Skip to main content
Beantwoord

Robotstofzuiger verbindt niet met wifinetwerk

• August 28, 2026
  • 11 reacties
  • 117 keer bekeken

Ik heb kort geleden een robot stofzuiger aangeschaft (roborock qrevo S pro om precies te zijn). 
Ik kan alleen niet verbinden met het netwerk. Ik heb een extra netwerk gemaakt (2.4ghz) maar dit werkt niet. Daarnaast heb ik al geprobeerd om de mobiele data uit te zetten, de bluetooth, ik heb de robot stofzuiger al een keer helemaal uitgezet (gereset), en ik heb een redelijk makkelijk wachtwoord (geen gekke tekens) Niks lijkt te werken….

Ik ben inmiddels al 4 uur aan het prutsen met die robot stofzuiger

Ik heb er verder ook niet megaveel verstand van… Iemand enig idee hoe ik dit makkelijk kan fixen?

Beste antwoord door Zowie Smit

Het is gelukt!

Hoi ​@Zowie Smit . Wat fijn om te lezen.  Voor de eventuele meelezers en geïnteresseerden: Wat was nou precies de oplossing?

Het aanmaken van een 2.4 ghz netwerk ging eigenlijk vrij gemakkelijk, maar de stofzuiger accepteerde geen andere tekens dan een letter of cijfer in het netwerknaam. KPN zet er automatisch een underscore (_) in en dar kon hij blijkbaar niet hebben. Netwerknaam aangepast en gefixt👍🏻

11 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 28, 2026

Is jou telefoon wel verbonden met datzelfde 2.4ghz wifi netwerk?

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • August 28, 2026

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 28, 2026

.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 28, 2026

Is jou telefoon wel verbonden met datzelfde 2.4ghz wifi netwerk?

Ja want als je hem wil koppelen met de app moet je met dat netwerk verbinden… en alsnog doet hij het niet. Krijg de 3005.1 foutmelding...

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 28, 2026

Heb je het modem ook al gereset?

rvk01
Slimmerik
  • August 28, 2026

Forum|alt.badge.img+4
  • Medewerker KPN Escalaties
  • August 28, 2026

Ik weet niet hoe de roborock dit doet. Ik heb zelf de Dreame L10s Ultra Gen 2. Toen ik die moest instellen werdt de stofzuiger zelf een wifi punt, daarmee moest ik verbinding maken met de app op mijn telefoon. Dus mijn telefoon was op dat moment niet meer verbonden met de experiabox, maar met de stofzuiger. Daarna kon ik in de app aangeven de gegevens over te nemen van de telefoon. Daarna herstarte de stofzuiger en had verbinding en mijn telefoon ook weer. Dus het kan goed zijn dat je even goed naar de instructies moet kijken hoe je stofzuiger verbinding. Dit kan heel wat complexer zijn dan direct instellen.

Wel een tip. Als je 2,4 Ghz extra wifi hiervoor in stelt. Kies voor WPA 2 of WPA2/WPA3 en niet voor alleen WPA3. Mogelijk kan je stofzuiger geen WPA3 aan.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 28, 2026

Het is gelukt!

Erwin van KPN
Moderator

Het is gelukt!

Hoi ​@Zowie Smit . Wat fijn om te lezen.  Voor de eventuele meelezers en geïnteresseerden: Wat was nou precies de oplossing?

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • August 31, 2026

Het is gelukt!

Het aanmaken van een 2.4 ghz netwerk ging eigenlijk vrij gemakkelijk, maar de stofzuiger accepteerde geen andere tekens dan een letter of cijfer in het netwerknaam. KPN zet er automatisch een underscore (_) in en dar kon hij blijkbaar niet hebben. Netwerknaam aangepast en gefixt👍🏻

Forum|alt.badge.img+4
  • Medewerker KPN Escalaties
  • August 31, 2026

Het is gelukt!

Mooi om te horen dat het gelukt is.