Skip to main content

Precies hetzelfde probleem hier, met precies dezelfde telefoon. Als ik thuiskom verbind de telefoon  met wifi, maar geen internet. Verbinding verbreken en opnieuw verbinden en de snelheid is ineens geweldig en de verbinding prima. Een paar uur later weer wel verbonden maar geen internet. Net alsof de telefoon schakelt tussen 2 netwerken. Heel vervelend want ongemerkt ga je je 4g-bundel opmaken terwijl je thuis bent.

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je aangemaakt

Hi @Ser566 en welkom op het forum! 

Inderdaad niet handig dat hij niet direct met de wifi verbindt. Hebben andere toestellen in huis hetzelfde probleem?

Zo nee, heb je jouw toestel dan al eens herstart sinds dit speelt? Ook raad ik je aan om te controleren of er updates van de software van je toestel zijn. Wellicht is het daarmee al opgelost. 🙂


Helaas, ook na modem herstarten, toestel herstarten, updaten, netwerk vergeten, steeds hetzelfde probleem. Alleen op mijn telefoon, niet bij andere apparaten. Als ik de telefoon aanzet is de verbinding prima, maar een uurtje later blijk ik niet verbonden te zijn en is de status: een slechte verbinding en geen internet. Als ik de verbinding dan verbreek en opnieuw aanzet is de verbinding weer (even) prima. Het is mij een raadsel.


Hmmm, is de wifi ook van KPN? 

Zo ja, zou je dan eens Extra Wifi in willen stellen op 2,4 Ghz? Ik ben benieuwd of je toestel daar beter mee overweg kan dan de huidige wifi. 🤞


Dank voor het antwoord. Ik ga het eens proberen. Er zitten nogal wat gebruikers op het netwerk dus ik moet een moment kiezen dat er even geen andere gebruikers zijn. Zij hebben geen last van mijn probleempje. Ik laat weten of het  gelukt is.


Dit kun je ook instellen terwijl er andere gebruikers op de wifi zitten. Je maakt een los wifi kanaal uit, dus de verbinding hoort daarmee niet weg te vallen! 


Het lijkt gelukt te zijn. Een extra wifi ingesteld op 2,4Ghz en nu schakelt de telefoon tussen de 2 netwerken, voorlopig zonder dat ik de melding " verbinding zonder internet’ zie. De verbinding is niet snel, maar voor mijn soort gebruik snel genoeg, bedankt voor alle tips.


Fijn dat het gelukt is @Ser566 en bedankt voor het terugkoppelen!