Skip to main content

Het lampje van het glasvezelkastje blijft maar rood ondanks meerdere malen resetten. Het modem werkt wel goed en we hebben ook gewoon internet. Wat moet ik doen om ervoor te zorgen dat het lampje weer groen wordt? 

Hallo @Auris , je zou zowel van het glasvezelkastje als het modem even de stroom af kunnen halen.

Wacht minimaal 30 seconden, zet dan eerst de glasvezelkast weer op stroom en wacht totdat deze weer volledig in bedrijf is en start dan de modem weer op. Zij alle lampjes nu weer groen?

 


@Auris Welkom op ons Forum! Bedankt voor je bericht. Wat gek dat het glasvezelkastje een rood lampje weergeeft. Wel fijn dat internet gewoon werkt.
Het glasvezelkastje heeft als het goed is drie lampjes power, glas en ethernet. Welk lampje brandt rood en hoe branden de andere lampjes? 
Hoe heb je het glasvezelkastje gereset? Ik hoor graag van je! :blush:


@Auris 

het rode lampje geeft aan dat je nog een 100mbit verbinding hebt

als je 3 groen hebt heb je een 1gbit verbinding

dat betekend dat je nog niet omgezet bent in het pop station(wijkkast)

dit zou pas gebeuren als jij een verhoging door zou voeren 200 of meer

wordt je om gezet

dit had ik ook een paar jaar geleden

 


Peter ik denk dat jij gelijk hebt. Ik heb inderdaad 100. Mijn dank voor de reactie. 


Het mysterie is ontrafeld. Bedankt voor je input Peter!:smile:


Ik vond deze bij het googelen op rood lampje glasvezel KPN. In mijn geval had mijn zoon het witte kapje dat er tegenwoordig overheen is geschoven een paar mm naar beneden getrokken. Dan maakt alles precies geen contact meer. Even naar boven duwen en hij doet het weer.