Skip to main content
Antwoord

Ruim een maand geleden verhuisd maar nog steeds geen diensten door kabelbreuk

• August 23, 2025
  • 7 reacties
  • 99 keer bekeken

Suuuus
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

We zijn inmiddels ruim een maand geleden verhuisd, vijf monteurs verder… en nog steeds geen internet. Met veel moeite heb ik uiteindelijk een noodpakket gekregen. Toen ik dat aanvankelijk wilde aanvragen, kreeg ik doodleuk te horen: “Deze optie kan ik niet aanklikken in het systeem.” Dus kon er niks voor me gedaan worden. Pas na een klacht kon het ineens wél, en vond men het “vreemd dat het niet eerder was geregeld.”

Het eerste noodpakket werkte vervolgens niet, omdat de wifi-code niet klopte. Het tweede pakket werkt gelukkig wel, maar nu moet ik elke keer bellen om mijn tegoed op te waarderen — en ook dat gaat telkens mis. Ik krijg dan een mail dat opwaarderen “niet nodig is” omdat er nog voldoende tegoed op staat. Blijkbaar wordt er steeds mijn eigen nummer gebruikt in plaats van die van de simkaarten.

Daarnaast is het allang duidelijk dat er sprake is van een kabelbreuk. Drie afspraken verder, drie dagen thuisgebleven voor monteurs, en nog geen stap verder. De laatste keer kwamen ze om 17.00 aanzetten, om vervolgens te zeggen: “Ja, mevrouw, hier hebben we zeker vier uur voor nodig, en we hebben nog meer adressen.” Serieus? Jullie wisten toch dat het om een kabelbreuk ging?

Vorige week is de straat opengehaald om de kabel te vinden, maar ook dat lukte niet. De straat weer dicht, en nu moet er een civiel team komen om de hele kabel te vervangen. Maar ja, die zitten midden in de bouwvak, dus kon ik pas aanstaande maandag contact opnemen om überhaupt een afspraak in te plannen.

Ondertussen zijn er al twee volle maandbedragen afgeschreven… voor wat eigenlijk? We kunnen hier niet werken, de Ring-bel en beveiligingscamera niet installeren, en zelfs de babyfoon werkt niet.

En nu probeer ik al een kwartier te bellen (ze zouden om 08.00 bereikbaar zijn), maar ik krijg nog steeds: “Momenteel zijn wij niet bereikbaar.” Ik ben er echt helemaal klaar mee.

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Suuuus, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht is. Wat balen dat het allemaal zo stroef loopt! Ik hoop dat ze snel een oplossing hebben en het tegoed op je noodpakket inmiddels ook weer aangevuld is. Er was afgelopen weekend inderdaad een storing waardoor we even niet bereikbaar waren.

7 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • August 23, 2025

Hoe vervelend de situatie ook is, ik zou eerst wachten tot alles gereed is. Daarna is het totale plaatje bekend en kunt u een claim indienen via het speciale formulier.
Formulier: Klacht doorgeven | KPN

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • August 23, 2025

@Suuuus Wat een opstapeling zo… Normaal is KPN rond deze tijd wel bereikbaar, dus ik denk dat er iets mis gaat aan de kant van KPN. Ik zou even een bakje koffie pakken en dan nog een keer bellen. De vraag is alleen wel wat ze telefonisch voor je kunnen betekenen. 

Helaas is het wel vaker zo dat het repareren van een kabel lang duurt omdat er verschillende partijen mee gemoeid zijn, denk aan aannemers of de gemeente. En dan ook nog in de bouwvak.. KPN moet vaak ook op die partijen wachten, alleen ben jij daar de dupe van.

Zoals ​@bnh ook aangeeft kun je aanspraak maken op een vergoeding nadat de storing verholpen is, dan krijg je denk ik gewoon netjes alles teruggestort voor de periode dat je je diensten niet hebt kunnen gebruiken. 

Als je noodpakket niet opgewaardeerd hoeft te worden zou er nog voldoende tegoed op moeten staan, werkt deze dan wel optimaal? Anders kun je het noodpakket even een fabrieksreset geven door onder de batterij klep het gaatje met "R” 10 seconden ingedrukt te houden. 

Ik hoop dat alles snel opgelost wordt voor je! 

Suuuus
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 23, 2025

Bedankt voor jullie reacties. Ga het formulier zeker invullen zodra alles werkt.

Heb geen tegoed nu meer op beide simkaarten dus heb nu geen internet meer. Het opwaarderen is vorige keer blijkbaar niet goed gegaan, want heb toen de andere simkaart erin gedaan omdat ik een uur moest wachten tot het erop stond. Dus dacht nu wissel ik hem weer want die oude is opgewaardeerd.. niet dus. Daarom heb ik nu een medewerker nodig, maar met mijn geluk zal er wel weer een storing zijn bij de klantenservice als ik ze nodig heb. 

Suuuus
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 23, 2025

Oja en de reset heb ik inderdaad al geprobeerd, maar dat lost het niet op. Bedankt voor het meedenken. Als er tegoed op staat, werkt het gelukkig wel ja 🥹

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • August 23, 2025

@Suuuus zie screenshot. Het ligt niet aan jou, heel KPN is even niet bereikbaar. Gewoon even bellen als dat weer kan!

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 26, 2025

Hoi ​@Suuuus, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht is. Wat balen dat het allemaal zo stroef loopt! Ik hoop dat ze snel een oplossing hebben en het tegoed op je noodpakket inmiddels ook weer aangevuld is. Er was afgelopen weekend inderdaad een storing waardoor we even niet bereikbaar waren.

Suuuus
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 9, 2025

Het is eindelijk opgelost! Ze hebben de breuk gevonden en gerepareerd 🥳