Skip to main content

Afgelopen week had ik geen internet meer. Ik heb een reset op afstand uitgevoerd. Helaas heeft dat ervoor gezorgd dat mijn oude netwerknaam ineens zichtbaar werd en de nieuwe niet meer te zien is. Contact gehad met KPN en zij gaven aan dat dit kwam omdat bij het installeren van de nieuwe router (door hun monteur) geen reset van de tv ontvangers zijn uitgevoerd. Alles staat nu weer op het oude netwerk behalve mijn printer. Ik heb een HP deskjet 3632 en die krijgen we niet meer aan de praat, ook niet met de USB kabel. Ik heb geen idee hoe ik de reset op de tv ontvangers moet uitvoeren laat staan op de rest. Hoe kan dit simpel opgelost worden? KPN verknald de boel en ik ben inmiddels al uren zoet om alles op te lossen maar van hardware wil ik niets snappen. Ook mijn beveiligingscameras liggen er al de hele week uit. Kan KPN geen monteur sturen om de shit op te lossen? Of toch beter om over te stappen en wat is dan wel goed? 

resetten van de tv-ontvangers doet absoluut niets voor je wifi. Dus doe dat ajb niet.

Waarschijnlijk was je modem niet goed gekoppeld met motiv (de server waar KPN o.a. een backup van je wifi instellingen bewaard) toen je wifi de laatste keer is aangepast.

Als je weet welke netwerknaam en wachtwoord je het laaste had dan is het het makkelijkst om deze weer terug te zetten door in je modem in te loggen of de KPNthuis app te gebruiken. 

Inloggen op http://192.168.2.254 vanaf een bekabeld aangesloten pc of laptop. Dan kun je de WiFi netwerknaam en wachtwoord weer opnieuw instellen. 

Reageer