Skip to main content

Sinds de afgelopen 5 maanden ondervinden wij veel problemen met het toevoegen van nieuwe apparaten op het Wifi netwerk en met ons Denon HEOS sound system. Heos connecteert nauwelijks of extreem moeilijk waardoor muziek nauwelijks is af te spelen en daarnaast connecteert Spotify niet meer of nauwelijks. Dit is met name ontstaan na overstappen van de Experia box naar de huidige Box 12.

Het advies dat ik krijg is om een WiFi Mesh Router + 2 HD Mesh Points aan te schaffen, die te gebruiken en de Box 12 alleen als modem te gebruiken. Deze oplossing maakt dat ik moeiteloos wifi kan gebruiken en veel meer apparaten kan toevoegen, hetgeen nu in ieder geval niet het geval is.

Voordat ik ook maar iets ga aanschaffen en veranderen wil ik weten wat het advies van KPN is.

 

Het kan helpen om extra wifipunten in huis te hebben, vooral als je huis wat groter is. Je kunt daarvoor een apart mesh-systeem aanschaffen, dat is geen enkel probleem. Je kunt ook kiezen voor Superwifi en/of Experia Wifi. Dit zijn ook meshapparaten maar door ons ontwikkeld en gebouwd om samen te gaan met elkaar en met Experia Boxen.  

 

De vraag is alleen even of dit ook je probleem gaat oplossen. Want aantal apparaten is op zichzelf geen probleem voor de Box 12. Experimenteer nog wat met de wifikanalen van de Box 12. Dit kan door er in te loggen en het aan te passen, of door gebruik te maken van de Wifi Manager. Als de Box 12 op dit moment ingesteld staat op automatisch, qua kanaalkeuze: afhankelijk van je eigen eindapparaten kunnen sommigen daar beter mee omgaan dan anderen. Waardoor het kan zijn dat apparaten de verbinding verliezen en niet zelf direct weer maken op het moment dat de Box 12 van kanaal wisselt.Â