Skip to main content

Mijn internet snelheid valt regelmatig terug naar het adsl niveau van 5 mbps. Herstarten van de Sagema box verhelpt het maar na herstarten duurt het erg lang voordat ik een 4G verbinding heb.  Ook vaak maar een signaalsterkte streepje. Wat is hier aan te doen. Kan ik bv een buitenantenne aansluiten? Zijn er andere hardware oplossingen?

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt oorspronkelijke topic

Sagema moet zijn Sagemcom :-)


Hoi @HenkLittel 

Begrijp ik goed dat u de box 12 heeft samen met een 4g modem? Deze box 12 is zwart trouwens.  Als dat geval is moet deze ingeruild worden voor een V10.

U kunt beste bellen met klantenservice of wachten tot u hier op forum reactie krijgt van een moderator. Ondertussen is het handig om uw profiel te voorzien van uw persoonlijke informatie zodat de medewerkers u sneller kunnen helpen.


Dank voor je reactie. Ik heb een witte Experia V10


@HenkLittel Welkom op het forum. 

Wat vervelend dat het internet van het 4G modem zo vaak wegvalt. Het feit dat er 1 streepje signaalsterkte is lijkt ook geen goed teken te zijn. Of er een mogelijkheid tot buitenantenne is hangt af van het modem dat je hebt. Bovenaan het Sagemcom modem moeten SMA-connectors zitten. 

Deze zien er zo uit

Ik zou echter niet beginnen met het aanschaffen van een buitenantenne, is het modem bijvoorbeeld binnen de woning al eens op verschillende locaties getest? Bijvoorbeeld in de buurt van een raam? En je geeft aan dat de snelheid regelmatig wegvalt, hoe regelmatig is dit? En merk je dat het op specifieke momenten wegvalt? 

Mocht dit allemaal geprobeerd zijn, het is toch niet gelukt en je modem heeft SMA-connectors. Dan zou je er voor kunnen kiezen een 4G buitenantenne aan te schaffen. Een voorbeeld dat door ons aangeboden wordt vind je hier


@HenkLittel Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


De verbinding is nu redelijk stabiel, geen uitval meer sinds een week of twee.  4G modem hangt dicht bij een raam, maar ik zit redelijk ver van de dichtsbijzijnde masten af en ik heb wat moeite om de meest ideale plek voor het modem in huis te vinden.

Op het 4g kaartje zit ik net in een donkergroen gebiedje, waar dat vandaan

kom weet ik niet maar ik haal echt geen 100mbps. hooguit 40 a 50.

 


@HenkLittel Goed om te lezen dat de verbinding nu enigszins stabiel is. Zoeken naar de juiste plek kan met een 4G modem inderdaad lastig zijn. Overigens het met een 4G modem niet zo dat je de snelheid haalt die je op onze dekkingskaart ziet, de extra downloadsnelheid zal bij perfect bereik maximaal 50 Mbps toevoegen aan de bestaande verbinding.