Skip to main content
Goedemorgen.



Graag wilde ik wel eens weten of KPN nu ook echt gaat samenwerken met Glasvezelbuitenaf.

Wij ontvangen al wel telefonische acties van kpn mbt een alles in pakket etc, maar HELAAS heeft KPN zich nog niet "aangemeld" bij Glasvezelbuitenaf.

Want dat zou volgens iemand van glasvezelbuitenaf nodig zijn zodat we "eindelijk"weer naar kpn kunnen terug/overstappen.

Wat ons ca 1 jaar geleden verteld was, is dat wanneer er om en nabij 1 jaar verstreken is, de lijn dan ook open zou zijn voor meerdere partijen zoals kpn. (voor noord oost twente).

Weet iemand hier meer van.



*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
Hallo @JordyMoniek , als op jouw glasvezelnetwerk onder de providers KPN niet voor komt, kun je je dus niet bij KPN aanmelden voor een abo maar moet je een andere aanbieder kiezen die wel op dat netwerk mee doet.
Dat was mijn vraag ook niet Jan-D..

De vraag was of kpn zich aan gaat melden bij glasvezelbuitenaf...

Want als ze dat doen dan weet ik zeker dat ze heel veel klanten terug krijgen die er ca 1 jaar geleden bij weg moesten ivm glasvezelbuitenaf.
Het is ook niet een kwestie van even aanmelden.

Als KPN wil kunnen leveren op de netwerken van Glasvezel Buitenaf moeten ze een contract aangaan met ze. Daarnaast moeten ze in elke PoP in het betreffende gebied, die door Glasvezel Buitenaf is geplaatst eigen KPN apparatuur plaatsen en zelf zorgen voor een glasvezelverbinding naar de buitenwereld. Voor de ruimte in de PoP, de nodige stroom etc, betaalt KPN dan huur. Voor de lijn van de PoP naar jouw woning betaalt KPN ook huur. Tot nu toe is de huur die Glasvezel Buitenaf vraagt te hoog voor KPN om überhaupt nog ergens winst te kunnen maken.

Andere providers die nu wel op dit netwerk leveren doen dat door alle diensten in te kopen bij CAIWAY.

Zij zijn nu nog de enige met apparatuur in die Pop en zij leveren dan als operator (niet provider) de diensten aan die providers die daar een andere etiketje op plakken en verkopen aan jou als klant. Dat kan KPN niet want dan kunnen ze niet hun normale diensten leveren die ze in de rest van Nederland wel kunnen.



Het is en blijft dus een kwestie van bij elkaar komen op de huurprijzen...
@Ward_



Kijk aan zo een antwoordt heb ik iets.. thnx ward

Dus uiteindelijk gaat het gewoon weer om geld.

wel jammer weer, maar helaas was het nodig om met caiway in zee te gaan ivm het glasnetwerk.

Hopelijk is het nog een keer mogelijk dat ook kpn over dat netwerk kan/mag.

in ieder geval bedankt voor de goeie uitleg.

Solcon zit als provider op Glasvezelbuitenaf.nl en is een dochter van KPN (2017).


Klopt dat Solcon er op zit heb dit ook 1 jaar gehad wat een ellende storing na storing geen helpdesk op zondag en avonduren was blij dat ik er weg kon


Reageer