Skip to main content

Hebben een box 12 en sinds vorig jaar zomer twee superwifi punten (zwart). dmv wifi verbinding met PC, laptop, tablet, twee IP camera’s en twee samsung A10 mobieltjes. Tot zaterdag 17-2  werkte alles perfect, echter daarna maken te mobieltjes via de superwifi punten geen verbinding meer en verschijnt tekst: “kan IP niet verifieren”. Mobieltjes maken wel verbinding nabij de box 12. Bijvoorbeeld de laptop en de tablet maken wel feilloos verbinding via de superwifi punten. Box 12 opnieuw opgestart na van de electra afgehaald te hebben en zo ook de superwifi punten. heeft iemand enig idee?

Het helpt vaak de netwerkinstellingen van je mobiel te resetten, mobiel herstarten en dan de wifi opnieuw aanmelden.

Die reset geldt voor wifi, Bluetooth en Mobiele data @dicki 


De a10 heeft geen WiFi 5 Ghz. Alleen 2,4 Ghz. Misschien is dat het probleem. Ik meen me te herinneren dat ik daar al eens eerder een topic over gezien heb. Zoek maar eens op "Samsung a10" in dit forum. Dan vind je verschillende topics.

Het zou gewoon horen te werken. Het probleem ligt aan de apparatuur van KPN. Je zou misschien het Extra WiFi netwerk kunnen proberen? 


Nomen Nominandum en Nick83,

dank voor jullie reactie. Heb op mobieltjes wifi adres verwijderd en vervolgens opnieuw aangemeld.  Geen resultaat,

Als ik kijk in mijn box12, zie ik inderdaad de mobieltjes op 2,4 Ghz staan en de overige apparaten op 5 Ghz. Het vreemde blijft dat tot zaterdag alles perfect werkte en ik ook niets heb veranderd. Modum is ruim een week ervoor even van de stroom afgeweest, echter daarna functioneerde alles weer prima, tot 17-2


Nick83

ingelogd in box12 en extra netwerk ingesteld. Wifi kwijt op deze laptop en dus weer uitgeschakeld. Wat schetst mijn verbazing? Beneden in garage heeft mobiel weer contact. Op tussenverdieping en zolder superwifi even herstart en daar lijkt ook alles weer te werken. Ik snap er geen … van. Waarschijnlijk even boos genoeg naar box gekeken. Dank voor de hulp