Skip to main content
Antwoord

rt.com geblokkeerd door KPN?

• August 28, 2025
  • 6 reacties
  • 138 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Zonder VPN kan ik geen artikelen lezen op www.rt.com.

Is die website door KPN geblokkeerd?

Beste antwoord door Ik_Combineer

Zeker. Geen Russische propaganda in Nederland.

Verder is dit geen keuze van KPN maar een (goede) verplichting vanuit de EU. Zie: tweakers.net

6 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • August 28, 2025

Zeker. Geen Russische propaganda in Nederland.

Verder is dit geen keuze van KPN maar een (goede) verplichting vanuit de EU. Zie: tweakers.net

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 28, 2025

Russia Today mag van de EU niet doorgegeven worden. 

En je wilt toch geen fake news?

Ansgar John Brenninkmeijer
Nieuwkomer

Freedom Internet (voormalig XS4ALL) vecht tegen censuur. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • August 31, 2025

Deze blokkade is makkelijk om te zeilen, dat is onder andere een reden een DNS server van jouw internet provider nooit te gebruiken.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • September 1, 2025

Al heb ik helemaal niks met rt.com, bij mij werkt het toevallig ook gewoon. Cloudflare DNS.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • September 1, 2025

Ik heb ook niks met rt.com, maar me stoort de eenzijdige berichtgeving met wijzende vingers op de "vijanden” onder mom van persvrijheid voor "onafhankelijke" pers en verbieden propagandapers. Een pers is nooit onafhankelijk, artikels van journalisten zijn altijd gekleurd door persoonlijke overtuiging en overweging/loyaliteit tegenover zijn werkgever (geldgever). We noemen hier te vaak RT of andere Russische media's  staatszenders maar bij een bericht overgenomen van b.v. ARD of BBC hoor ik nooit deze ondertoon… NPO is b.v. ook afhankelijk van publieke geld (dus van overheid). Ook het toepassen van EU-besluit is erg makkelijk, RT zenderlicenties worden voor EU ongeldig verklaart, maar eruit een website te verbieden is te ver.