankaart. Gewoonlijk kan je op deze manier een afspraak maken:

Maak een afspraak

Maak een afspraak om 't kastje te vervangen, nadat je een uitnodiging per e-mail van ons hebt gekregen.

  1. Klik hier om een afspraak te maken
  2. Log in met je postcode en je e-mailadres
  3. Na het maken van de afspraak krijg je een bevestigings-e-mail

Je maakt een afspraak met Roamler, dat is onze monteurspartner. Zij helpen ons bij het vervangen van de kastjes.  

 

Lukt het alsnog niet via de site? Je kan ze inderdaad ook bellen voor verdere hulp zoals Dave al aangaf, of je kan ze mailen op support@roamlertech.nl. Laat je nog weten of het via een van deze manieren is gelukt?


Hoi bedankt voor jullie antwoorden. Het probleem is niet een afspraak maken, de monteur komt niet opdagen, zonder afmelding, al 4 keer gebeurt. Ik ga eind juli in de herkansing als de monteur dit keer weer niet komt dan geef ik het op.


Ah, helder @vogel kastje. Wanneer staat de volgende afspraak gepland? En vul je je forumprofiel zo uitgebreid mogelijk in, inclusief je naam, adresgegevens en klantnummer? Dan kijk ik of ik de afspraak even voor je kan laten dubbelchecken. Zodat we in ieder geval zeker weten dat 't de volgende keer goed gaat, zoals de bedoeling is 😊


Waarom is KPN niet eerlijk over de werkwijze van Roamler?

 

Een afspraak bij Roamler is geen afspraak maar een opdracht in het systeem.

Je denk als KPN klant dat je een afspraak hebt gemaakt met Roamler, maar die "afspraak" is slechts een opdracht in het systeem van Roamler. De zzp'rs die voor Roamler werken kunnen al die opdrachten bekijken in hun app en eventueel accepteren. Zo kunnen ze hun eigen dag planning maken.

Maar is er niemand die jouw opdracht accepteert dan kan jouw "afspraak" niet doorgaan.

Of ze zien gedurende de dag een opdracht die interessanter is, dan accepteren ze die en komen ze niet opdagen. 

 


Ik heb 30 juli een afspraak staan 🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻


@vogel kastje Super, als je nog wilt dat ik het even voor je na ga, vul je dan je gegevens in? En ik hoor natuurlijk graag hoe het afgelopen is straks.

 

Ik weet niet waar je dit weg haalt @j3roentje, maar dit is onzin. Roamler is de monteurspartner van KPN voor het vervangen van de storingsgevoelige glasvezelkastjes. Daarin zijn goede afspraken gemaakt. Men maakt online een afspraak, ontvangt daarvan een bevestiging per e-mail en ontvangt ook nog een SMS zo gauw de monteur er aan komt. Soms belt de monteur vooraf zelfs even om dingen door te nemen waar nodig. Bij mij persoonlijk ging het vorige maand ook zo, super netjes en goed geregeld.


@vogel kastje Super, als je nog wilt dat ik het even voor je na ga, vul je dan je gegevens in? En ik hoor natuurlijk graag hoe het afgelopen is straks.

 

Ik weet niet waar je dit weg haalt @j3roentje, maar dit is onzin. Roamler is de monteurspartner van KPN voor het vervangen van de storingsgevoelige glasvezelkastjes. Daarin zijn goede afspraken gemaakt. Men maakt online een afspraak, ontvangt daarvan een bevestiging per e-mail en ontvangt ook nog een SMS zo gauw de monteur er aan komt. Soms belt de monteur vooraf zelfs even om dingen door te nemen waar nodig. Bij mij persoonlijk ging het vorige maand ook zo, super netjes en goed geregeld.

Dat iets anders gaat dan wat jij meemaakt maakt het nog geen onzin , vind ik


@vogel kastje Super, als je nog wilt dat ik het even voor je na ga, vul je dan je gegevens in? En ik hoor natuurlijk graag hoe het afgelopen is straks.

 

Ik weet niet waar je dit weg haalt @j3roentje, maar dit is onzin. Roamler is de monteurspartner van KPN voor het vervangen van de storingsgevoelige glasvezelkastjes. Daarin zijn goede afspraken gemaakt. Men maakt online een afspraak, ontvangt daarvan een bevestiging per e-mail en ontvangt ook nog een SMS zo gauw de monteur er aan komt. Soms belt de monteur vooraf zelfs even om dingen door te nemen waar nodig. Bij mij persoonlijk ging het vorige maand ook zo, super netjes en goed geregeld.

Dit hebben een tweetal Roamler monteurs mij laten zien, de hele werking van hun App en systeem. Een mooi kaartje met alle opdrachten die ze kunnen bekijken en accepteren en de regio. 

Dit nadat ik zelf ook lang aan het klooien ben geweest voordat er eens iemand kwam van Roamler, vele dagen vrij genomen terwijl er niemand kwam opdagen, of de avond/nacht ervoor een berichtje dat de afspraak niet kan doorgaan.

Telefonisch zijn ze slecht te bereiken of je krijgt iemand aan de telefoon die slecht Nederlands spreekt, er niets van snapt of gewoon de verbinding verbreekt na lang in de wacht te staan. 

