Skip to main content

Ik heb thuis een SAMSUNG Crystal UHD 55TU7020 (2020) en ongeveer een ander halve maand geleden heb ik een update gehad voor de KPN Box 12. Sindsdien lukt het connecten van de TV met WiFi niet meer. Apparaten zoals laptop en mobiel zitten wel op WiFi, maar de TV lukt tot op heden niet. De TV kan wel op mij mobiele hotspot en werkt dan wel goed. Ik heb met de klantenservice van KPN gebeld en helaas kwamen zij niet tot een oplossing. Ze hebben uitgebreid de tijd genomen, alleen het mocht niet baten. Om die reden hoop ik in de community wel tot een oplossing te komen.

Ik heb tot nu het volgende gedaan:

  • Router gereset.
  • Tv naar fabrieksinstellingen gedaan.
  • Samsung helpdesk gaf aan dat ik de modem op IPv4 moest zetten en DHCP actief moest staan, dit heb ik met KPN klantenservice gedaan.
  • Een extra wifinetwerk aangemaakt die op 2,4 GHz-band werkt.
  • De beveiliging van het het normale wifinetwerk op WPA2-Personal gezet. 

Al deze stappen hebben niet geleid tot dat mijn TV weer op mijn WiFi netwerk kan. Nu werd mij aan de telefoon verteld dat er in de nieuwste versie van de KPN Box 12 nog veel kinderziektes zitten, maar ik hoopte via dit forum toch een antwoord te krijgen op het probleem wat ik ondervind. Kan iemand mij hier mee helpen?

Doet de tv het wel als je hem met een UTP kabel met de KPN modem / router Box12 verbind?

 

Op IPtv4 zetten van de Box12 is onzin van Samsung.

 

De kans is aanwezig dat WIFI op de Samsung defect is.

Ziet de Samsung de Box12 wel?

En heb je het juiste wachtwoord ingevuld? 

 

Omdat andere apparaten wel via WIFI werken, kan je ervan uitgaan dat het niet aan de Box12 ligt. 


Hoi Joop,

Ik moest de DHCP uitzetten en daarna weer aanzetten. Nu is het wel gelukt. Bedankt voor je snelle reactie.

 


Reageer