Skip to main content

Goedenavond, sinds enkele weken heb ik s avonds tussen ongeveer 20h en 22h extreem lage download snelheden. Ik ga van overdag 80 Mbps naar 1 of lager! Filmpje op YouTube gaat niet meer. Laat staan gamen op de PS. Zeer irritant en alleen s avonds. Iemand tips?

Hartelijk dank! 

Admin: afbeelding verwijderd i.v.m. privacy: IP-adres zichtbaar. Graag verwijderen / bewerken voor publicatie. Zie voorbeeld afbeelding hier 


Heb je glasvezel of koper?


Ik heb een koper verbinding met een alles on 1 abonnement en een experia V10 modem.

 


En je meet bekabeld? Heb je de experiabox al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen?


Deze meting is via Wifi. Overdag met gemak 80 mbps. Mijn zoon klaagt dat de PlayStation niet reageert.  Die is bekabeld. Experiabox wel aan uit gehad nog niet terug gezet naar fabrieksinstelling. Kan ik morgen wel doen. Er zijn wel laatst wat kanalen verzet door de kon app die de verbindingen test


Probeer dat toch even en controleer ook even de kabel tussen het modem en het israpunt. 


Hartelijk dank, ga ik doen. Is wel opvallend dat het elke avond tussen pakweg 20h en 23h is. Ik heb nu weer 50mbps... lijkt wel alsof kpn de lijn knijpt…

Ga modem resetten morgen.

Admin: afbeelding bewerkt i.v.m privacy: IP-adres zichtbaar


Hier precies dezelfde klachten. Al 3 avonden op rij op hetzelfde tijdstip zeer slecht tot geen WiFi. Ook een downloadsnelheid van minder dan 1. Reset van de experiabox v10a gedaan op advies van kpn. Wifimanager geprobeerd. Andere kanalen instellen. Werkt allemaal niet. Nu inderdaad weer ongeveer 50mbps. Ga dit draadje even volgen. Ben benieuwd of kpn met een reactie komt. 


Die reactie komt wel maar het is druk. Reken maar op een dag of 3


Als de wifi traag is, is dan internet op een bekabeld aangesloten laptop ook traag? Ook als je rechtstreeks met een laptop op de Experiabox meet waarbij verder alles is losgekoppeld? 


Vanavond weer dezelfde problemen. Het internet ging weer onderuit. Speedtest via de laptop aangesloten via het LAN. En minder dan 1 mbps. Het is toch om te huilen. Overdag nergens last van. We gaan kpn maar weer bellen. 

Admin: afbeelding bewerkt i.v.m privacy: IP-adres zichtbaar


Hier ook weer hetzelfde. Vanaf 20h, was het weer bal.. experiabox gereset, maakt dus niks uit. Ben er wel klaar mee... 

Hang morgen ook aan de lijn!

 


Hebben jullie draadloze verbindingssets in huis? Trek die er dan eens uit. En alle andere apparatuur ook. Alleen de laptop met een kabel aan de Experiabox. Meet je dan ook zo'n lage snelheid?


En weer goed…

Ik zal morgen al mijn kabels eruit trekken om te zien of een van mijn apparaten stoort.

Maar ook ff bellen naar de kon…

Admin: afbeelding bewerkt i.v.m privacy: IP-adres zichtbaar


Hoi Lanema, welkom op het forum! Dat zijn inderdaad beste dalingen. Ik begrijp dat dit ook gebeurt met een bekabelde verbinding als er verder geen gebruik wordt gemaakt van internet? Wil je dan je forumprofiel eens invullen en hier laten weten als je dat gedaan hebt? Dan kan ik hier meekijken.