En er zijn nog steeds mensen die deze  klachten hebben en ervaren, daar mag dan toch ook kritisch op gereageerd worden. 


Goedemorgen allen, dank voor de vragen/signalen. Ik ben er verder in gedoken om verwarring of onduidelijkheid over de werkwijze van Roamler uit de wereld te helpen. Bovenstaande beschrijving van de werkwijze van onze monteurspartner Roamler is niet correct. Uiteraard heeft KPN strakke afspraken gemaakt met Roamler over het KPN-klanten afspraken proces.

Wanneer een KPN-klant een afspraak maakt met onze monteurspartner Roamler is dit ook daadwerkelijk een afspraak. Uiteraard monitoren wij onze afspraken met Roamler nauwgezet. Net zoals elke monteursorganisatie kan helaas ook bij Roamler overmacht optreden (ziekte, verkeer, etc). Afgezien van dat soort incidenten zijn het daadwerkelijk vaste afspraken die met klanten worden gemaakt, of die zij zelf inplannen.


Dit is nu al de vijfde keer dat ik een afspraak heb gemaakt met Roamler en er niemand komt opdagen. Telefonisch contact lukt al helemaal niet, er wordt niet opgenomen.
Wat is dit een vreselijk slecht bedrijf, ik begrijp niet dat KPN hiermee samenwerkt.

IK GEEF HET OP!!!!!!!!!
Ik verwacht dat als er in de toekomst problemen zijn met ons NIET vervangen kastje KPN een monteur stuurt om het probleem op te lossen.

Tevens verwacht ik van de KPN een schadevergoeding voor de keren dat ik voor niks heb vrij genomen.

 

Admin: samengevoegd met eigen topic


Wat vervelend dat het dan nog steeds niet is gelukt @vogel kastje!. Mochten er in de toekomst problemen ontstaan met de verbinding dan is een monteur van KPN altijd een optie. Ik kan daar alleen helaas niet een vergoeding tegenover zetten.


Mijn ONT (glasvezel kastje) is in juni al vervangen door een KPN storingsmonteur die toch al bij mij moest zijn. Alles is dus OK.

Behalve met Roamler Tech. Ze zijn onbereikbaar voor klanten (reageren niet op mail replies en op hun site staat geen telefoonnummer.

Ze spammen me al maanden via de mail en SMS om een afspraak te maken voor vervanging. Maar bij mij hoeft niets te worden vervangen.

Gisteren hebben ze “namens mij” een afspraak ingepland. Ik heb zelf NIETS ingepland, maar ze doen alsof dat wel zo is. Volgens de wet is dit volgens mij Valsheid in Geschrifte en strafbaar.

De “monteur  van Roamler” komt (misschien; gezien de berichten hierboven) vandaag langs, maar die komt er dus bij mij niet in…

Wat een prutsers dat Roamler Tech.


Hi @JohannesV, niet fijn dat het zo stroef verloopt. Roamler reageert gewoonlijk op alle mails, aangezien het maken van afspraken soms ook niet lukt. Het kan alleen bij grote drukte wat langer duren.

Ik lees dat 't vervangen van het glasvezelkastje in jouw geval niet meer nodig is. Soms kunnen de mails in de spam map van je mailbox terecht komen. Hoe is het afgelopen met de afspraak die ineens ingepland was?


Helaas heb ik dezelfde ervaringen als hierboven.
Twee keer voor niets thuisgebleven, monteur kwam zonder bericht niet opdagen.

Vanmorgen, na 10 minuten in de wacht te hebben gestaan, een nieuwe afspraak gemaakt voor volgende week donderdag, die vandaag nog door de dame van Roamler telefonisch bevestigd zou worden. 
Niks meer gehoord. 
Zelf maar weer gebeld en, na 24 minuten in de wacht te hebben gestaan, krijg ik te horen dat die afspraak toch niet door gaat.
De dame verteld dat er misschien nog een andere monteur tijd heeft volgende week, maar wanneer is niet bekend.
En als het niet lukt, dan houdt het op want na 16 augustus werken ze niet meer voor KPN.
KPN, wat is dit voor organisatie? Regel het alsjeblieft wat beter.

 


Goedemorgen @ruudko. Niet fijn dat 't zo stroef verloopt met de afspraak om je glasvezelkastje te vervangen. Dat is niet de bedoeling. Ben je intussen verder gekomen en is het gelukt om een afspraak te maken? 


Beste Alexandra,

Na mijn bericht hierboven heeft Roamler nog geen contact opgenomen voor een nieuwe afspraak. Dus nee, het is nog niet gelukt.

Vriendelijke groet,

Ruud 

 

 


Waarom doet KPN nog zaken met Roamler? Gaan de kosten dan boven de klanttevredenheid? Geef toch gewoon eens toe dat Roamler dramatisch is.


Ik kijk even wat ik kan doen @ruudko. Vul je je forumprofiel in met jouw NAW-gegevens en eventueel klantnummer, en geef je daarna hier een seintje?


Hi Alexandra, NAW gegevens zijn aangevuld.


Dankjewel @ruudko, ik ga even kijken of het me lukt om navraag voor je te doen, ik kom er bij je op terug.


Hi @Alexandra van KPN,

Het is gelukt, de Roamler monteur is vandaag geweest en heeft het kastje vervangen.

Dank voor je hulp!

Groeten Ruud


Reageer