Skip to main content

Goedendag,

Ik maak gebruik van de Experiabox V10 en het sagemcom 4360 fast 4G modem om mijn internetsnelheid te verhogen. Dit werkt op zich prima hier met al het thuiswerken. DL/UL 60/16 Mbps

 

Voor mijn werk moet ik echter gebruik maken van een VPN (IPSec)

Wat ik begrijp is dat deze een verbinding opzet via een UDP verbinding. Dit type verbinding wordt echter nog niet ondersteund door de Sagemcom. Daardoor blijf ik op mijn trage ADSL snelheid. Mijn VPN upload zit hierdoor slechts tussen 0.20-0.55 Mbps wat met name tijdens teams meeting voor problemen zorgt en opslaan van grote bestanden.

Er wordt al in 2019 gesproken dat er gewerkt wordt aan een update voor dit modem wat UDP support toevoegt.

Is hier nog wat over te melden?

Welkom op het forum @MrBeeGee. Ik heb navraag gedaan voor je maar ik kan geen datum of verwachte datum geven over deze update. Ik weet wel dat ze achter de schermen op de hoogte zijn hiervan.


Beste Bram en/of KPN,

Zou je nogmaals kunnen informeren wanneer dit probleem behandeld wordt?

De situatie is tamelijk onwerkbaar zoals ik aangaf.

Is er misschien een ander optie? Bv een ander type 4G modem die wel een UDP verbinding ondersteund.

mvg


Beste Bram en/of KPN,

Zou je nogmaals kunnen informeren wanneer dit probleem behandeld wordt?

De situatie is tamelijk onwerkbaar zoals ik aangaf.

Is er misschien een ander optie? Bv een ander type 4G modem die wel een UDP verbinding ondersteund.

mvg

Ander 4G modem maakt in principe niks uit, er is simpelweg geen MultiPath-UDP implementatie (software) beschikbaar wereldwijd gezien, alleen wat testjes/probeersels hier en daar, niet iets waar KPN op kan bouwen. Andere VPN technologie is momenteel enige oplossing, b.v. OpenVPN door TCP tunnel of een SSL gebaseerde VPN. Aan je werk vragen of je werk om mobiele oplossing+vergoeding vragen.


Tja... waarom zou de baas een (extra) vergoeding geven voor een mobiele oplossing als de werknemer een prutverbinding heeft? Kans is groot dat de baas dan zegt: dan kom jij maar op kantoor werken. Als er verder toch (bijna) niemand is omdat de rest thuis werkt, dan is dat geen probleem.

Is Ziggo niet beschikbaar? Of Caiway?