Skip to main content

Goedenavond!

Na uren kloten en alleen maar niet werkende resultaten te krijgen zijn onze ergernissen wel ver genoeg op gelopen om maar is te vragen om hulp.

Wij hebben een Sagemcom modem (glasvezel) met 2 wifi punten. (die in de kast liggen want ze zijn glichy af) maar daar gaat het niet om :p

Ons modem weigert poorten open te zetten. Wij hebben nu al op meerdere manieren de poorten 19132 en 25566 open proberen te zetten maar deze weigeren het te doen. Beide poorten zijn gelinkt aan dezelfde server. waar ook poort 25565, 80 en 22 op staat (die doen het wel)

kort samengevat 
19132 & 25566 doen het niet. 
25565, 80 en 22 doen het wel 


Een vriend van me geeft al snel aan dat er meer mensen zijn binnen KPN die vastlopen om poorten open te zetten met dit modem. Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn. en wat een eventuele oplossing kan bieden? 

Hoe kom je tot de conclusie dat poorten 19132 en 25566 niet geforward worden?

Betreft het TCP of UDP poorten?

Staat inkomend de firewall open voor die poorten op die server?


Goedenavond!

19132 is UDP 
25566 is TCP/UDP

wij kunnen de server over deze poorten niet bereiken.
zowel lokaal als van buiten niet. Ook zeggen verschillende websites zoals https://www.canyouseeme.org/ dat de poorten dicht staan.
terwijl ik ze in het modem open heb gezet

Firewall staat open voor deze poorten in de server, maar het lukt niet om dit van buiten af te bereiken 


UDP poorten kan je niet controleren met dergelijke sites, die zijn alleen geschikt voor TCP poorten.

Je zegt dat je de server via die poorten ook lokaal niet kunt benaderen.

Ik neem aan dat je daarbij het LAN IP adres van de server gebruikt, klopt dat?

Als dat zo is, dan is dat het eerste waar je je op moet focussen. Zorg altijd eerst dat lokaal op het LAN alles werkt alvorens met port-forwardings gaat beginnen.


Klopt, 

We zijn er zojuist achtergekomen dat de firewall van de server door liep terwijl wij dachten dat die uit stond.

Na even puzzelen hebben we de reden gevonden waarom alles is tegen gehouden

Bedankt voor je tijd!


Je wil toch niet zeggen dat je de firewall op die server nu helemaal uit gezet hebt?

Als dat zo is dan wil ik je ten strengste adviseren om die firewall weer aan te zetten en alleen de benodigde poorten inkomend door te laten.


Neeej :p 

De firewall heeft alleen compleet uitgestaan tijdens het zoeken naar de reden waarom we geen verbindingen konden maken. 

Alles staat nu aan met de juiste poorten open en de rest dicht. 

Bedankt!