Skip to main content
Vraag

Rood lampje op het modem en zeer trage verbinding

• 30 juli 2025
  • 6 reacties
  • 50 keer bekeken

vandaag nieuw dieptepunt 0.9 mbps download en 35 mbps upload ipv de beloofde 200

npo app via 205 al jaren een drama geldt ook voor de apps via het men

oranje service lampje op modem brandt continu.

tv werkt wel

de standaard handelingen al diverse malen uitgevoerd

hoe nu verder??

6 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Moderator
  • 29082 reacties
  • 3 augustus 2025

Hoi ​@harley77, dat is inderdaad niet heel snel. Ik heb even gekeken aan de hand van de informatie in je forumprofiel. Ik zie dat je een glasvezelverbinding hebt. Dus op een bekabeld apparaat moet jij de abonnementssnelheid gewoon kunnen halen.  Ik zie hier dat je een V10 modem hebt. Waarvan jij aangeeft dat het servicelampje steeds oranje brandt. Dat geeft aan dat een of meer van je diensten niet goed werkt. Wat ook jouw ervaring is.

Je geeft aan dat je standaardhandelingen al vaker hebt uitgevoerd. Maar omdat ik niet zeker weet wat dat dan precies is, ga ik nog wel alles uitvragen.

Het glasvezelkastje:

• Hoe branden de lampjes op het glasvezelkastje?
  • Heb je het glasvezelkastje al eens 2 minuten stroomloos gehad?
  • Jouw V10 modem is rechtstreeks bekabeld aangesloten op het glasvezelkastje?

De V10 zelf:

• Je hebt hem, neem ik aan ook al wel eens gereset?
  • Gebruik je alleen een V10 of heb je ook wifipunten (van ons of van een andere fabrikant) in gebruik?

Jouw apparaten:

• Op wat voor apparaat merk je die trage internetsnelheid?
  • Meet je dit via wifi, of is dit bekabeld?

Tenslotte nog even de NPO app. Ik zag dat je daar een poosje terug ook een los topic over had. Jouw tv-ontvangers zijn nog van het interactieve tv model. We zien dat de apps daar soms wat moeilijk op gaan. Is wel iets wat we in de gaten houden en proberen te verbeteren waar mogelijk. Maar die ontvangers hebben zo hun grenzen. Je zou kunnen overwegen om je tv abonnement aan te passen naar TV+. Dan krijg je de nieuwe TV+ ontvangers waar apps een stuk soepeler op lopen. Hier zit ook de NPO app op. 

• Auteur
  • Topper
  • 24 reacties
  • 4 augustus 2025

Erik,

lampjes glasvezelkast 3 x groen onderste 2 zeer snel knipperen

na reset V10 3 x groen en 10 sec service lampje ook groen daarna  weer steady oranje.

geen extra wifi punten .

snelheid gemeten met telefoon en pc via wifi : upload gem 35 en download 38

bekabeld alleen met de pc (niet alles kan bekabeld worden) upload 190 download doet deze niet.

voor TV + moet ik een nieuw duurder abo afsluiten ben van mening dat mijn kastje gewoon omgeruild kan worden.

groet

Henk

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Moderator
  • 29082 reacties
  • 7 augustus 2025

Lampjes op het glasvezelkastje klinken goed. Dus dan zou ik denken dat daar het probleem niet zit. Je forumprofiel is ingevuld, dus ik heb ook even een kijkje genomen onder water, en ik zie daarin qua aansluiting geen gekke dingen. Wat ik wel zie is dat jouw V10 wat versies achterloopt qua software. Nu zou ik daar niet direct de oorzaak in zoeken. Maar het wijst erop dat jouw V10 ook geen goede verbinding maakt met ons beheerplatform. 

Hoe heb je de reset van de V10 gedaan?

Omruilen van een tv-ontvanger doen we als deze stuk is, en dan krijg je een vergelijkbaar model terug. Om specifiek een TV+ ontvanger te krijgen, is ook een TV+ abonnement nodig. Als je huidige abonnement een ouder type is, met meer inbegrepen onderdelen, dan kan het inderdaad zijn dat overstappen naar TV+ duurder is. Je kan eens een kijkje nemen in de verlengshop. Als je daar inlogt met je KPN ID zie je wat er voor jou mogelijk is, en wat daar de kosten van zijn. 

• Auteur
  • Topper
  • 24 reacties
  • 8 augustus 2025

erik

2 min stekker eruit daarna herstel knop gedrukt geen resultaat oranje gaat gewoon weer branden.

wil deze moden wel ruilen zo heb ik er niet veel aan en met tv+ houd ik nog steeds het slecht werkende modem dat schiet niet op dus.

gr henk

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Moderator
  • 29082 reacties
  • 14 augustus 2025
harley77 schreef:

2 min stekker eruit daarna herstel knop gedrukt geen resultaat oranje gaat gewoon weer branden.

Ah, duidelijk. Dit is geen reset. De herstelknop is een soort tussenvorm tussen gewoon herstarten en echt resetten. Ik wil je vragen om toch een echte reset te doen. Hopelijk lost dat het probleem al op. Mocht dat toch niet zo zijn, dan kijken we verder. Waarbij het vervangen van het modem dan ook zeker een optie is. 

Een reset doe je als volgt:

• Aan de achterkant zit een resetknopje in het gaatje tussen de rode poort en het aansluitpunt voor de stroomkabel.
  • Druk met een dun voorwerp (satéprikker, paperclip) 30 seconden in het gaatje tot de lampjes uitgaan.
  • Laat los en wacht af. De Box gaat zich resetten en herstart. Dit duurt ongeveer 10-15 minuten..

• Auteur
  • Topper
  • 24 reacties
  • 18 augustus 2025

erik

heb met sevicedesk afgesproken dat zij een ander modem opsturen.

Reageer